Opel Mokka

1.6 CDTi 136CP 4x4 Man S/S Cosmo

Interior

4.0

Interiorul lui Opel Mokka încearcă să se adreseze unui public tânăr. Motiv pentru care plasticul planșei de bord este viu colorat într-un maro foarte deschis. Ca și tapițeria din piele, de altfel. Sunt culori plăcute, care au o influență bună asupra stării de spirit pe care o ai la volan.

E ca și cum de fiecare dată când dschizi ușa te cufunzi într-o mare cafea cu lapte, caldă, aburindă aromată. Și e chiar plăcut, mai ales pe timp de iarnă. E drept că pielea scaunelor va fi rece, dar încălzirea scaunelor și a volanului vor compensa rapid.

Plasticul este destul de prietenos, chiar dacă există zone destul de tari în partea inferioară. De asemenea, finisajele sunt perfectibile. Comparând cu actualul #crazyCorsa, aflat în anduranță, pot spune că finisajele lui Mokka ar avea de unde să învețe.

Aceeași lecție poate fi servită crossover-ului și la capitolul ergonomie. Mokka face parte din vechea linie Opel, cea în care butoanele erau aglomerate pe planșa de bord, iar cel de la volan avea nevoie de o acomodare îndelungă pentru a se obișnui chiar și cu butoanele climatizării. Pe volan însă, lucrurile sunt destul de simple.

Spațiile de depozitare sunt numeroase: pe consola centrală avem suporturi de pahare și o altă zonă în care îți poți ține portofelul sau alte nimicuri. E foarte mult loc și pentru telefonul mobil în adâncitura cauciucată din fața schimbătorului. Buzunarele ușilor ar fi putut fi ceva mai mari.

Cât privește pasagerii, aceștia pot călători la limita decenței. Pe bancheta din spate au loc doi adulți, însă spațiul la nivelul picioarelor nu poate fi suficient decât dacă afectează pasagerii din față fac compromisuri. Una peste alta, patru adulți într-un Mokka pot conviețui o perioadă, însă nu extrem de lungă.

Portbagajul are o valoare totală de 356 litri, pe aceeași linie cu rivalii din segment. Sunt însă și excepții cum ar fi Renault Captur, Suzuki Vitara, Peugeot 2008 și generosul Honda HR-V. Raportat la bagajele a patru adulți, portbagajul ar putea fi considerat ușor un instrument de constrângere a dorințelor feminine de expansiune.

  • mishazaitev, marţi, 02.02.2016 11:08

    Ceea ce nu am sa inteleg niciodata este motivul pentru care cei de la Opel se incapataneaza sa lipseasca un SUV, fie el si micut, cu un sistem 4x4 destul de performant, de unul dintre avantajele pe care le are un asemenea vehicul si ii limiteaza capacitatea de trecere folosind bara aceea extrem de joasa. Masinuta arata foarte bine. Am condus una pe zapada si m-a impresionat cat de stabila poate sa fie si cat de eficient este sistemul 4wd. Insa gard la sol sub spoiler este incredibil de mica si iti taie orice chef de a iesi de pe asfalt.

  • Dan, marţi, 02.02.2016 11:29

    Cei cu capul pe umeri isi vor lua o Suzuki Vitara....Mokka e un astra inaltat

  • hazard, marţi, 02.02.2016 11:38

    Ce nebunie a fost cand s-a lansat acest model. Se lauda Opel de ziceai ca au descoperit cine site ce revolutionar... Iar acum, mare fas! Parca zici ca sunt frati cu francezii: Citroen cu rahatul ala de volan cu centru fix (la care au renuntat in urmatoarea generatie) si Renault cu designul de doi lei " ultra sexy" al lui Megane generatie 02-09.

  • Scrooge, marţi, 02.02.2016 11:53

    In ultima vreme cand vad ca apare un test pe Automarket cu o masina care pare relativ accesibila, dupa ce dau clik si intru prima data in articol imediat ma uit la pret. In 90% din cazuri imediat mi se face putin rau pentru cateva secunde, dupa care imi revin si incep sa citesc articolul :))).

  • WJH_1One, marţi, 02.02.2016 12:10

    Navigaţia oferită de fabricant e de obicei păcăleală, în afară de modelele de clasă superioară. Spre exemplu, sistemul de navigaţie integrat în COMAND de la Mercedes-Benz e foarte reuşit ca grafică, vizibilitate şi calitate a construcţiei, dar sistemele de navigaţie ale maşinilor medii sunt jafuri ( ca să mă exprim mai exact ) . Exemplu sistemele de navigaţie oferite opţional la Golf IV / Leon I / Octavia I adăugau peste 1500 EUR la preţul maşinii, nu aveau touchscreen şi erau MONOCROME!! Orice jaf de navigator GPS de 500 RON le bătea la fund. Când a apărut platforma Golf V / VI şi al ei RNS 510, s-au mai schimbat lucrurile, dar până şi RNS 510 tot e slăbuţ ca grafică şi costă de la 1000 EUR în sus.

  • Andy, marţi, 02.02.2016 13:50

    Dragutica, insa doar atat. Un Trax cu mai multe dotari si finisari poate un pic mai bune, insa cu o ergonomie mai slaba, de care Opel scapa cu greu (au reusit la noile Adam, Corsa si Astra). @Dan Ai mare dreptate per total. Pacat ca interiorul Vitarei e slabut rau peste tot dpdv al materialelor si finisarilor daca il compari cu concurenta. @Scrooge In general dealerii ofera la testele pentru publicatii variantele de top, deci e normal ca pretul sa fie mai mare decat cel de baza. Acum e adevarat ca in unele cazuri pretul devine aproape dublu sau chiar depaseste valoarea a doua modele de baza, ceea ce pentru cumparatorul roman nu e foarte confortabil si imbucurator (nu vrea nimeni sa achizitioneze baza). @WJH_1One Da, la volum grafica lasa de dorit mai ales in cele 3 clase care fac grosul vanzarilor in Euroa: mini, mica si compacta. De la clasa medie se mai schimba situatia chiar si la marcile de volum. Oricum un telefon performant e cam peste orice navigatie la ora actuala, atat grafic cat si la nivel de aplicatii.

  • Scrooge, marţi, 02.02.2016 15:10

    @Andy Nu vrea nimeni sa achizitioneze baza fiindca nu e prea ''ful opshans'' ( cum zic romanii ). Dar de multe ori ajungi sa te gandesti ca la o masina nu acesta este atuul primordial . Cel mai mult conteaza, tinuta de drum in timpul rulatii ( inclusiv macadam ca tot vorbim de un mini crossover ) , antifonarea , consumul si fiabilitatea.

  • Sam93@Scrooge, marţi, 02.02.2016 19:16

    Si nu uita siguranta. In rest, ai completa dreptate. Masinile moderne sunt incarcate cu echipamente care exista mai mult din motive de snobism decat de practicalitate. Multi proprietari recunosc ca nu folosesc 50% dintre ele aproape niciodata. O gramada din asa zisele tehnologii moderne se bazeaza pe niste fad-uri. Spre exemplu, butoanele cu touch screen chiar si pentru cele mai simple functii, pe care toti s-au grabit sa le adopte sa para cool, numai ca acum sa reintoarca la butoanele clasice dupa ce au inceput sa se planga clientii.

  • dgate, marţi, 02.02.2016 20:42

    Pai daca e mokka nu i normal sa fie Mokka? 23.000 e enorm pentru nici suv nici astra asta! e puscarie pe langa Duster. la 23 de mii iti iei un duster si un logan si ti mai raman si de-o ciorba!

  • lorinczi.thomas, marţi, 02.02.2016 22:44

    @Dan: *Corsa

  • Petre, marţi, 02.02.2016 22:47

    De urata e urata, dar o urata mai banala rar ti-e dat sa vezi

  • Scrooge, miercuri, 03.02.2016 12:24

    @sam , Corect. Inclusiv Siguranta.

  • xxx, joi, 04.02.2016 13:51

    Am condus cam 300km acesta mașina (4x2) , te simți bine in ea, mai bine decât in Captur(pt mine are o suspensie foarte rigida), dar o găsesc cam scumpa