Motor / Transmisie
Din moment ce Opel Astra Electric folosește aceeași platformă tehnică pe sub formele sale frumoase, ca toate celelalte modele pe baterii din gama Stellantis, probabil deja ați intuit despre ce tren de propulsie vorbim.
Sub capotă găsești noile motoare electrice ale celor de la PSA, care dezvoltă acum 156 CP si 270 Nm cuplu, comparativ cu cele anterioare, care se opreau la 136 CP si 250 Nm. Poate părea puțin, mai ales din moment ce mulți producători ne-au obișnuit cu niveluri uriașe de putere.
Însă, aici vine răspunsul Opel. Oficialii prezenți la eveniment ne-au spus că au căutat să ofere o mașina care să se miște decent și care să includă tot ce ai nevoie în materie de autonomie. Fără a fi nevoie de un pachet uriaș de baterii ca să poți ajunge la destinație.
Desigur, fiind vorba despre un propulsor electric care pune toate lucrurile în mișcare, livrarea resurselor nu se poate face decât ultra-liniar. Există, însă, o notă de subsol cu privire la puterea maxima oferită. Aceasta va depinde de modul de conducere ales. În modul Eco, te vei putea baza pe doar 110 CP. Modul Normal urcă la 136 CP și doar în modul Sport vei avea la dispoziție toți cei 156 CP si 270 Nm.
Per total însă, resursele s-au dovedit îndestulătoare în scenariile experimentate de-a lungul testului nostru din Berlin. Am condus mașina atât prin oraș, cât și pe autostrăzi.
Nu am avut niciodată impresia că aș avea nevoie de mai mult, chiar și pe zonele fără limită de viteză. De ce? Pentru că eram conștient că nu conduc un supercar, ci o mașină absolut normală, gândită pentru a acoperi nevoile punctuale de zi cu zi.
"Masinile electrice se vor ieftini. Tehnologia evolueaza. Apar noi baterii ieftine si eficiente. Totm timpul se inoveaza, lucrurile se schimba, electrificarea e viitorul". ZBAAAAANG! Opel (dez)Astra pe baterii 45000 de eur :))))))))))