Siguranta
Între întrebările legate de siguranța pe care o impun bateriile Litiu-Ion în caz de accident, mașinile electrice au dovedit până acum că temerile pesimiștilor sunt în general nefondate. Pentru că accidentele în care bateriile electricelor au luat foc pot fi numărate pe degetele de la o mână. Iar atunci când s-a întâmplat, s-a întâmplat în general la viteze mari, unde orice accident cu orice fel de mașină îți dă șanse mici de supraviețuire.
Deci totul e sub control din acest punct de vedere.
Noul Leaf are de apărat un palmares excelent al vechii generații, care a primit 5 stele la EuroNCAP, fiind una dintre primele mașini electrice testate de organizația europeană. Testul noii generații va veni în prima parte a lui 2018.
Iar Leaf a făcut progrese importante între timp. Dacă primul model a fost un experiment reușit fără exagerări la capitolul pachete tehnologice incluse, Nissan a împănat noul Leaf cu sisteme active și pasive care se asigură că mașina nu pățește nimic chiar și atunci când tu te nu ești atent.
Pe lângă deja clasicele și "banalele" avertizor de unghi mort sau frânare automată în caz de urgență, Leaf oferă rulare autonomă de nivel 2/5, ceea ce înseamnă că mașina păstrează viteza, frânează, ține banda și virează singură pe autostradă sau în trafic aglomerat atât timp cât șoferul ține cel puțin o mână pe volan. Este un sistem de asistență pe care l-am testat cu succes pe autostrăzile spaniole. Gândește-te la el nu ca la un pachet autonom, ci ca la un soi de prieten mereu atent care îți "dă peste mână" dacă nu ești atent.
Test drive-ul EXCELENT ! Cateva mici remarci: 1) NISSAN Leaf si RENAULT Zoe au aceeasi capacitate a bateriei de acumulatoare, autonomie si tehnologie identice sau aprope identice. ... 2) La RENAULT Zoe, in pliantele de la dealer se specifica : garda la sol 12 cm si capacitatea de tractare 0 kg !!!! Probabil si la NISSAN Leaf vorbim de lucruri asemanatoare.... 3) Rivalii TESLA produc Model 3 cu garda la sol de 14 cm si Model X cu garda la sol 18 cm. In cazul lor, autonomia maxima in ciclul american de testare - mai apropiat de realitate decat cel european NEDC -poate fi de 500 respectiv 565 km iar capacitatea de tractare la Model X am gasit undeva ca este de cca. 2 tone !!!