Tehnologie
Cantitatea de tehnologie injectată în noul S-Class îl face demn de sigla de pe portbagaj. Asta pentru că toate modelele care au fost lansate înainte au avut ceva impresionant de adus pe piață.
De la sisteme de siguranță, la componente electronice, S-Class a inovat întotdeauna. Zilele astea, inovația pare să fie sinonimă cu ecranele și digitalizarea. Producătorii par concentrați pe asta, cumva, mai ales din cauza clienților care asta doresc.
Dacă e să vorbim de ecrane, cel care joacă rolul de instrumentar de bord este cel mai impresionant, de departe. De ce? Pentru că poate afișa informațiile 3D. Și vorbim de un sistem 3D adevărat, nu de improvizațiile făcute de alți producători.
Practic, o serie de camere infraroșii îți scanează fața, și implicit ochii, și adaptează ecranul în funcție de unde privești. Ai impresia că liniile de pe ecran îți urmăresc privirea, și nu te înșeli. E un sentiment foarte ciudat și greu de descris, cel mai facil fiind să fac o paralelă cu ce vezi la cinema, atunci când porți ochelarii 3D. Numai că nu ai nevoie de ei.
Sistemul Head-up display este și el impresionant, poate fi configurat în mai multe moduri și oferă chiar și realitate augmentată. Adică o să vezi proiectate în câmpul tău vizual săgeți care indică strada pe care urmează să intri.
Ecranul central, de 12.8 inch, este acum dispus vertical și arată bine, în spatele său fiind redimensionat sistemul MBUX cu care deja ne-am obișnuit. Acesta e bine structurat, meniurile simplu de înțeles, iar Android Auto și Apple CarPlay pot fi afișate pe întreaga dimensiune a ecranului, fără fir.
De sistemul de iluminare ambientală deja nici nu mai are rost să amintim. Mercedes-Benz a fost lider în acest sens încă de la început, iar acum ai la dispoziție sute de combinații de culori pentru a anima atmosfera de la bord pe timp de noapte.
Cei din spate nu au fost uitați. Aici găsești încă trei ecrane, două montate pe spătarul scaunelor față și unul în cotiera centrală. Cele fixate pe spătarele scaunelor față au o calitate foarte bună și vin la pachet cu o serie de căști fără fir.
Al treilea este de fapt o tabletă, care poate fi extrasă din suport. Calitatea ei ar fi putut fi mai bună, însă, fiind nepotrivită pentru un interior așa de opulent și tehnologizat. Dacă ieși din meniul aplicației Mercedes-Benz, dai peste un meniu clasic de Android, cu o grafică slabă. Nu mai vorbesc despre faptul că dacă ea este inserată invers în lăcașul său, imaginea nu se autocalibrează.
Ca să nu te enervezi, pornești masajul în scaune, care imită o terapie cu pietre încinse. Este absolut fascinant modul în care Mercedes-Benz a reușit să recreeze diferite tipuri de masaj. Totul este divin. Există și o serie de pachete de energizare sau relaxare, care ajustează iluminarea, tipul de masaj, sistemul audio și de climatizare. Bineînțeles că vorbim despre scaune încălzite, ventilate și cu masaj pentru toate scaunele.
În plus, pasagerii spate primesc și un suport încălzit sau răcit pentru pahare sau sticle. Iar climatizarea se face pentru fiecare zonă în parte.
Așa cum spuneam și mai sus, Mercedes-Benz Clasa S poate primi actualizări over-the-air pentru mai mult de 50 dintre sistemele sale. Printre ele, chiar și farurile inteligente.
Masina costa 180000 euro, iar compartimentul motor este atat de murdar si de prafuit, sters cu o carpa...Cum sa dai o masina murdara la testdrive?