Performante

4.0

Deoarece motorul termic acționează strict ca un generator de energie electrică, Nissan Qashqai câștigă destul de mult la capitolul accelerație. Nissan Qashqai e-POWER are un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 7.6 secunde. Dar, cum așa-i în viață, câștigi pe o parte și pierzi pe alta. Din cauza aceluiași motiv, viteza maximă este simțitor mai mică față de rivali, adică 170 de km/h.

Știu, în România cel mai mult poți merge cu 130 de km/h, dar o viteză maximă mai mică înseamnă și o plafonare rapidă la viteze mari. Din acest motiv, când mergi cu o viteză de autostradă, vei observa că depășirile nu mai sunt la fel de ușoare, iar accelerația aia rapidă de mașină electrică dispare.

Pentru a fi o comparație corectă, am ales motorizările unor rivali cu o putere asemănătoare. Astfel, Tiguan cu al lui motor diesel de 2 litri, dezvoltă 193 de cai putere. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 7.7 secunde, iar viteza maximă este de 220 km/h. Motorul aspirat al lui CX-5 dezvoltă 194 de cai putere și are o viteză maximă de 195 de km/h. Ajunge la 100 de km/h în 9.5 secunde. Nu în ultimul rând, rivalul coreean dezvoltă 230 de cai putere din sistemul hibrid. Astfel, viteza maximă este de 191 km/h și ajunge la 100 de km/h în 8.2 secunde.

  • ireal, marţi, 25.06.2024 12:15

    Qashqai N-Connecta 1.2 Turbo modelul anterior luat nou din reprezentanta 19000 euro.. acum vad cu unul chel e cu 10k mai scump..

  • blablabla, marţi, 25.06.2024 12:58

    Am citit cap-coada acest text, insa nu am reusit sa ma prind: de unde si pana unde "ultimul samurai"?

  • DAN, marţi, 25.06.2024 14:45

    Totul e bine si frumos pana la pret. Masina e buna si rafinata, conceptul e-power e reusit, sunt fan, dar pretul era si pana acum si probabil va fi in continuare cam (prea) mare.

  • Banditos, marţi, 25.06.2024 15:10

    Pretul se inscrie in categoria (hibrizilor) in care se bate cu Renault, Hyundai, Kia, etc. Nu vad de ce e pus modelul din articol in aceeasi oala cu Tiguan sau CX5.

  • StM, miercuri, 03.07.2024 14:21

    Ciudat testul asta. Greu de inteles motorizarea, intai ziceti de motorul de 1.33 apoi, hop ca e e-power de 1.5 si 190 hp. Ciudata si motorizarea, are 190 hp dar viteza maxima de 170 km/h. Ce rost au cifrele daca il bate cel de 1.33 si 158 hp? Poate vom avea curand motoare de 400 hp hibride si viteza de 130 km/h ca altfel "polueaza". Downsize-ingul asta e o porcarie dictata de eco nazistii de la Bruxelles. US&ceilalti nu au o problema cu poluarea, UE are! Sau e doar vorba de bani care trebuie sa ajunga doar in buzunarele unora? Qashqai da, dar nu la pretul si nu cu motorizarea asta. cea de 1.33 e mult mai ok.