Calitate / Pret
Opel Mokka pleacă de la 15.000 de euro, un preț aproăiat de cel al rivalilor enumerați mai sus. Dacă ne uităm la versiunea diesel testată de noi, socotelile încep undeva la 22.000 de euro, o sumă deloc de neglijat.
Dacă ne referim la fix aceeași versiune pe care o vedeți în pozele noastre de test, adică cu tracțiune integrală și nivel de echipare de top Cosmo, trebuie să vă pregătiți să scoateți din buzunar 23.000 de euro plus costul unor opționale ca tapițeria din piele, vopseaua metalizată și pachetul premium. Așa se face că prețul exemplarului testat ajunge la 26.700.
Dacă ne uităm în segment și ne raportăm la cei 23.000 despre care am discutat inițial, vedem că un Fiat 500X este cu mult mai scump (28.000 de euro), Honda HR-V este cu 1000 de euro mai mult, Jeep Renegade sare de 30.000 de euro, Mazda CX-3 percepe 200 de euro peste prețul lui Mokka, iar un Suzuki Vitara este cu doar 500 de euro mai ieftin. Rămân opțiuni și mai ieftine Peugeot 2008, Nissan Juke și Renault Captur, dar nu cu tracțiune integrală.
Ceea ce nu am sa inteleg niciodata este motivul pentru care cei de la Opel se incapataneaza sa lipseasca un SUV, fie el si micut, cu un sistem 4x4 destul de performant, de unul dintre avantajele pe care le are un asemenea vehicul si ii limiteaza capacitatea de trecere folosind bara aceea extrem de joasa. Masinuta arata foarte bine. Am condus una pe zapada si m-a impresionat cat de stabila poate sa fie si cat de eficient este sistemul 4wd. Insa gard la sol sub spoiler este incredibil de mica si iti taie orice chef de a iesi de pe asfalt.