Interior

5.0

Piesa de rezistență a lui Nissan Ariya este, cu siguranță, interiorul său. Producătorul japonez a învățat din criticile adresate lui Leaf și a asamblat un habitaclu demn de clasa premium, cu finisaje impecabile și un design minimalist, dar ergonomic. Mulți producători ar putea să învețe din ce oferă bordul lui Ariya.

Planșa de bord are un design simplu, cu două ecrane integrate armonios în liniile generale. Modelul nostru era chiar echipat cu piele Nappa pe scaune și Alcantara pe uși și bord. Senzația tactilă ne-a fost cu adevărat răsfățată. Chiar și plasticele sunt moi, inclusiv pe ușile din spate, iar spațiile de depozitare sunt generoase și capitonate.

Aici avem de făcut o mențiune, pentru că Ariya are un spațiu de depozitare secret, acționabil electric. Grație unui buton de pe consola centrală (care culisează față/spate), poți deschide sertarul care dezvăluie această zonă de depozitare situată sub comenzile de climatizare. Cei de la Nissan spun că, astfel, poți folosi sertarul deschis electronic pentru a sprijini o tabletă pe care să urmărești ce vrei tu în timp ce mașina se încarcă. Sau, bineînțeles, să lași acolo lucruri de valore pe car enu și le-ai dori la vedere.

Majoritatea comenzilor sunt „ascunse” în elementele din mașină. De exemplu, comenzile pentru climatizare sunt niște zone sensibile la atingere integrate în ornamentul de lemn al planșei de bord. Acestea sunt iluminate atunci când mașina e pornită. Același sistem se regăsește și pe consola centrală, care, apropo, nu face corp comun cu planșa de bord, oferind astfel foarte mult spațiu în zona picioarelor pasagerilor față. Cu astfel de soluții inovative, obții un interior cu design minimalist, dar perfect ergonomic, în care găsești ușor orice funcție.

Tot la interior vei observa și modelul special al cusăturilor de pe scaune. Acesta este preluat de la NASA, conform celor de la Nissan, iar cusăturile sunt executate astfel pentru a optimiza fluxul sanguin al pasagerilor, în timpul călătoriilor lungi.

Pasagerii din spate au și ei foarte mult loc, inclusiv pentru persoane înalte, iar spațiul din portbagaj este de 468 de litri. Comparativ, Kia EV6 are la dispoziție 480 de litri, Ford Mustang Mach-E 322 de litri, iar Volkswagen iD.4 543 de litri.

  • Banditos, vineri, 30.06.2023 15:52

    - există ceva ruliu pronunțat în viraje - direcția nu este foarte precisă - refuză cu desăvârșire să-ți ofere informații despre suprafața de rulare dupa toate astea rezulta un 5 stele doar pentru ca: - se mișcă decent pe viraje și chiar (???) și în linie dreaptă - absoarbe impecabil gropile și alte denivelări ale asfaltului poate ca ar trebui sa se faca distinctie intre comportament in viraje/condus sportiv (unde suck big time) si comportamnetul in urban/viteza mica (unde e sufragerie pe roti). ...dar 5 stele nu cred ca merita

  • dan_grc, vineri, 30.06.2023 20:27

    70.000 un Nissan care nu e GT-R, nu e bine deloc, 4x2, râde Patrol de el, dar nu din mormânt, ca n-au murit. Un X-Trail pleacă de la 37.000 euro, pe la 50.000 ai multe pe el, interiorul este cel puțin la fel de bine lucrat, Nissan a progresat la acest capitol, deci mulți bani in plus pentru ca este electric, alt motiv nu văd.

  • Chiuloasa_bengoasa, sâmbătă, 01.07.2023 15:15

    Am citit pe AM comentarii scrise mai bine decat articolul asta. Serios. Cel putin ultimele teste zici ca sunt scrise de cineva care a condus doar Logan toata viata si la scoala a luat numai 5 la Limba Romana. Ati schimbat redactorii sau ce s-a intamplat? Nu mai bine dati sansa unor oameni cu adevarat pasionati de masini sa isi inceapa cariera intr-un domeniu care le place? Ca de exemplu, anumiti cititori AM care chiar scriu misto in comentarii?

  • Chiuloasa_bengoasa, sâmbătă, 01.07.2023 15:19

    "Există ceva ruliu pronunțat în viraje, iar direcția nu este foarte precisă, ba chiar refuză cu desăvârșire să-ți ofere informații despre suprafața de rulare" Si cu toatea astea, autorul articolului ii da 5* la tinuta de drum. .... How? Ne lamureste si pe noi autorul articolului?

  • PMC, luni, 03.07.2023 15:46

    60 - 70k de Eur pentru o asemenea masina e ceva de domeniul prostiei in forma pura. La fel e si +50k pentru un Ioniq5, chiar daca e preferata mea electrica. Nici aia nu merita atatia bani. Pentru masina asta, un 35000 ar fi un pret decent pentru ce ofera. Un Ioniq5 ar trebui sa fie max 30.000. Dar na...

  • Andrei, joi, 06.07.2023 09:17

    70000 euro un banal Nissan, cu performante mediocre si, in general, o masina mediocra, usor de trecut cu vederea. Poti lua un model termic mai rapid, mai bine lucrat samd si mergi gratis cat vrei tu, de diferenta de pret. Masina asta merita 3 stele doar trasa de par. Dar e electricaaaaaa