Nissan Leaf

Electric 150CP (389km) Aut1 N-Connecta

Tehnologie

4.0

Probabil că unul dintre lucrurile pe care le veți auzi foarte des atunci când va veni vorba de noul Nissan Leaf va fi ePedal. Nissan îl prezintă ca pe o noutate absolută, însă, așa cum deja ți-am spus la capitolul Motorizare, sistemul este în general identic cu ceea ce folosește BMW pe i3, de exemplu: sistemul de recuperare a energiei la frânare devine mai "agresiv", iar asta înseamnă că frânarea mașinii are loc imediat după ce nu mai apeși pedala de accelerație. Practic, dacă înveți puțin inerția mașinii și comportamentul său la diferite viteze, poți să conduci Leaf cu o singură pedală: cea de accelerație. O apeși când vrei să pleci, o lași când vrei să încetinești și, în final, să oprești. 

Sistemul ePedal este doar unul dintre sistemele inteligente pe care le oferă Leaf. Așa cum am spus și mai sus, pachetul ProPilot îți permite să rulezi semi-autonom pe autostradă sau în traficul aglomerat. Vorbim de un nivel de autonomie 2/5 care poate fi accesat foarte ușor, prin butonul albastru de pe volan. Un plus pentru Nissan pentru "găselnița" asta în contextul în care ceilalți constructori care oferă acest tip de sistem - și încep să fie din ce în ce mai mulți - te obligă să mesteci prin meniuri pentru a găsi comanda de activare.

Ce nu are Leaf? un sistem Head-Up Display, de exemplu. Când mulți constructori forțează apariția acestor modele în segmentul B inferior, e păcat ca o electrică compactă să nu ofere așa ceva.

Controlul sistemelor de pe mașină se face prin display-ul central de 7 inch. Ar fi fost bine să aibă o orientare ceva mai spre șofer, pentru că - la fel ca în cazul oricărui ecran așezat aproape perpendicular pe direcția înainte - soarele îți joacă feste și acoperă display-uri din anumite unghiuri. 

În rest, Leaf vine în dotarea standard cu elemente care în general se regăsesc în lista de opțiuni ale celorlalți constructori. Faruri LED, navigație, climatizare automată, parcare automată, acces și pornire fără cheie, scaune încălzite și sistemele de frânare automată, de monitorizare a unghiului mort și de avertizare la traficul perpendicular la ieșirea cu spatele din parcare. Conform fișei pe care Nissan ne-a oferit-o la test, sistemul audio Bose cu 7 difuzoare, excelent când vine vorba de calitatea sunetului redat, e și el standard.

Rămâne de văzut cum se va prezenta Leaf în România în momentul lansării modelului, care va avea loc în primăvara lui 2018.

  • ACE - Craiova, miercuri, 24.01.2018 07:50

    Test drive-ul EXCELENT ! Cateva mici remarci: 1) NISSAN Leaf si RENAULT Zoe au aceeasi capacitate a bateriei de acumulatoare, autonomie si tehnologie identice sau aprope identice. ... 2) La RENAULT Zoe, in pliantele de la dealer se specifica : garda la sol 12 cm si capacitatea de tractare 0 kg !!!! Probabil si la NISSAN Leaf vorbim de lucruri asemanatoare.... 3) Rivalii TESLA produc Model 3 cu garda la sol de 14 cm si Model X cu garda la sol 18 cm. In cazul lor, autonomia maxima in ciclul american de testare - mai apropiat de realitate decat cel european NEDC -poate fi de 500 respectiv 565 km iar capacitatea de tractare la Model X am gasit undeva ca este de cca. 2 tone !!!

  • Octavian, miercuri, 24.01.2018 08:22

    @ACE - diferenta e ca Tesla costa de 3 ori mai mult (exceptand fantomaticul model 3 care se va livra in 5 ani de la comanda)

  • Leaf, miercuri, 24.01.2018 08:57

    Nu inteleg de ce considerati ca i3 are materiale calitative la interior. Mie mi se par la aceleasi nivel cu Leaf-ul. Cat despre eGolf, dpmdv este o masina depasita: costa mai mult si are autonomie slaba. Astept sa testati Tesla Model 3, aia va fi noul benchmark pentru electricele ''pamantene''.

  • ACE - Craiova, miercuri, 24.01.2018 09:32

    @Octavian TESLA Model 3 costa cca. 40-45.000 USD pentru versiunea cu autonomie electrica de 500 km autonomie.....

  • mircea, miercuri, 24.01.2018 09:32

    @Leaf Nu doar materialele, care au o poveste aparte, ci și modul în care sunt așezate și atmosfera pe care o produc. Sunt lucruri care țin de calitatea percepută, treabă care din punctul meu de vedere trebuie să fie prioritate de top pentru constructorii auto.

  • mircea, miercuri, 24.01.2018 09:34

    @ACE-Craiova Deocamdată nu prea avem cum să comparăm Leaf cu Model 3. Una e în showroom-urile din toată lumea, alta e la nivel de "există, dar nu se știe încă cum și când". Avem răbdare. Doar să nu se rupă căruța între timp.

  • costy, miercuri, 24.01.2018 11:34

    comparatia l/100km cu kwh/100km nu prea sta in picioare...daca la 120km/h consuma 24kw ar trebui sa parcurga peste 400km dintr-o baterie de 110kw/h..probabil restul sint pierderi ale pieselor in miscare

  • ciurik, miercuri, 24.01.2018 19:25

    Ar merge comparat cu Chevrolet Bolt, dar doar prin State. Nu?

  • Andy, miercuri, 24.01.2018 20:50

    @ciurik https://www.greencarreports.com/news/1112882_2018-nissan-leaf-vs-chevrolet-bolt-ev-new-electric-cars-compared Din pacate, Ampera-e nu va mai veni in Europa dupa preluarea Opel de catre PSA. Ampera-e trebuia sa fie produs in SUA pe aceeasi linie cu Bolt. Un model interesant care se anunta ca va avea si preturi foarte competitive in Romania, cu un start pe la 30.000 de euro din care se vor putea scadea bonusurile (daca vor mai exista pe viitor). Preturile din Franta sunt deja cunoscute: https://pushevs.com/2017/12/03/2018-nissan-leaf-price-trim-levels-revealed-france/ In Romania pretul unui automobil nou e cu ~10% mai mic ca in Franta, asa ca putem face calculele.

  • demin2609, joi, 25.01.2018 09:01

    la unii producatori, pentru a reduce din greutate, au redus si din materialele folosite. Nu vreau sa laud pe unii sau sa ii injosesc pe altii, dar in i3 ai impresia ca esti intr-un Aygo sau Matiz.

  • mm, joi, 25.01.2018 10:24

    Leaf-ul ca si celelalte enumerate mai sus sunt totusi masini de familie care se preteaza la drumuri lungi, ceea ce este cam inutil avand in vedere infrastructura existenta si posibila in romania urmatorilor 5 ani Cred ca-n perioada asta ar fi mai oportune electricele dedicate orasului, masini compacte de max. 3 m fara resurse inutile, pe care le incarci la poarta si cu care sa te fatii prin oras (max. 100km/zi). Cel mai bun exemplu ,smart electric, care se putea cumpara cu programul rabla plus la un pret de 12.000 euro (un pret cat se poate de rezonabil, jumatate fata de e-golf) Noi avem doua masini una de fuga alta a sotiei cu care a facut 30000 in 9 ani, deci smartul ca a doua masina ar fi ideala, ai scapat de drumuri la benzinarie, de incalzit motorul, reviziile ar fi o nimica toata, deci per total n-ar fi doar mai economica ci in preimul rand mult mai comoda (asta daca stai la casa, altfel n-are sens).

  • Anton, joi, 25.01.2018 13:13

    Va ca unii inca cred in vrajelile de marketing marca Bmw. Atmosfera, modul de asezare a materialelor...dpmdv i3 este un Matiz putin mai bine lucrat.