Interior
Interiorul lui Opel Mokka încearcă să se adreseze unui public tânăr. Motiv pentru care plasticul planșei de bord este viu colorat într-un maro foarte deschis. Ca și tapițeria din piele, de altfel. Sunt culori plăcute, care au o influență bună asupra stării de spirit pe care o ai la volan.
E ca și cum de fiecare dată când dschizi ușa te cufunzi într-o mare cafea cu lapte, caldă, aburindă aromată. Și e chiar plăcut, mai ales pe timp de iarnă. E drept că pielea scaunelor va fi rece, dar încălzirea scaunelor și a volanului vor compensa rapid.
Plasticul este destul de prietenos, chiar dacă există zone destul de tari în partea inferioară. De asemenea, finisajele sunt perfectibile. Comparând cu actualul #crazyCorsa, aflat în anduranță, pot spune că finisajele lui Mokka ar avea de unde să învețe.
Aceeași lecție poate fi servită crossover-ului și la capitolul ergonomie. Mokka face parte din vechea linie Opel, cea în care butoanele erau aglomerate pe planșa de bord, iar cel de la volan avea nevoie de o acomodare îndelungă pentru a se obișnui chiar și cu butoanele climatizării. Pe volan însă, lucrurile sunt destul de simple.
Spațiile de depozitare sunt numeroase: pe consola centrală avem suporturi de pahare și o altă zonă în care îți poți ține portofelul sau alte nimicuri. E foarte mult loc și pentru telefonul mobil în adâncitura cauciucată din fața schimbătorului. Buzunarele ușilor ar fi putut fi ceva mai mari.
Cât privește pasagerii, aceștia pot călători la limita decenței. Pe bancheta din spate au loc doi adulți, însă spațiul la nivelul picioarelor nu poate fi suficient decât dacă afectează pasagerii din față fac compromisuri. Una peste alta, patru adulți într-un Mokka pot conviețui o perioadă, însă nu extrem de lungă.
Portbagajul are o valoare totală de 356 litri, pe aceeași linie cu rivalii din segment. Sunt însă și excepții cum ar fi Renault Captur, Suzuki Vitara, Peugeot 2008 și generosul Honda HR-V. Raportat la bagajele a patru adulți, portbagajul ar putea fi considerat ușor un instrument de constrângere a dorințelor feminine de expansiune.
Ceea ce nu am sa inteleg niciodata este motivul pentru care cei de la Opel se incapataneaza sa lipseasca un SUV, fie el si micut, cu un sistem 4x4 destul de performant, de unul dintre avantajele pe care le are un asemenea vehicul si ii limiteaza capacitatea de trecere folosind bara aceea extrem de joasa. Masinuta arata foarte bine. Am condus una pe zapada si m-a impresionat cat de stabila poate sa fie si cat de eficient este sistemul 4wd. Insa gard la sol sub spoiler este incredibil de mica si iti taie orice chef de a iesi de pe asfalt.