Consum
Legenda spune că în urmă cu 20 de ani, ADN-ul "lordului" britanic din Oxford a primit gene bavareze din partea "prințului" din Munchen. Transformarea a avut loc de-a lungul generațiilor, iar în prezent, Mini stă la masă alături de constructorii premium.
În aceste condiții, rivalii lui John Cooper Works Clubman facelift trebuie căutați tot în segmentul premium. Caroseria britanicului este unică în segment motiv pentru care concurența va fi și ea una pestriță. Primul pe listă este vărul îndepărtat BMW Seria 1 în versiune M135i xDrive, urmat de Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake. Pe lista rivalilor am fi trecut cu mare drag și S3 Sportback, însă hatchback-ul compact al nemților nu mai poate fi comandat în România.
Consumul mediu mixt anunțat de producătorul britanic este cuprins între 7 și 7.4 litri/100 de kilometri. În regim urban, consumul poate varia între 8.5 și 8.9 litri/100 de kilometri, în timp ce în afara orașului, britanicii spun că John Cooper Works Clubman facelift poate consuma 6.2-6.5 litri/100 de kilometri.
La finalul testului, computerul de bord a afișat valoarea de 7.9 litri/100 de kilometri. Am parcurs aproape 600 de kilometri, 80% dintre aceștia în regim extra-urban. Pe parcursul săptămânii petrecute în compania britanicului, am îmbinat condusul alert (aici amintim și de cele câteva ture pe autodromul Academiei Titi Aur) cu un stil de șofat normal.
În cazul lui BMW M135i xDrive, model echipat cu același propulsor de 2.0 litri și 306 cai putere, nemții anunță un consum mixt mai mare decât cel al modelului britanic (8.0 litri/100 de kilometri). Și Mercedes-AMG CLA 35 4Matic Shooting Brake este ceva mai gurmand decât JCW Clubman, producătorul din Stuttgart notând 7.8 litri/100 de kilometri.
Frumoasa masina sportiva ! Mi-e imi pare cam ciudat cum se deschide portbagajul. Ca la utilitare. Dar este si interesant. Exteriorul este si el foarte interesant. Interiorul este si el ciudatel. O tableta mica si dreptunghiulara, bagata intr-un cerc. Ciudatel si interesant. Aceasta masina, asa cum zice si textul, este nonconformista. Performantele sunt excelente si demne de o masina de sportiva. Design-ul exterior este foarte agresiv. In interior daca nu erau acele cusaturi rosi si scaunele sportive, care emana agresivitate si sportivitate, nu cred ca ti-ai da seama ca esti intr-un model sportiv. Cu vizibilitatea sta cam prost, se pare. Pretul, este demn de o masina premium sport. Totusi, are un pret mai mic, decat BMW M135i xDrive. Este o masina sportiva, frumusica, interesanta. In interior este spatiu destul pentru o masina din clasa asta. Portbagajul este ok. Este o sportiva nonconformista. Steptronic Sport, deci. Interesant Si un video, despre ce inseamna (de fapt) o masina sport: youtube.com/watch?v=nsXQodGL4ZU 306 cai la 1550 de km, este foarte bine.