Calitate / Pret
Gama Peugeot 208 porneşte de la 11.235 de euro cu TVA inclus. Versiunea 1.6 VTI a acestui model avea un preț de listă care pleac de la 16.390 euro cu TVA inclus, fiind cel mai puternic motor din oferta non-GTI la vremea respectivă. Propulsorul de top era oferit doar în compania echipării de top, Allure. Situaţia este similară şi în cazul modelelor rivale, care oferă motoare de aproximativ 120 CP doar cu echiparea de vârf.
Preţul de achiziţie al exemplarului testat de noi este de 16.990 de euro, după ce i-au fost adăugate câteva dotări opţionale în plus faţă de standard şi a primit un discount consistent, de peste 900 de euro.
În raport cu rivalii din segment, echiparea de top alături de motorizarea de vârf alimentată cu benzină este mai scumpă în gama 208 decât în gamele Fiesta şi Polo. Mazda2 vine cu un preţ de listă mai mare pentru varianta de top, în timp ce Nissan Micra 1.2 DIG-S se încadrează între 208 şi Mazda2 la nivel de preţ pentru echiparea de vârf alături de motorizarea comparabilă.
Așteptăm ca versiunea facelift a lui 208, programată să debuteze în luna martie a lui 2015 la Salonul Auto de la Geneva, să aducă pe piață un 1.2 Turbo de 120 CP care să înlocuiască această unitate aspirată și să se bată de la egal la egal cu celelalte modele din segment.
În cazul gamei Opel Corsa, echiparea alături de care este oferită motorizarea 1.0 Turbo de 115 CP, inclusă în comparaţiile noastre de mai sus, este Enjoy, ceea ce înseamnă că are un preţ semnificativ mai mic, dar dotările asociate acesteia nu sunt la nivelul vârfurilor de gamă ale competitorilor, după cum era de aşteptat, dar situaţia poate fi remediată prin echipamente opţionale.
M-am linistit, nu se mai poate cumpara :))