Performante
Deoarece motorul termic acționează strict ca un generator de energie electrică, Nissan Qashqai câștigă destul de mult la capitolul accelerație. Nissan Qashqai e-POWER are un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 7.6 secunde. Dar, cum așa-i în viață, câștigi pe o parte și pierzi pe alta. Din cauza aceluiași motiv, viteza maximă este simțitor mai mică față de rivali, adică 170 de km/h.
Știu, în România cel mai mult poți merge cu 130 de km/h, dar o viteză maximă mai mică înseamnă și o plafonare rapidă la viteze mari. Din acest motiv, când mergi cu o viteză de autostradă, vei observa că depășirile nu mai sunt la fel de ușoare, iar accelerația aia rapidă de mașină electrică dispare.
Pentru a fi o comparație corectă, am ales motorizările unor rivali cu o putere asemănătoare. Astfel, Tiguan cu al lui motor diesel de 2 litri, dezvoltă 193 de cai putere. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 7.7 secunde, iar viteza maximă este de 220 km/h. Motorul aspirat al lui CX-5 dezvoltă 194 de cai putere și are o viteză maximă de 195 de km/h. Ajunge la 100 de km/h în 9.5 secunde. Nu în ultimul rând, rivalul coreean dezvoltă 230 de cai putere din sistemul hibrid. Astfel, viteza maximă este de 191 km/h și ajunge la 100 de km/h în 8.2 secunde.
Qashqai N-Connecta 1.2 Turbo modelul anterior luat nou din reprezentanta 19000 euro.. acum vad cu unul chel e cu 10k mai scump..