Calitate / Pret
Prețul mașinilor electrice în general și al electricelor compacte în particular a fost întotdeauna subiect de discuție în lumea auto. Poziționate în versiunile de bază undeva unde sunt așezate versiunile de echipare de top ale "fraților" cu motoare termice, electricele au așteptat întotdeauna un ajutor guvernamental care să ușureze accesul clienților la aceste mașini.
Și l-au primit. Anul trecut, cumpărătorii mașinilor electrice din România au primit 10.000 de euro ecobonus la achiziție, cel mai mare "discount" din Europa. A fost un cadou neașteptat venit pe o piață evident subdezvoltată la nivel de infrastructură. Și rezultatele s-au văzut. Numărul de mașini electrice vândute în România s-a triplat în 2017, chiar dacă acestea au rămas o firimitură (sub 0.3%) din totalul de mașini noi vândute în România în cursul anului trecut.
E interesat de analizat piața pentru că "electrificarea" pare să fi diluat diferențele de preț dintre mașinile premium și cele non-premium. Astfel dacă vorbim despre i3, e-Golf, Zoe sau despre orice altă electrică, vorbim despre un preț care se învârte mai mult sau mai puțin în jurul sumei de 35.000 de euro. Care scade la 25.000 de euro cu tichetul ecologic de la stat.
Nu știm încă unde se va poziționa Nissan Leaf în această ecuație. Prețurile vor fi cunoscute în martie-aprilie 2018, moment în care vom putea să facem o comparație directă pe cifre cu rivalii. Până atunci, pronosticul nostru se leagă de aceeași eternă bornă: 35.000 de euro.
Ce e interesant este faptul că Nissan Leaf este vândut într-o versiune de echipare foarte bine dotată încă din start.
Test drive-ul EXCELENT ! Cateva mici remarci: 1) NISSAN Leaf si RENAULT Zoe au aceeasi capacitate a bateriei de acumulatoare, autonomie si tehnologie identice sau aprope identice. ... 2) La RENAULT Zoe, in pliantele de la dealer se specifica : garda la sol 12 cm si capacitatea de tractare 0 kg !!!! Probabil si la NISSAN Leaf vorbim de lucruri asemanatoare.... 3) Rivalii TESLA produc Model 3 cu garda la sol de 14 cm si Model X cu garda la sol 18 cm. In cazul lor, autonomia maxima in ciclul american de testare - mai apropiat de realitate decat cel european NEDC -poate fi de 500 respectiv 565 km iar capacitatea de tractare la Model X am gasit undeva ca este de cca. 2 tone !!!