Interior
Piesa de rezistență a lui Nissan Ariya este, cu siguranță, interiorul său. Producătorul japonez a învățat din criticile adresate lui Leaf și a asamblat un habitaclu demn de clasa premium, cu finisaje impecabile și un design minimalist, dar ergonomic. Mulți producători ar putea să învețe din ce oferă bordul lui Ariya.
Planșa de bord are un design simplu, cu două ecrane integrate armonios în liniile generale. Modelul nostru era chiar echipat cu piele Nappa pe scaune și Alcantara pe uși și bord. Senzația tactilă ne-a fost cu adevărat răsfățată. Chiar și plasticele sunt moi, inclusiv pe ușile din spate, iar spațiile de depozitare sunt generoase și capitonate.
Aici avem de făcut o mențiune, pentru că Ariya are un spațiu de depozitare secret, acționabil electric. Grație unui buton de pe consola centrală (care culisează față/spate), poți deschide sertarul care dezvăluie această zonă de depozitare situată sub comenzile de climatizare. Cei de la Nissan spun că, astfel, poți folosi sertarul deschis electronic pentru a sprijini o tabletă pe care să urmărești ce vrei tu în timp ce mașina se încarcă. Sau, bineînțeles, să lași acolo lucruri de valore pe car enu și le-ai dori la vedere.
Majoritatea comenzilor sunt „ascunse” în elementele din mașină. De exemplu, comenzile pentru climatizare sunt niște zone sensibile la atingere integrate în ornamentul de lemn al planșei de bord. Acestea sunt iluminate atunci când mașina e pornită. Același sistem se regăsește și pe consola centrală, care, apropo, nu face corp comun cu planșa de bord, oferind astfel foarte mult spațiu în zona picioarelor pasagerilor față. Cu astfel de soluții inovative, obții un interior cu design minimalist, dar perfect ergonomic, în care găsești ușor orice funcție.
Tot la interior vei observa și modelul special al cusăturilor de pe scaune. Acesta este preluat de la NASA, conform celor de la Nissan, iar cusăturile sunt executate astfel pentru a optimiza fluxul sanguin al pasagerilor, în timpul călătoriilor lungi.
Pasagerii din spate au și ei foarte mult loc, inclusiv pentru persoane înalte, iar spațiul din portbagaj este de 468 de litri. Comparativ, Kia EV6 are la dispoziție 480 de litri, Ford Mustang Mach-E 322 de litri, iar Volkswagen iD.4 543 de litri.
- există ceva ruliu pronunțat în viraje - direcția nu este foarte precisă - refuză cu desăvârșire să-ți ofere informații despre suprafața de rulare dupa toate astea rezulta un 5 stele doar pentru ca: - se mișcă decent pe viraje și chiar (???) și în linie dreaptă - absoarbe impecabil gropile și alte denivelări ale asfaltului poate ca ar trebui sa se faca distinctie intre comportament in viraje/condus sportiv (unde suck big time) si comportamnetul in urban/viteza mica (unde e sufragerie pe roti). ...dar 5 stele nu cred ca merita