Interior
La mai bine de trei ani de la lansare, interiorul lui 208 încă arată proaspăt. Volanul este, probabil, cel mai mic oferit pe vreun model din segment, dar are o formă care îţi dă încredere atunci când îl ţii aşa cum trebuie, cu mâinile la 9:15. Schimbatorul de viteze este şi el un punct atrăgător al acestui model, având un design deosebit şi un finisaj plăcut. Majoritatea materialelor de la bord sunt de calitate, cu toate că unele piese sunt departe de perfecţiune.
Comenzile sunt amplasate ergonomic şi sunt destul de intuitive, dar după ce ne-am întâlnit cu fratele mai mare, 308, ştim că Peugeot putea să facă interiorul acesta mult mai simplu şi mai îngrijit. Chiar şi aşa, modelul franţuzesc este un companion plăcut, deşi necesită o mică perioadă de acomodare. Asta pentru că 208 te obligă să stai într-o poziţie ceva mai ciudată pe locul șoferului, pentru că reglajul coloanei de direcţie nu este foarte generos, iar ridicarea pe înălţime al volanului nu te ajută prea mult atunci când vrei să vezi ceasurile de bord. Configuraţia neobişnuită nu se opreşte aici, pentru că trebuie să te uiti peste volan, nu prin volan, pentru a urmări ceasurile şi afişajul central al computerului de bord. După câteva zile, treci peste acest lucru total diferit faţă de orice alt model de pe piaţă.
Vestea bună este că 208 are un set de scaune faţă profilate la un nivel exemplar şi foarte confortabile. Forma lor ne-a amintit de scaunele lui Citroen DS3, iar reglajul pe înălţime al acestora este destul de generos, oferind posibilitatea unei poziţii la volan confortabile fără prea mult efort.
Portbagajul este cu doar 15 litri mai mare decât al lui 207, totalizând 285 litri. Acesta pare să fie mic, doar este pe locul trei în segment, după Fabia de generație nouă şi Sandero. Bancheta din spate poate găzdui trei adulţi, dar pe distanţe lungi ar fi de preferat să aveţi doar doi pasageri în spate, pentru confortul lor.
M-am linistit, nu se mai poate cumpara :))