Consum
Am condus noul Peugeot 2008 electric pe o varietate de drumuri, prin temperaturi toride: între 30 și 35 de grade Celsius. Deci aerul condiționat a lucrat din plin. De asemenea, rularea pe autostradă și pe drumuri de munte foarte strânse și virajate și-a pus amprenta asupra consumului.
Am scos aproape 17 kWh/100 de kilometri pe urcare. Din fericire, consumul a scăzut cu două unități pe coborâre. Și tot din fericire, odată cu faceliftul, 2008 electric beneficiază de o baterie mai mare. Acum, capacitatea brută a crescut de la 50 la 54 de kWh. Capacitatea netă nu este însă cu mult mai mare decât înainte, adică are 48 kWh. Cu toate acestea, poate asigura o autonomie de 406 kilometri. Clar mai mult decât orice ar fi promis versiunea anterioară: 352 de kilometri.
Când vine vorba de încărcare, lucrurile nu s-au schimbat. Peugeot 2008 electric extrage maxim 100 kW de la o priză rapidă. Când vine vorba de prize AC, încărcarea standard se face cu 7 kWh, destul de puțin pentru modul în care a evoluat segmentul în prezent. Din fericire, opțional, există și varianta încărcării cu 11 kW.
Consumul anunțat de Peugeot este de 15.4 kW/100 de km. Dacă ne uităm la rivali, vedem că un Hyundai Kona, e drept, cu motor de 136 CP, consumă 14.3 kWh/100 de km. Fratele de concern și platformă, Opel Mokka electric, tot în versiune de 156 de cai, consumă 15.2 kWh/100 de km. Și, tot în familia Stellantis îl găsim și pe Jeep Avenger, tot cu 156 de cai și cu un consum de 15.6 kWh/100 km.
"Masinile electrice se vor ieftini in timp. Pretul pe kwh va continua sa scada si fumigenele vor fi istorie" Aaaahahahaa! Unde sunt cretinetzii electrificati in cap? :)))) :)))