Consum
Conform celor de la Opel, autonomia lui Astra Electric ar trebui să depășească 400 de kilometri în regim mixt de exploatare. Având în vedere acumulatorul de 54 kWh (valoare brută), cu o capacitate utilizabilă de aproximativ 51 kWh, ar trebui să atingi un consum mediu de energie de sub 13 kWh/100 km pentru a te apropia de numerele oficiale.
Pe parcursul testului nostru, fără a menaja absolut deloc modelul de față, consumul mediu afișat la sfârșitul celor 300 de kilometri parcurși a fost de 13.1 kWh/100 km, foarte, foarte aproape de datele oficiale. Desigur, și faptul că ne-am bucurat de o vreme frumoasă, cu aproximativ 20 de grade Celsius, ne-a ajutat. Totuși, dacă raportăm la ce am mai testat până acum, performanța lui Opel Astra e impresionantă.
Pentru alimentare, dacă folosești un încărcător rapid, vei avea nevoie de circa 30 de minute sa ajungi la peste 80% capacitate.
Cat despre rivalii lui Opel Astra Electric, lista acestora include Volkswagen iD.3, Nissan Leaf sau Renault Megane E-Tech. Modelul german, în versiunea cu baterie de 58 kWh, are o autonomie maximă estimată la 439 km. Nissan Leaf, cu bateria de 59 kWh ajunge la 385 de kilometri autonomie, în timp ce Renault Megane E-Tech 60 (cu bateria de 60 kWh) se întinde până la 448 de kilometri (WLTP).
"Masinile electrice se vor ieftini. Tehnologia evolueaza. Apar noi baterii ieftine si eficiente. Totm timpul se inoveaza, lucrurile se schimba, electrificarea e viitorul". ZBAAAAANG! Opel (dez)Astra pe baterii 45000 de eur :))))))))))