Tinuta de drum
Îmbrățișarea fermă a scaunelor sport te pregătesc pentru ce urmează. Mini John Cooper Works Clubman facelift a fost gândit și croit pentru a devora viraje, iar acest lucru îl vei simți imediat ce pășești pe drumurile nu foarte bune ale patriei.
Cu suspensiile adaptive (opțional pentru 500 de euro), britanicii încearcă să te convingă de faptul că modelul lor de performanță poate fi utilizat zilnic, indiferent de destinație. În realitate, Clubman rămâne un model rigid (chiar și pe modurile Green sau Mid).
Dar această suspensie dură își arată adevăratele valori pe viraje, acolo unde imprimă modelului britanic un comportament dinamic bun. Pe John Cooper Works Clubman facelift l-am simțit ușor supraponderal (1.550 de kilograme), dar nu dezechilibrat.
Mulțumită diferențialului față mecanic și a tracțiunii integrale (disponibilă standard), britanicul reușește să urmărească trasele ideale asemeni un schior care bifează cu lejeritate porțile coborârilor alpine. Imediat ce încerci să-l provoci vei descoperi un comportament ușor subvirator. O parte din vină o trec și în contul anvelopelor de iarnă, mai ales că temperatura a fost de multe ori peste 10 grade Celsius.
Din când în când, suspensia lucrează atât de intens încât mici zgomote pătrund la nivelul habitaclului.
Iar pentru ca tu să te simți tot timpul în siguranță, Mini propune un sistem de frânare îmbunătățit și discuri care măsoară 360 de milimetri pe puntea față, respectiv 330 de milimetri pe puntea spate.
Direcția lui John Cooper Works Clubman te implică la fel de mult și transmite un feedback bun, indiferent de modul de rulare ales.
Deși are dimensiuni mai mari decât un Mini hatch, modelul de clasă compactă reușește să aibă același comportament inspirat din lumea kart-urilor.
Frumoasa masina sportiva ! Mi-e imi pare cam ciudat cum se deschide portbagajul. Ca la utilitare. Dar este si interesant. Exteriorul este si el foarte interesant. Interiorul este si el ciudatel. O tableta mica si dreptunghiulara, bagata intr-un cerc. Ciudatel si interesant. Aceasta masina, asa cum zice si textul, este nonconformista. Performantele sunt excelente si demne de o masina de sportiva. Design-ul exterior este foarte agresiv. In interior daca nu erau acele cusaturi rosi si scaunele sportive, care emana agresivitate si sportivitate, nu cred ca ti-ai da seama ca esti intr-un model sportiv. Cu vizibilitatea sta cam prost, se pare. Pretul, este demn de o masina premium sport. Totusi, are un pret mai mic, decat BMW M135i xDrive. Este o masina sportiva, frumusica, interesanta. In interior este spatiu destul pentru o masina din clasa asta. Portbagajul este ok. Este o sportiva nonconformista. Steptronic Sport, deci. Interesant Si un video, despre ce inseamna (de fapt) o masina sport: youtube.com/watch?v=nsXQodGL4ZU 306 cai la 1550 de km, este foarte bine.