Tinuta de drum
Evident, silențiozitatea este unul dintre elementele puternice de caracter ale lui Leaf. Motorul nu produce decât clasicul "zumzăit" ușor la accelerare, iar sunetul cilindrilor pare piesă de muzeu.
În aceste condiții, cei de la Nissan au concluzionat că liniștea este un avantaj al electricelor, dar și un dezavantaj la viteze mari. Pentru că în lipsa oricărui alt sunet, cei de la interior tind să simtă sunetele de rulare (aerodinamice, anvelope) mult mai pregnant decât în cazul mașinilor cu motor termic.
Ei bine, problema a fost rezolvată printr-o izolare fonică mult mai bună a habitaclului. Fără să putem măsura la virgulă treaba asta, cei de la Nissan spun că Leaf este cu 30% mai silențios decât modelele compacte "normale" când vine vorba de rulare. Este doar una dintre cele 100 de modificări pe care Nissan le-a implementat pe Leaf în urma feedback-ului clienților. Clienți care, apropo, sunt mulțumiți în proporție de 94% de mașina lor. Se pare se confirmă o regulă a sportului: dacă ești în vâltoarea evenimentelor, lucrurile sunt cu totul altfel decât dacă țipi din tribună.
Am notat o suspensie foarte silențioasă. Extraordinar de silențioasă. E atât de bine construită la acest capitol, încât trecerile peste limitatoarele de viteză din asfalt se face în liniște totală, sentimentul fiind asemănător cu cel pe care-l ai într-o limuzină premium cu suspensii pneumatice. Nu e o exagerare, vă garantez.
În rest, Leaf beneficiază - la fel ca orice altă electrică ale cărei baterii sunt așezate sub podea - de un centru de greutate foarte coborât care ajută mult mașina atunci când vrei s-o joci sportiv. E adevărat că există un etern conflict intern între crentrul de greutate coborât și, pe de altă parte, masa ridicată și faptul că o rulare sportivă ucide autonomia (după cum am văzut la capitolul dedicat). Deci e foarte interesant să simți o mașină care stă bine spre foarte bine pe viraje, dar care la frânare își trădează masa.
Direcția lui Leaf e acceptabilă fără a ieși în evidență în nicio direcție. Probabil că cei mai mulți dintre utilizatori nu vor resimți niciun fel de problemă la acest capitol.
Test drive-ul EXCELENT ! Cateva mici remarci: 1) NISSAN Leaf si RENAULT Zoe au aceeasi capacitate a bateriei de acumulatoare, autonomie si tehnologie identice sau aprope identice. ... 2) La RENAULT Zoe, in pliantele de la dealer se specifica : garda la sol 12 cm si capacitatea de tractare 0 kg !!!! Probabil si la NISSAN Leaf vorbim de lucruri asemanatoare.... 3) Rivalii TESLA produc Model 3 cu garda la sol de 14 cm si Model X cu garda la sol 18 cm. In cazul lor, autonomia maxima in ciclul american de testare - mai apropiat de realitate decat cel european NEDC -poate fi de 500 respectiv 565 km iar capacitatea de tractare la Model X am gasit undeva ca este de cca. 2 tone !!!