Motor / Transmisie
Porsche a făcut schimbări importante sub capotă, acolo unde a reușit să obțină mai multe resurse, atât pentru varianta Coupe, cât și pentru cea Cabrio. Cu o combustie îmbunătățită, cu două turbocompresoare mai mari și cu multe alte noutăți tehnologice, motorul oferă acum cu 30 de cai putere în plus, atingând pragul de 450 CP.
Cuplul motor a crescut și el cu 30 de Nm, așa că, între 2300 de rotații și 5000 de rotații o să te bucuri de un total de 530 de Nm. Nu că dincolo de această plajă de turații mașina ar duce lipsă de aplomb. Oricare ar fi cursa pedalei de accelerație, o să găsești ce-ți dorești atunci când utilizezi mașina în condiții normale.
Dacă te gândești la excese pe circuit, atunci s-ar putea să găsești limitele acestui motor, dar asta depinde numai de experiența ta la volan. În 99% din situații, cei 450 de cai și 530 de Nm sunt spectaculoși, oferă explozii care te lasă cu gura căscată și în mod cert îți vor smulge onomatopee. Indiferent de modul pe care îl preferi pentru a-ți primi resursele: Normal, Sport, Sport Plus, Individual sau Wet.
Când vrei ca 911 să dea tot, pe lângă modurile de mai sus, există și un buton de Boost care scoate untul din 911 Cabrio vreme de 20 de secunde. Te simți ca atunci când jucai Need For Speed și aveai butonul acela de NOS.
În cadrul testului de la Atena am avut ocazia de a conduce și varianta Coupe. Surpriză sau nu, acela e adevăratul Porsche 911, acela e bestia capabilă să te sperie. Am coborât din Cabrio și am urcat în Coupe. Abia atunci am înțeles care e diferența dintre cele două mașini. Un petrolhead adevărat, care își dorește reacții fantastice ale motorului și un sunet capabil să-ți ridice părul pe mâini va alege decapotabila doar dacă nu a condus coupe-ul.
De altfel, dacă sunetul motorului este unul dintre criteriile importante ale alegerii, e clar spre ce vă veți îndrepta. Un tunel vă va schimba complet percepția asupra mașinilor, chiar dacă decapotabila îți oferă o experiență senzorială ceva mai apropiată de cei șase cilindri. O spun cu mâna pe inimă: coupe-ul sună incredibil, chiar dacă nu ai aceeași senzație de libertate.
Bineînțeles, ca o completare, ambele modele au nevoie de selectarea modurilor de rulare Sport sau Sport Plus pentru a obține maximul tonalității motorului.
În concluzie, propulsorul de 450 de cai putere oferă resurse impresionante în cazul ambelor variante, dar Coupe-ul va fi mai aproape de inima celor care caută performanța și nu expunerea.
N-am uitat nici de transmisia automată PDK, cu dublu ambreiaj și opt rapoarte. A fost modificată substanțial și acum promite timpi de accelerare mai buni și un răspuns dumnezeiesc. Oricum se întâmpla asta, așa că nu o să realizați o diferență majoră. Modul în care aceasta reacționează este etalon pentru o mulțime de producători premium, inclusiv pentru rivalii germani.
@pipo: Vezi, AM îți dă exact ce ai cerut -- un test c-o mașină de volum, populară, pentru *normalos* ca noi. :-) Ceva mai serios, testul oricărui 911 e interesat fie și doar de amorul artei. Mai ales când e și bine scris, așa cum Bogdan ne-a obișnuit de fapt. ...Și la fel de bine ilustrat (bun venit cu ocazia asta foto-profului Radu Chindriș, ceva mai ecologist poate acum decât cu Forester-ul său din vremile Motorpresse. ;-)) Fără să (re)intru în detalii, nu-s fanul actualei generații -- pe care oricum o doare-n eșapamente de părerea mea și se va vinde la fel ca înainte, în ciuda prețului umflat (par mulți 160.000 € cu Sport Chrono? -- un cabrio poate trece ușor de 210.000 cu alte opțiuni). Pe clienții Porsche nu-i interesează oricum că vreo 30.000 € din 160K sunt profitul VAG și tot atâtea jdemii merg la stat (TVA.) ...Și sigur destui se vor da pe circuit și cu cabrioletul, chiar de-i mai greu și mai puțin rigid decât coupe-ul. În care, btw, doi pasageri nu prea bine-crescuți :-) pot sta, spre deosebire de căușele cu rol de portbagaj în plus ale decapotabilei.