Design
Discuție amplă despre Leaf la capitolul design. Dacă comparăm noul model cu generația anterioară, diferențele sunt majore și net în favoarea electricei japoneze. Dacă îl punem pe Leaf față în față cu celelalte modele electrice asemănătoare, e mai bine decât "ciudatul" i3 și ceva mai "disco" decât e-Golf. În schimb, dacă îl comparăm cu o compactă cu motor termic, alternativele mult mai la îndemână pe care le au clienții, Leaf pare un model de pluton.
Cert e că Nissan a îmbunătățit clar mașina și ne arată că mașinile electrice nu trebuie să iasă în evidență prin tot felul de excrescențe și intrânduri care le transformă din mașini în experimente. Asta pentru ca mărcile să se întrebe ulterior de ce nu se vând bine.
Încă un plus al lui Leaf: din punctul meu de vedere, e mai reușit estetic decât Pulsar, omologul său diesel și pe benzină din gama Nissan. Deci, la nivel general, Leaf se naște pe plus.
Test drive-ul EXCELENT ! Cateva mici remarci: 1) NISSAN Leaf si RENAULT Zoe au aceeasi capacitate a bateriei de acumulatoare, autonomie si tehnologie identice sau aprope identice. ... 2) La RENAULT Zoe, in pliantele de la dealer se specifica : garda la sol 12 cm si capacitatea de tractare 0 kg !!!! Probabil si la NISSAN Leaf vorbim de lucruri asemanatoare.... 3) Rivalii TESLA produc Model 3 cu garda la sol de 14 cm si Model X cu garda la sol 18 cm. In cazul lor, autonomia maxima in ciclul american de testare - mai apropiat de realitate decat cel european NEDC -poate fi de 500 respectiv 565 km iar capacitatea de tractare la Model X am gasit undeva ca este de cca. 2 tone !!!