Porsche 911 Cabrio

3.0 450 CP Carrera S Aut

Interior

4.5

Ca și în cazul exteriorului, habitaclul păstrează multe influențe retro. Dacă în cazul ultimelor generații a fost dominat de linii verticale, acum Porsche 911 se întoarce la poziționarea orizontală regăsită pe prima generație.

Linia planșei de bord, perfect dreaptă, susține parcă întreg ansamblul tehnlogic. Volanul rămâne în continuare unul dintre cele mai frumoase din lume, cu un design minimalist al butoanelor, zvelt și decorat cu materiale de calitate. De altfel, tot habitaclul beneficiază de materiale de calitate. Există piele care îmbracă bordul, mult aluminiu și un plastic lucios pe consola centrală.

Ergonomia continuă să fie destul de bună, însă 911 Cabrio nu rezolvă unele probleme ale spațiilor de depozitare. Pe consola uriașă nu găsești încă un spațiu pentru telefonul mobil. Pentru cei care se gândesc la un concediu prelungit alături de Porsche 911 Cabrio, nu am vești foarte bune, întrucât portbagajul rămâne unul pentru numai două persoane, cu bagaje puține. De altfel, nu știu cine ar putea încăpea pe cele două locuri spate ale lui 911 Cabrio. Poate doar cu multă îngăduință din partea pasagerilor față.

Revenind la portbagaj, acesta are o capacitate de numai 132 de litri. Ce înseamnă asta? Două trolere de cabină și două ghiozdane nu foarte mari. Dar cine se mai gândește la restricțiile astea atunci când poți să conduci un Porsche cu pletele în vânt.

Ascunderea sau ridicarea acoperișului se face în doar 12 secunde, până la o viteză maximă de 50 de km/h. Asta înseamnă că măcar 12 secunde vei merge legal. Izolarea habitaclului a fost îmbunătățită și, chiar dacă vorbim despre un acoperiș din pânză, separarea fonică de exterior este bună.

  • Kirotractor, joi, 04.07.2019 11:38

    @pipo: Vezi, AM îți dă exact ce ai cerut -- un test c-o mașină de volum, populară, pentru *normalos* ca noi. :-) Ceva mai serios, testul oricărui 911 e interesat fie și doar de amorul artei. Mai ales când e și bine scris, așa cum Bogdan ne-a obișnuit de fapt. ...Și la fel de bine ilustrat (bun venit cu ocazia asta foto-profului Radu Chindriș, ceva mai ecologist poate acum decât cu Forester-ul său din vremile Motorpresse. ;-)) Fără să (re)intru în detalii, nu-s fanul actualei generații -- pe care oricum o doare-n eșapamente de părerea mea și se va vinde la fel ca înainte, în ciuda prețului umflat (par mulți 160.000 € cu Sport Chrono? -- un cabrio poate trece ușor de 210.000 cu alte opțiuni). Pe clienții Porsche nu-i interesează oricum că vreo 30.000 € din 160K sunt profitul VAG și tot atâtea jdemii merg la stat (TVA.) ...Și sigur destui se vor da pe circuit și cu cabrioletul, chiar de-i mai greu și mai puțin rigid decât coupe-ul. În care, btw, doi pasageri nu prea bine-crescuți :-) pot sta, spre deosebire de căușele cu rol de portbagaj în plus ale decapotabilei.

  • pipo, vineri, 05.07.2019 12:28

    @Kiro : asa-i , tot de "amorul artei" citesc si eu acest test cu ...acelasi superb automobil dintotdeauna. Dar atat, ca in rest nu am fost lovit nici-odata de Porsche -mania si nici nu am avut vreodata ocazia nici sa ma urc in ea. Chiar a fost o vreme ,cand eram mai flacau asa, cand nu intelegeam ce dracu le-o place la oameni masina asta. Apoi gusturile m-i s-au schimbat/evoluat si am inteles ce inseamna linii clasice si nemuritoare dar spectaculoase in aceeasi masura. Asa cum poate ti-ai dat seama sunt (inca) fan al acelei bande luminoasa ce uneste stopurile spate , asa ca mie imi place mai mult decat ultima generatie la exterior. La interior ..sunt umpic inca nelamurit , imi place foarte mult dar ..nu neaparat pe acest automobil . Parca e umpic prea tehnologizat si exagerat de ..teutonic ... cred ca Audi-zat ar fi cuvantul. As fi preferat ceva mai clasico-sport . Dar...probabil ca stiu ei mai bine ce-si doresc clientii lor , cred ca sunt printre putinii constructori care stiu destul de exact ce doresc clientii. In rest , pe mecanica si performante sa-si dea cu parerea cine se pricepe . Eu nu-mi doresc decat sa-l vad cat mai des pe soselele noastre si sa-l AUD bineinteles. Cam rarut totusi pe la noi .

  • Kirotractor, vineri, 05.07.2019 13:18

    @pipo: Încă-n vacanță fiind, ete că mai stau la o șuetă cu tine, fiindcă pui elocvent punctul pe *i*... și când nu-s de acord cu ce scrii. :-) Obiectiv vb. deci, clar că și actuala generație e de excepție. Pur subiectiv, nu-mi plac însă două-trei chestii la ea: 1. plasticele simplist-pătrățoase din spoilerul-față (în dezacord cu volumele curbe) 2. jantele-spate mai mari ca-n față - nu doar fiindcă nu-i (încă) proto-hypercar 3. lățimea în creștere continuă (șuncile-spate standard acum fiind doar opționale la fostul model) Inutil de adăugat că *de gustibus* etc., ca să nu mai zic de variabilitatea-n timp până și a gusturilor fiecăruia, egal dacă dincolo de trendursau taman de iele influențat. ...Uneori bufnesc în râs de ex. când îmi amintesc că acu 3 decenii am văzut/plăcut/cumpărat un 944 (SH, evident) bicolor (!!!) și cu tapițerie ecosez. :-)))

  • pipo, vineri, 05.07.2019 14:12

    Adica d-aia in carouri ..ca la Golf gti ?..hi hi..as vrea sa vad asa ceva ! Daduse mania farurilor rabatabile in toti , chiar si in Porsche ! p.s. : vacanta placuta in continuare , eu plec de maine !

  • Andrei, vineri, 05.07.2019 22:37

    O masina cult, insa nu o poti folosi la absolut nimic in afara de a te plimba in week-end, pe distante scurte. Daca mergi la mare poti lua in bagaj un tricou, pasta de dinti, periuta si crema de soare. Atat de mica e.

  • zarnesteanu, sâmbătă, 06.07.2019 02:41

    Eu nu inteleg de ce e comparat cu SL500 (SL550) in America de Nord. Mercedes are doar 2 locuri, acoperis de metal, mult mai grea si axata pe confort si 2 cilindri in plus, iar capacitate aproape dubla :) Oricum, versiunea normala nu prea-l lasa cu "mult" in urma, avand in vedere ca SL500 face suta in 4.1 sec. In fine ... saracul Mercedes, la anii lui de cand e pe piata, eu zic ca totusi se tine inca bine :):) Despre Carrera, jos palaria. Un instrument de precizie pe care doar daca il conduci poti sa-l intelegi cu adevarat. Din pacate preturile sunt prohibitive, chiar si la 10 ani vechime. Un caz clasic de "dai un ban dar stai in fata" :):)

  • Kirotractor, luni, 08.07.2019 14:59

    Normal că *dai un ban, dar stai în față* -- fiindcă În spate-i greu spre imposibil. :-)

  • Flo, miercuri, 10.07.2019 14:11

    M-am plimbat cate o zi intreaga cu editiile din 2007 si 2015. Urmeaza sa testez peste o saptamana, fix acest model. Am ramas impresionat intotdeauna de acesta masina. Nu exista alte clasice sa fie mai interesante. In opinia mea, Porsche 911 reprezinta esenta unei masini sport. Imi plac si ceasurile foarte mult dar, nimic nu-i mai frumos ca un Rolex Submariner...chiar daca exista multe lucruri mai interesante. Fie ca vorbim de masini sau ceasuri! Si inca ceva, ideal ar fi ca sa auzim cat mai multe opinii pertinente venite din partea celor care au pus mana pe masina comentata!

  • Flo, miercuri, 10.07.2019 14:28

    Cand iti cumperi (sau iti place) o masina ori altceva, nu ai nevoie de aprobarea prietenilor, publicului, a nimanui de fapt, primul satisfacut trebuie sa fii tu insuti!

  • danielr1, marţi, 16.07.2019 12:52

    Alt “minus” renuntarea la frana de stationare clasica :)