Nissan Leaf

Electric 150CP (389km) Aut1 N-Connecta

Tinuta de drum

4.5

Evident, silențiozitatea este unul dintre elementele puternice de caracter ale lui Leaf. Motorul nu produce decât clasicul "zumzăit" ușor la accelerare, iar sunetul cilindrilor pare piesă de muzeu. 

În aceste condiții, cei de la Nissan au concluzionat că liniștea este un avantaj al electricelor, dar și un dezavantaj la viteze mari. Pentru că în lipsa oricărui alt sunet, cei de la interior tind să simtă sunetele de rulare (aerodinamice, anvelope) mult mai pregnant decât în cazul mașinilor cu motor termic.

Ei bine, problema a fost rezolvată printr-o izolare fonică mult mai bună a habitaclului. Fără să putem măsura la virgulă treaba asta, cei de la Nissan spun că Leaf este cu 30% mai silențios decât modelele compacte "normale" când vine vorba de rulare. Este doar una dintre cele 100 de modificări pe care Nissan le-a implementat pe Leaf în urma feedback-ului clienților. Clienți care, apropo, sunt mulțumiți în proporție de 94% de mașina lor. Se pare se confirmă o regulă a sportului: dacă ești în vâltoarea evenimentelor, lucrurile sunt cu totul altfel decât dacă țipi din tribună.

Am notat o suspensie foarte silențioasă. Extraordinar de silențioasă. E atât de bine construită la acest capitol, încât trecerile peste limitatoarele de viteză din asfalt se face în liniște totală, sentimentul fiind asemănător cu cel pe care-l ai într-o limuzină premium cu suspensii pneumatice. Nu e o exagerare, vă garantez.

În rest, Leaf beneficiază - la fel ca orice altă electrică ale cărei baterii sunt așezate sub podea - de un centru de greutate foarte coborât care ajută mult mașina atunci când vrei s-o joci sportiv. E adevărat că există un etern conflict intern între crentrul de greutate coborât și, pe de altă parte, masa ridicată și faptul că o rulare sportivă ucide autonomia (după cum am văzut la capitolul dedicat). Deci e foarte interesant să simți o mașină care stă bine spre foarte bine pe viraje, dar care la frânare își trădează masa.

Direcția lui Leaf e acceptabilă fără a ieși în evidență în nicio direcție. Probabil că cei mai mulți dintre utilizatori nu vor resimți niciun fel de problemă la acest capitol.

  • ACE - Craiova, miercuri, 24.01.2018 07:50

    Test drive-ul EXCELENT ! Cateva mici remarci: 1) NISSAN Leaf si RENAULT Zoe au aceeasi capacitate a bateriei de acumulatoare, autonomie si tehnologie identice sau aprope identice. ... 2) La RENAULT Zoe, in pliantele de la dealer se specifica : garda la sol 12 cm si capacitatea de tractare 0 kg !!!! Probabil si la NISSAN Leaf vorbim de lucruri asemanatoare.... 3) Rivalii TESLA produc Model 3 cu garda la sol de 14 cm si Model X cu garda la sol 18 cm. In cazul lor, autonomia maxima in ciclul american de testare - mai apropiat de realitate decat cel european NEDC -poate fi de 500 respectiv 565 km iar capacitatea de tractare la Model X am gasit undeva ca este de cca. 2 tone !!!

  • Octavian, miercuri, 24.01.2018 08:22

    @ACE - diferenta e ca Tesla costa de 3 ori mai mult (exceptand fantomaticul model 3 care se va livra in 5 ani de la comanda)

  • Leaf, miercuri, 24.01.2018 08:57

    Nu inteleg de ce considerati ca i3 are materiale calitative la interior. Mie mi se par la aceleasi nivel cu Leaf-ul. Cat despre eGolf, dpmdv este o masina depasita: costa mai mult si are autonomie slaba. Astept sa testati Tesla Model 3, aia va fi noul benchmark pentru electricele ''pamantene''.

  • ACE - Craiova, miercuri, 24.01.2018 09:32

    @Octavian TESLA Model 3 costa cca. 40-45.000 USD pentru versiunea cu autonomie electrica de 500 km autonomie.....

  • mircea, miercuri, 24.01.2018 09:32

    @Leaf Nu doar materialele, care au o poveste aparte, ci și modul în care sunt așezate și atmosfera pe care o produc. Sunt lucruri care țin de calitatea percepută, treabă care din punctul meu de vedere trebuie să fie prioritate de top pentru constructorii auto.

  • mircea, miercuri, 24.01.2018 09:34

    @ACE-Craiova Deocamdată nu prea avem cum să comparăm Leaf cu Model 3. Una e în showroom-urile din toată lumea, alta e la nivel de "există, dar nu se știe încă cum și când". Avem răbdare. Doar să nu se rupă căruța între timp.

  • costy, miercuri, 24.01.2018 11:34

    comparatia l/100km cu kwh/100km nu prea sta in picioare...daca la 120km/h consuma 24kw ar trebui sa parcurga peste 400km dintr-o baterie de 110kw/h..probabil restul sint pierderi ale pieselor in miscare

  • ciurik, miercuri, 24.01.2018 19:25

    Ar merge comparat cu Chevrolet Bolt, dar doar prin State. Nu?

  • Andy, miercuri, 24.01.2018 20:50

    @ciurik https://www.greencarreports.com/news/1112882_2018-nissan-leaf-vs-chevrolet-bolt-ev-new-electric-cars-compared Din pacate, Ampera-e nu va mai veni in Europa dupa preluarea Opel de catre PSA. Ampera-e trebuia sa fie produs in SUA pe aceeasi linie cu Bolt. Un model interesant care se anunta ca va avea si preturi foarte competitive in Romania, cu un start pe la 30.000 de euro din care se vor putea scadea bonusurile (daca vor mai exista pe viitor). Preturile din Franta sunt deja cunoscute: https://pushevs.com/2017/12/03/2018-nissan-leaf-price-trim-levels-revealed-france/ In Romania pretul unui automobil nou e cu ~10% mai mic ca in Franta, asa ca putem face calculele.

  • demin2609, joi, 25.01.2018 09:01

    la unii producatori, pentru a reduce din greutate, au redus si din materialele folosite. Nu vreau sa laud pe unii sau sa ii injosesc pe altii, dar in i3 ai impresia ca esti intr-un Aygo sau Matiz.

  • mm, joi, 25.01.2018 10:24

    Leaf-ul ca si celelalte enumerate mai sus sunt totusi masini de familie care se preteaza la drumuri lungi, ceea ce este cam inutil avand in vedere infrastructura existenta si posibila in romania urmatorilor 5 ani Cred ca-n perioada asta ar fi mai oportune electricele dedicate orasului, masini compacte de max. 3 m fara resurse inutile, pe care le incarci la poarta si cu care sa te fatii prin oras (max. 100km/zi). Cel mai bun exemplu ,smart electric, care se putea cumpara cu programul rabla plus la un pret de 12.000 euro (un pret cat se poate de rezonabil, jumatate fata de e-golf) Noi avem doua masini una de fuga alta a sotiei cu care a facut 30000 in 9 ani, deci smartul ca a doua masina ar fi ideala, ai scapat de drumuri la benzinarie, de incalzit motorul, reviziile ar fi o nimica toata, deci per total n-ar fi doar mai economica ci in preimul rand mult mai comoda (asta daca stai la casa, altfel n-are sens).

  • Anton, joi, 25.01.2018 13:13

    Va ca unii inca cred in vrajelile de marketing marca Bmw. Atmosfera, modul de asezare a materialelor...dpmdv i3 este un Matiz putin mai bine lucrat.