Tehnologie
Probabil că unul dintre lucrurile pe care le veți auzi foarte des atunci când va veni vorba de noul Nissan Leaf va fi ePedal. Nissan îl prezintă ca pe o noutate absolută, însă, așa cum deja ți-am spus la capitolul Motorizare, sistemul este în general identic cu ceea ce folosește BMW pe i3, de exemplu: sistemul de recuperare a energiei la frânare devine mai "agresiv", iar asta înseamnă că frânarea mașinii are loc imediat după ce nu mai apeși pedala de accelerație. Practic, dacă înveți puțin inerția mașinii și comportamentul său la diferite viteze, poți să conduci Leaf cu o singură pedală: cea de accelerație. O apeși când vrei să pleci, o lași când vrei să încetinești și, în final, să oprești.
Sistemul ePedal este doar unul dintre sistemele inteligente pe care le oferă Leaf. Așa cum am spus și mai sus, pachetul ProPilot îți permite să rulezi semi-autonom pe autostradă sau în traficul aglomerat. Vorbim de un nivel de autonomie 2/5 care poate fi accesat foarte ușor, prin butonul albastru de pe volan. Un plus pentru Nissan pentru "găselnița" asta în contextul în care ceilalți constructori care oferă acest tip de sistem - și încep să fie din ce în ce mai mulți - te obligă să mesteci prin meniuri pentru a găsi comanda de activare.
Ce nu are Leaf? un sistem Head-Up Display, de exemplu. Când mulți constructori forțează apariția acestor modele în segmentul B inferior, e păcat ca o electrică compactă să nu ofere așa ceva.
Controlul sistemelor de pe mașină se face prin display-ul central de 7 inch. Ar fi fost bine să aibă o orientare ceva mai spre șofer, pentru că - la fel ca în cazul oricărui ecran așezat aproape perpendicular pe direcția înainte - soarele îți joacă feste și acoperă display-uri din anumite unghiuri.
În rest, Leaf vine în dotarea standard cu elemente care în general se regăsesc în lista de opțiuni ale celorlalți constructori. Faruri LED, navigație, climatizare automată, parcare automată, acces și pornire fără cheie, scaune încălzite și sistemele de frânare automată, de monitorizare a unghiului mort și de avertizare la traficul perpendicular la ieșirea cu spatele din parcare. Conform fișei pe care Nissan ne-a oferit-o la test, sistemul audio Bose cu 7 difuzoare, excelent când vine vorba de calitatea sunetului redat, e și el standard.
Rămâne de văzut cum se va prezenta Leaf în România în momentul lansării modelului, care va avea loc în primăvara lui 2018.
Test drive-ul EXCELENT ! Cateva mici remarci: 1) NISSAN Leaf si RENAULT Zoe au aceeasi capacitate a bateriei de acumulatoare, autonomie si tehnologie identice sau aprope identice. ... 2) La RENAULT Zoe, in pliantele de la dealer se specifica : garda la sol 12 cm si capacitatea de tractare 0 kg !!!! Probabil si la NISSAN Leaf vorbim de lucruri asemanatoare.... 3) Rivalii TESLA produc Model 3 cu garda la sol de 14 cm si Model X cu garda la sol 18 cm. In cazul lor, autonomia maxima in ciclul american de testare - mai apropiat de realitate decat cel european NEDC -poate fi de 500 respectiv 565 km iar capacitatea de tractare la Model X am gasit undeva ca este de cca. 2 tone !!!