Performante
În urmă cu aproape un deceniu trebuia să cheltuiești peste 200.000 de euro ca să ai o mașină care accelerează de la 0 la 100 de km/h în mai puțin de 4 secunde. Astăzi ai nevoie doar de un Porsche, iar misiunea e îndeplinită. Nu e ieftin, dar nici nu are preț de Ferrari.
Un 911 Cabrio Carrera S poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 3.9 secunde. Dacă mai instalați și pachetul Sport Chrono, atunci performanța devine și mai bună: 3.7 secunde. E suficient ca să lase cu mult în urmă Mercedes SL500.
Nu mai vorbesc despre viteza maximă, care nu este limitată ca în cazul altor modele germane premium. Așa se face că Porsche 911 Cabrio poate atinge chiar și 306 km/h.
Dar Porsche a renunțat de multă vreme să își măsoare performanțele într-un mod atât de profan, raportându-ne la niște simple valori. Constructorul german caută o altfel de recunoaștere. Spre exemplu, în cazul lui 911 se laudă cu un timp de 7 minute și 25 de secunde pe circuitul de la Nurburgring. Este cu 5 secunde mai rapid decât timpul vechii generații.
@pipo: Vezi, AM îți dă exact ce ai cerut -- un test c-o mașină de volum, populară, pentru *normalos* ca noi. :-) Ceva mai serios, testul oricărui 911 e interesat fie și doar de amorul artei. Mai ales când e și bine scris, așa cum Bogdan ne-a obișnuit de fapt. ...Și la fel de bine ilustrat (bun venit cu ocazia asta foto-profului Radu Chindriș, ceva mai ecologist poate acum decât cu Forester-ul său din vremile Motorpresse. ;-)) Fără să (re)intru în detalii, nu-s fanul actualei generații -- pe care oricum o doare-n eșapamente de părerea mea și se va vinde la fel ca înainte, în ciuda prețului umflat (par mulți 160.000 € cu Sport Chrono? -- un cabrio poate trece ușor de 210.000 cu alte opțiuni). Pe clienții Porsche nu-i interesează oricum că vreo 30.000 € din 160K sunt profitul VAG și tot atâtea jdemii merg la stat (TVA.) ...Și sigur destui se vor da pe circuit și cu cabrioletul, chiar de-i mai greu și mai puțin rigid decât coupe-ul. În care, btw, doi pasageri nu prea bine-crescuți :-) pot sta, spre deosebire de căușele cu rol de portbagaj în plus ale decapotabilei.