Consum
Porsche încearcă să le ofere clienților săi câteva îmbunătățiri tehnologice menite să reducă valorile de consum și emisii. Chiar și așa, acestea sunt cifre neglijate de orice client, întrucât banii nu reprezintă o problemă. Constructorul german promite o medie de 8.9 litri/100 de kilometri pentru decapotabila testată de mine, însă nu știu cine își va dori să probeze asta. E greu să te stăpânești și să mergi la consum într-o astfel de mașină.
Prin urmare, o să primești valori de consum care depășesc ușor 10 litri/100 de kilometri. Într-un regim alert, cu forțări serioase pe drumurile sinuoase din jurul Atenei, Porsche 911 Cabrio a afișat un consum de 15.7 litri/100 de kilometri. Atunci când am mers destul de cuminte, valoarea a scăzut aproape de 11.5 litri/100 de kilometri.
Când vine vorba de rivali, Porsche 911 Cabrio nu prea are cu cine se duela. Singura amenințare ar putea veni din partea lui Mercedes SL, însă modelul originar tot din Stuttgart are ceva ani la activ. Versiunea SL500 vine cu 455 de cai putere și promite un consum mediu de 9.8 litri/100 de kilometri.
@pipo: Vezi, AM îți dă exact ce ai cerut -- un test c-o mașină de volum, populară, pentru *normalos* ca noi. :-) Ceva mai serios, testul oricărui 911 e interesat fie și doar de amorul artei. Mai ales când e și bine scris, așa cum Bogdan ne-a obișnuit de fapt. ...Și la fel de bine ilustrat (bun venit cu ocazia asta foto-profului Radu Chindriș, ceva mai ecologist poate acum decât cu Forester-ul său din vremile Motorpresse. ;-)) Fără să (re)intru în detalii, nu-s fanul actualei generații -- pe care oricum o doare-n eșapamente de părerea mea și se va vinde la fel ca înainte, în ciuda prețului umflat (par mulți 160.000 € cu Sport Chrono? -- un cabrio poate trece ușor de 210.000 cu alte opțiuni). Pe clienții Porsche nu-i interesează oricum că vreo 30.000 € din 160K sunt profitul VAG și tot atâtea jdemii merg la stat (TVA.) ...Și sigur destui se vor da pe circuit și cu cabrioletul, chiar de-i mai greu și mai puțin rigid decât coupe-ul. În care, btw, doi pasageri nu prea bine-crescuți :-) pot sta, spre deosebire de căușele cu rol de portbagaj în plus ale decapotabilei.