Peugeot 208

Interior

4.5

La mai bine de trei ani de la lansare, interiorul lui 208 încă arată proaspăt. Volanul este, probabil, cel mai mic oferit pe vreun model din segment, dar are o formă care îţi dă încredere atunci când îl ţii aşa cum trebuie, cu mâinile la 9:15. Schimbatorul de viteze este şi el un punct atrăgător al acestui model, având un design deosebit şi un finisaj plăcut. Majoritatea materialelor de la bord sunt de calitate, cu toate că unele piese sunt departe de perfecţiune.

Comenzile sunt amplasate ergonomic şi sunt destul de intuitive, dar după ce ne-am întâlnit cu fratele mai mare, 308, ştim că Peugeot putea să facă interiorul acesta mult mai simplu şi mai îngrijit. Chiar şi aşa, modelul franţuzesc este un companion plăcut, deşi necesită o mică perioadă de acomodare. Asta pentru că 208 te obligă să stai într-o poziţie ceva mai ciudată pe locul șoferului, pentru că reglajul coloanei de direcţie nu este foarte generos, iar ridicarea pe înălţime al volanului nu te ajută prea mult atunci când vrei să vezi ceasurile de bord. Configuraţia neobişnuită nu se opreşte aici, pentru că trebuie să te uiti peste volan, nu prin volan, pentru a urmări ceasurile şi afişajul central al computerului de bord. După câteva zile, treci peste acest lucru total diferit faţă de orice alt model de pe piaţă.

Vestea bună este că 208 are un set de scaune faţă profilate la un nivel exemplar şi foarte confortabile. Forma lor ne-a amintit de scaunele lui Citroen DS3, iar reglajul pe înălţime al acestora este destul de generos, oferind posibilitatea unei poziţii la volan confortabile fără prea mult efort.

Portbagajul este cu doar 15 litri mai mare decât al lui 207, totalizând 285 litri. Acesta pare să fie mic, doar este pe locul trei în segment, după Fabia de generație nouă şi Sandero. Bancheta din spate poate găzdui trei adulţi, dar pe distanţe lungi ar fi de preferat să aveţi doar doi pasageri în spate, pentru confortul lor.

  • hazard, vineri, 20.02.2015 13:32

    M-am linistit, nu se mai poate cumpara :))

  • gogu, vineri, 20.02.2015 14:11

    consumul real nu e rau deloc, zic eu

  • mishazaitev, vineri, 20.02.2015 14:16

    O piticanie, frumusica ce-i drept, nu zic ba, cu un motor pe benzina aspirat costa aproape 17 000 de euro, in timp ce despre VAG se spune ca ar face masini foarte scumpe .... In fine.... Strict referitor la motor eu cred ca asemenea motorizari ar trebui mentinute . Poate sunt eu marcat de nostalgia unui C2 VTS, cine stie. ...

  • lorinczi.thomas, vineri, 20.02.2015 15:25

    Io cred ca aveti ceva cu negativele: "Începând cu luna februarie a anului curent, această versiune nu se mai produce", serios? Si ce vina are producatorul ca va apucati voi sa retestati masina fix inainte de facelift?

  • Andy, vineri, 20.02.2015 16:18

    Corect lorinzi. Chiar nu vad rostul testului. Probabil ca mai au cateva pe stoc insa e aiurea. Baietii de la AM nu au avut ce testa si au zis sa puna ceva de umplutura.

  • lorinczi.thomas, vineri, 20.02.2015 21:38

    Fac fix ca cei de la EuroNCap cu Renault Megane, la sfarsit de cariera il retesteaza si logic ca il puncteaza mai mic, din moment ce intre timp devine depasit.

  • LauCalin, sâmbătă, 21.02.2015 01:15

    Atata timp cat e in productia de serie, cel putin teoretic inseamna ca se poate ridica la nivelul concurentei, inclusiv in privinta sigurantei. Cand intru in showroom consultantii de acolo imi spun cu mana pe inima ca acest 208 este la nivelul noii Fabia, Fiesat sau Mazda 2, asa cum si consultantii de la Renault imi spun ca Megane este la nivelul lui Golf, 308, Focus etc. Una e sa si inferior dpdv al confortului, spatiului interior, ergonomiei sau a materialelor folosite si alta e sa fi inferior dpdv al sigurantei. Deci asta e o scuza gen "iegzasta o explicatie".

  • xxx, miercuri, 25.02.2015 12:42

    208 trebuie sa-l inlocuiasca rapid, Fiesta, Polo si Clio 4 il mananca de viu