Interior
Aşa cum povesteam la început, pe vechiul Qashqai l-am cunoscut îndeaproape. Ne-au legat multe deplasări, nenumărate teste în ţară şi în străinătate. Motiv pentru care urmaşul trebuia să se ridice măcar la nivelul vechiului model.
Nu a fost foarte greu, având în vedere că Nissan lăsa loc de îmbunătăţiri la capitolul interior. Iar noua generaţie a înţeles şi tocmai aici plusează. Materialele au crescut mult din punct de vedere calitativ. Plasticul a devenit ceva mai moale şi mai prietenos, chiar dacă sunt zone unde rămâne ceva mai tare.
Finisajele sunt bune şi dau impresia unui habitaclu bine închegat. Bine închegat dar cu un uşor zgomot de vânt la rulare.
Un alt lucru moştenit cu succes şi chiar îmbunătăţit este ergonomia. Climatizarea păstrează funcţii simple şi uşor de intuit chiar şi de cei care nu-şi dezlipesc ochii de la drum, iar pe volan lucrurile sunt la fel de prietenoase. Unde mai pui că informaţiile proiectate pe computerul de bord color, situat între cele două ceasuri, sunt lizibile şi uşor de accesat.
Spaţiul interior este gândit pentru a face suficient loc unui număr de 5 pasageri adulţi. Trei dintre ei pot călători confortabil pe locurile din spate. Spaţiul pentru picioare este decent, iar la nivelul capului nu există probleme. Spaţiile de depozitare sunt gândite bine, cu o soluţie foarte utilă chiar şi pentru telefonul mobil.
În portbagaj încap suficiente lucruri, chiar şi pentru o familie numeroasă. Iar sistemul de configurare al podelei duble, al cărui nume japonez mi-a scăpat în secunda în care l-am auzit, este util pentru fixarea bagajelor.
Am si eu o intrebare pentru AutoMarket sau pentru cunoscatori: In poza 22 in dreapta butonului pt activarea/dezactivarea ESP-ului exista niste locuri goale unde se pare ca ar mai fi trebuit sa fie butoane...Pe alte piete exista acolo butoane in plus pentru alte dotari inexistente pe piata europeana? Multumesc! P.S. Imi place mult masina.