Mitsubishi Outlander PHEV facelift

2.4 Benzina 230 CP 4x4 Aut Intense

Motor / Transmisie

4.5

Faceliftul aduce noutăți nu doar de nivel estetic, ci și sub capotă. Iar cele de sub capotă par a conta mai mult. Japonezii au înlocuit vechiul motor de 2.0 litri benzină al ansamblului hibrid cu unul de 2.4 litri. Acesta oferă acum ceva mai multe resurse, adică 135 de cai putere și un cuplu de 210 Nm. Resurse normale pentru un propulsor clasic, aspirat.

Agregatul este ajutat de alte două propulsoare electrice, unul amplasat pe puntea față și altul pe puntea spate. Cu ajutorul acestuia din urmă, Mitsubishi obține și tracțiunea integrală pentru Outlander. Motorul electric față oferă 82 de cai putere, iar cel spate livrează 95 de cai, cu 13 mai mult decât în trecut. Unitatea pe benzină și cele două motoare electrice își dau mâna pentru a-i oferi lui Outlander PHEV un total de 230 de cai putere, cu 27 mai multe decât pe versiunea prefacelift.

Ecuația hibridă nu e rezolvată. Nu v-am spus nimic despre baterie. Și capacitatea acesteia a crescut de la 12 la 13.8 kWh, oferind astfel mai multă energie pentru o rulare pur electrică. Pentru cine nu știe, Outlander poate fi un SUV 100% electric vreme de 57 de kilometri (valoare calculată în regimul de testare WLTP). În realitate, eu m-am apropiat de 35 de kilometri parcurși în mod electric, adică suficient pentru o navetă zilnică acasă-birou-acasă.

Tocmai această posibilitate de a rula electric i-a adus popularitatea lui Outlander PHEV. Clienții europeni încarcă mașina peste noapte și rulează aproape întreaga zi în mod electric. În ritmul ăsta există toate șansele „să se pună praful” pe benzina din rezervor.

Outlander PHEV este recomandat chiar și celor care fac naveta folosind porțiuni de autostradă, întrucât rularea electrică se poate face acum până la o viteză de 135 km/h (înainte se făcea doar până la 125 de km/h).

Până acum, lucrurile sunt clare: Outlander PHEV are un mod de rulare pur electric. Ce se întâmplă însă după epuizarea bateriei? Există alte două moduri de rulare: Series Hybrid Mode, în care motorul pe benzină încarcă bateria și ajută și motorul electric față. Parallel Hybrid Mode este cel în care sunt exploatate la maxim toate resursele, motorul pe benzină trimițând putere direct către roțile față prin intermediul unei transmisii denumită Multimode eTransmission, care nu e un CVT, dar se simte ca unul.

Bineînțeles și celelalte două motoare electrice tirmit resurse către roți. De obicei, acest mod de rulare Parallel Hybrid Mode își intră în drepturi atunci când apeși butonul Sport de pe consola centrală. Un buton care nu exista pe versiunea de dinainte. E fix butonul acela pe care vrei să-l apeși când ai de făcut depășiri pe drumurile noastre naționale. Outlander se încordează și apoi se mișcă bine, oferind impresia că este un SUV pe benzină bine motorizat.

Pe lângă modurile EV (electric) și Sport (adică extremele) mai există și alte butoane care ajută șoferul să personalizeze rularea. Există, bineînțeles, modul Normal, modul Eco, dar și modul Charge, în care motorul pe benzină este trezit la viață pentru a încărca bateria. Există și modul Save, care caută să conserve toată energia din baterie pentru o eventuală rulare electrică în trafic aglomerat.

  • Ics, luni, 15.04.2019 12:56

    Apreciez faptul ca ati pecizat conumul dupa epuizarea bateriei. Este o diferenta f mare in general. De la 2 litri in fisa tehnica la 9 litri in viata reala pe dstante mai lungi de 50 km.

  • joe, luni, 15.04.2019 13:55

    Succesul vanzarilor este,ca si in cazul lui Duster, pretul! E la jumatate de pret fata de un Volvo hibrid(xc 90 sau xc 60),cu toate diferentele de putere /calitate dintre ele! Mai punem succesul lui,pe seama facilitatilor fiscale date de unele state! In Olanda,multi si l-au cumparat pt economia de bani la cumparare, nu pt consum.Multi nu si-au incarcat bateria niciodata! E masina care merita cel mai mult a fi cumparata.Arata mai "cuminte",si ofera performante dinamice acceptabile pt o familie cu "scaun la cap" ,pt respectarea limitelor de viteza de la noi!

  • petrusian, luni, 15.04.2019 14:11

    @ AM Aceasta categorie de masini, este testata la accident, cu tot echipamentul electric montat , cu bateria incarcata ,si in diferitele moduri de rulare ?

  • mircea, luni, 15.04.2019 15:46

    @petrusian Afirmativ. Detalii aici: http://pr.euractiv.com/pr/euro-ncap-now-testing-plug-electric-vehicles-90789

  • Snatch, marţi, 16.04.2019 10:41

    Cat de mult imi doresc masina asta!...

  • Michi, marţi, 16.04.2019 15:00

    135 CP (motor aspirat) + 82 CP (motor electric fata) + 95 CP (motor electric spate) = 312 CP, nu 230 CP cum ati scris. Daca aceste calcule se fac altfel, puteati sa includeti macar o explicatie.

  • mircea, marţi, 16.04.2019 15:24

    @Michi În funcție de configurația sistemului hibrid (paralel/serie sau ambele), puterea totală a sistemului este sau nu suma puterilor motoarelor pe benzină și electrice din dotarea mașinii. Situațiile sunt diferite în funcție de marcă și în multe cazuri în funcție de model, iar explicația e prea complexă pentru a fi expusă de fiecare dată când vorbim despre o mașină hibridă. Însă te îndrum cu drag spre secțiunea Automarket Dicționar, care te va lămuri pe subiect: http://www.automarket.ro/dictionar/masina-hibrida-85625/

  • adi_10, joi, 18.04.2019 10:53

    imi place mult motorizarea dar la banii astia ma astept la mai mult de la interior. In rest este o masina de luat in calcul, din cate stiu Mitsubishi este o masina fiabila.