MINI John Cooper Works Clubman facelift

John Cooper Works Clubman 2.0 litri 306 CP Aut8 All4

Motor / Transmisie

4.5

În primăvara anului trecut, Mini anunța lansarea noilor John Cooper Works Clubman facelift și John Cooper Works Countryman. În primele rânduri ale comunicatului de presă, britanicii au scris cu mândrie: "cele mai puternice modele de serie de până acum din istoria de 60 de ani a noastră".

Motorul pregătit de britanici are 2.0 litri și dezvoltă 306 cai putere între 5.000 și 6.250 rpm, și 450 Nm între 1.750 și 4.500 rpm. Iar aceste valori nu au cum să nu-ți activeze amintirile despre victoriile obținute de Mini Cooper S în Raliul Monte Carlo sau despre Niki Lauda, Graham Hill, Jackie Stewart, John Surtees, Jochen Rindt şi James Hunt, piloți care au debutat în sportul cu motor la volanul unui Mini.

De îndată ce îți iei inima în dinți și pornești motorul lui John Cooper Works Clubman facelift, un sunet grav învăluie habitaclul. E semn clar că cei patru cilindri au trecut prin mâna inginerilor JCW care au cunoștințe bine aprofundate în domeniul motorsportului.

Deși motorul este același care poate fi întâlnit pe versiunea Cooper S, inginerii John Cooper Works au operat modificări tehnice, astfel încât să obțină performanțe de top. În plus, spre deoserbire de versiunea disponibilă pe varianta fără facelift a lui John Cooper Works Clubman, noul propulsor plusează cu 75 de cai putere și 100 Nm.

Unitatea este agilă, răspunde rapid impulsurilor venite prin intermediul pedalei de accelerație și reușește să transforme într-o clipă benzina în sunet pur și viteză. Tot procesul are loc într-o fracțiune de secundă.

Pentru exploatarea resurselor motorului turbo, Mini a pregătit trei moduri de rulare: Green, Mid și Sport. Modul Green propune răspunsuri anemice, atât din partea motorului, cât și din partea cutiei de viteze. În Mid, descoperi cum modelul britanicilor își arată cu adevărat colții și te poate surprinde rapid în momentul în care apeși accelerația brutal.

În modul Sport, tot angrenajul pus la punct de inginerii John Cooper Works funcționează pentru ca tu să descoperi un sportiv pur-sânge. Motorul își pune hainele de huligan și urlă din toți cei patru cilindri asemeni suporterilor britanici aflați pe stadioane. E o brută, un adevărat barbar plecat să cucerească noi teritorii, iar singura soluție pentru a-l ține în frâu este stăpânirea de sine și cunoștințe în tainele pilotajului sportiv. Asta dacă îți dorești să-l domini tu pe el, și nu invers.

Sunetul motorului este unul plăcut și odată ce crești turația descoperi cum corpul tău nu se mai satură de efectele serotoninei. E ca un desert pe care îl aștepți după fiecare masă. Deși există un sistem de evacuare capabil să mai arunce din când în când cu celebrele "pops & bangs", Mini oferă și un sunet artificial în difuzoare, iar acest lucru o să te zgârie puțin pe scoarță, mai ales atunci când știi că ai setat totul pe Green. 

Pentru gestionarea resurselor, Mini propune o cutie automată Steptronic Sport cu opt rapoarte. În modul Green descoperi o transmisie orientată mai mult către confort și foarte relaxată uneori, în timp ce în modul Sport ai parte chiar și de smuciturile specifice mașinilor cu ADN preluat din motorsport.

  • fan skoda, luni, 13.04.2020 10:47

    Frumoasa masina sportiva ! Mi-e imi pare cam ciudat cum se deschide portbagajul. Ca la utilitare. Dar este si interesant. Exteriorul este si el foarte interesant. Interiorul este si el ciudatel. O tableta mica si dreptunghiulara, bagata intr-un cerc. Ciudatel si interesant. Aceasta masina, asa cum zice si textul, este nonconformista. Performantele sunt excelente si demne de o masina de sportiva. Design-ul exterior este foarte agresiv. In interior daca nu erau acele cusaturi rosi si scaunele sportive, care emana agresivitate si sportivitate, nu cred ca ti-ai da seama ca esti intr-un model sportiv. Cu vizibilitatea sta cam prost, se pare. Pretul, este demn de o masina premium sport. Totusi, are un pret mai mic, decat BMW M135i xDrive. Este o masina sportiva, frumusica, interesanta. In interior este spatiu destul pentru o masina din clasa asta. Portbagajul este ok. Este o sportiva nonconformista. Steptronic Sport, deci. Interesant Si un video, despre ce inseamna (de fapt) o masina sport: youtube.com/watch?v=nsXQodGL4ZU 306 cai la 1550 de km, este foarte bine.

  • fan skoda, luni, 13.04.2020 11:06

    *kg*

  • dany, luni, 13.04.2020 11:17

    Transformarea Mini dintr-o marca din care ramasese doar istoria in ceea ce este acum, ma face sa imi doresc ca si Jaguar & Land Rover sa ajunga in curtea BMW

  • Tatraurs, luni, 13.04.2020 15:13

    Trebuie sa iau urgent niste lectii de condus,"La finalul testului, computerul de bord a afișat valoarea de 7.9 litri/100 de kilometri",eu nu pot sa scot consumul asta nici cu un diesel de 1.6,cu un turbo ca in cazul de fata de 300cp ce sa mai zic.7.9l alergata un pic si pe la Titi Aur,eu zic sa aruncam dieselurile la gunoi,sa facem toate vapoarele turbo pe benzina.

  • adi_10, luni, 13.04.2020 17:49

    La exterior nu-mi displace, la interior scaunele sunt ce trebuie cum se spune, dar bordul nu-mi place absolut deloc. E chestie de gust si de preferinte, dar mie nu-mi place. Deci eu n-as da banii astia pe masina asta, daca dai peste 50.000 de euro pe o masina, macar sa iti placa totul la ea. Si nici de 306 cai nu am nevoie. nu sunt adeptul motoarelor de 1.2 si 75 de cai dar nici 306 cai pt Romanica nu mi se par necesari.

  • Aha, luni, 13.04.2020 19:09

    Daca tot as alege Mini as opta pentru Cooper S E All4 Countryman, adica hybrid. Cu pachet John Cooper Works te duce la 40.107 euro iar cu tichet rabla mai scazi vreo 4 mii de eur. Practic ajungi pe la 36.000.

  • fan skoda, luni, 13.04.2020 20:51

    O Fabia Rs e totusi mai frumoasa si mai sportiva,chiar daca si Mini e fumos si sportiv, parca tot Skoda e mai frumoasa si mai sportiva.

  • Kirotractor, marţi, 14.04.2020 11:31

    @fan-skodaq (ultimul, sigur clonat): Ai umor :-))) @dany: Mai prost ca JLR e greu de coborât cu fiabilitatea, dar nici Mini nu-s scutite de unele hibe. Nu chiar catastrofice acum (ca pe vremea motoarelor BMW-PSA tip THP), dar tot în raport cu prețurile zic că inacceptabile. @Adi_10: Subscriu -- la bănetul cerut, factorul *atracție* e cam debil. Și masa proprie de +1,5 tone e greu justificabilă, un Megane RS comparabil fiind mai ușurel -- măcar de-ar fi fost datorată vreunui sistem 4WD... Toyota Yars GR4 ar fi pt mine opțiunea preferabilă în segment -- și nu doar fiindcă-i mai ieftină cu vreo 10 mii €. P.S: Vecinul meu netam-nissan n-are net și mi-a spus să vă zic doar așa, ca să vă spun, :-) că el încă visează la un Nissan Sunny GTI-R Turbo 4WD din 91-92, cu *doar* 220 CP scoși din 2.000 cmc dar și mai ușor cu 260 kile ca Mini JCW.

  • PMC, marţi, 14.04.2020 13:39

    55k de iepuro? Du, liebe Gott... A-nnebunit lupu'...