MINI John Cooper Works Clubman facelift

John Cooper Works Clubman 2.0 litri 306 CP Aut8 All4

Consum

4.5

Legenda spune că în urmă cu 20 de ani, ADN-ul "lordului" britanic din Oxford a primit gene bavareze din partea "prințului" din Munchen. Transformarea a avut loc de-a lungul generațiilor, iar în prezent, Mini stă la masă alături de constructorii premium.

În aceste condiții, rivalii lui John Cooper Works Clubman facelift trebuie căutați tot în segmentul premium. Caroseria britanicului este unică în segment motiv pentru care concurența va fi și ea una pestriță. Primul pe listă este vărul îndepărtat BMW Seria 1 în versiune M135i xDrive, urmat de Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake. Pe lista rivalilor am fi trecut cu mare drag și S3 Sportback, însă hatchback-ul compact al nemților nu mai poate fi comandat în România.

Consumul mediu mixt anunțat de producătorul britanic este cuprins între 7 și 7.4 litri/100 de kilometri. În regim urban, consumul poate varia între 8.5 și 8.9 litri/100 de kilometri, în timp ce în afara orașului, britanicii spun că John Cooper Works Clubman facelift poate consuma 6.2-6.5 litri/100 de kilometri.

La finalul testului, computerul de bord a afișat valoarea de 7.9 litri/100 de kilometri. Am parcurs aproape 600 de kilometri, 80% dintre aceștia în regim extra-urban. Pe parcursul săptămânii petrecute în compania britanicului, am îmbinat condusul alert (aici amintim și de cele câteva ture pe autodromul Academiei Titi Aur) cu un stil de șofat normal.

În cazul lui BMW M135i xDrive, model echipat cu același propulsor de 2.0 litri și 306 cai putere, nemții anunță un consum mixt mai mare decât cel al modelului britanic (8.0 litri/100 de kilometri). Și Mercedes-AMG CLA 35 4Matic Shooting Brake este ceva mai gurmand decât JCW Clubman, producătorul din Stuttgart notând 7.8 litri/100 de kilometri.

  • fan skoda, luni, 13.04.2020 10:47

    Frumoasa masina sportiva ! Mi-e imi pare cam ciudat cum se deschide portbagajul. Ca la utilitare. Dar este si interesant. Exteriorul este si el foarte interesant. Interiorul este si el ciudatel. O tableta mica si dreptunghiulara, bagata intr-un cerc. Ciudatel si interesant. Aceasta masina, asa cum zice si textul, este nonconformista. Performantele sunt excelente si demne de o masina de sportiva. Design-ul exterior este foarte agresiv. In interior daca nu erau acele cusaturi rosi si scaunele sportive, care emana agresivitate si sportivitate, nu cred ca ti-ai da seama ca esti intr-un model sportiv. Cu vizibilitatea sta cam prost, se pare. Pretul, este demn de o masina premium sport. Totusi, are un pret mai mic, decat BMW M135i xDrive. Este o masina sportiva, frumusica, interesanta. In interior este spatiu destul pentru o masina din clasa asta. Portbagajul este ok. Este o sportiva nonconformista. Steptronic Sport, deci. Interesant Si un video, despre ce inseamna (de fapt) o masina sport: youtube.com/watch?v=nsXQodGL4ZU 306 cai la 1550 de km, este foarte bine.

  • fan skoda, luni, 13.04.2020 11:06

    *kg*

  • dany, luni, 13.04.2020 11:17

    Transformarea Mini dintr-o marca din care ramasese doar istoria in ceea ce este acum, ma face sa imi doresc ca si Jaguar & Land Rover sa ajunga in curtea BMW

  • Tatraurs, luni, 13.04.2020 15:13

    Trebuie sa iau urgent niste lectii de condus,"La finalul testului, computerul de bord a afișat valoarea de 7.9 litri/100 de kilometri",eu nu pot sa scot consumul asta nici cu un diesel de 1.6,cu un turbo ca in cazul de fata de 300cp ce sa mai zic.7.9l alergata un pic si pe la Titi Aur,eu zic sa aruncam dieselurile la gunoi,sa facem toate vapoarele turbo pe benzina.

  • adi_10, luni, 13.04.2020 17:49

    La exterior nu-mi displace, la interior scaunele sunt ce trebuie cum se spune, dar bordul nu-mi place absolut deloc. E chestie de gust si de preferinte, dar mie nu-mi place. Deci eu n-as da banii astia pe masina asta, daca dai peste 50.000 de euro pe o masina, macar sa iti placa totul la ea. Si nici de 306 cai nu am nevoie. nu sunt adeptul motoarelor de 1.2 si 75 de cai dar nici 306 cai pt Romanica nu mi se par necesari.

  • Aha, luni, 13.04.2020 19:09

    Daca tot as alege Mini as opta pentru Cooper S E All4 Countryman, adica hybrid. Cu pachet John Cooper Works te duce la 40.107 euro iar cu tichet rabla mai scazi vreo 4 mii de eur. Practic ajungi pe la 36.000.

  • fan skoda, luni, 13.04.2020 20:51

    O Fabia Rs e totusi mai frumoasa si mai sportiva,chiar daca si Mini e fumos si sportiv, parca tot Skoda e mai frumoasa si mai sportiva.

  • Kirotractor, marţi, 14.04.2020 11:31

    @fan-skodaq (ultimul, sigur clonat): Ai umor :-))) @dany: Mai prost ca JLR e greu de coborât cu fiabilitatea, dar nici Mini nu-s scutite de unele hibe. Nu chiar catastrofice acum (ca pe vremea motoarelor BMW-PSA tip THP), dar tot în raport cu prețurile zic că inacceptabile. @Adi_10: Subscriu -- la bănetul cerut, factorul *atracție* e cam debil. Și masa proprie de +1,5 tone e greu justificabilă, un Megane RS comparabil fiind mai ușurel -- măcar de-ar fi fost datorată vreunui sistem 4WD... Toyota Yars GR4 ar fi pt mine opțiunea preferabilă în segment -- și nu doar fiindcă-i mai ieftină cu vreo 10 mii €. P.S: Vecinul meu netam-nissan n-are net și mi-a spus să vă zic doar așa, ca să vă spun, :-) că el încă visează la un Nissan Sunny GTI-R Turbo 4WD din 91-92, cu *doar* 220 CP scoși din 2.000 cmc dar și mai ușor cu 260 kile ca Mini JCW.

  • PMC, marţi, 14.04.2020 13:39

    55k de iepuro? Du, liebe Gott... A-nnebunit lupu'...