Interior

4.0

Odată instalat pe scaunul șoferului, simți că întregul habitaclu te îmbrățișează și toate comenzile îți sunt la îndemână. Până la urmă, 911 este o mașină gândită special pentru condus, o mașină de la care ai așteptări mari. Pe lângă toate acestea, Porsche 911 este o mașină care nu face rabat de la dotări de lux.

Mă refer aici la volanul îmbrăcat în piele, cu funcție de încălzire, la scaunele față reglabile electric pe 18 direcții, cu funcție de încălzire și ventilație și la sistemul audio Bose Surround care putea să lipsească, dacă mă întrebi pe mine, având în vedere că ai "lipit" de spate un motor boxer de 3.6 litri.

Mașina testată de noi a avut o temă bicoloră pentru habitaclu. Dacă în partea superioară a bordului am avut piele neagră, cu o serie de cusături contrastante, în partea inferioară a portierelor, a bordului, pe scaune și chiar și în zone unde nu ajungi prea des cu mâinile, am avut piele în culoarea Cognac.

Materiale și finisaje care îți dau impresia de calitate regăsești peste tot. Desigur, sunt și lucruri care pot fi îmbunătățite. De pildă, tunelul central acoperit cu plastic negru, lucios. Un magnet pentru praf și, mai ales, pentru amprente.

Și vei avea multe amprente aici, având în vedere că pe tunelul central regăsim destul de multe butoane fizice, inclusiv pentru sistemul de climatizare.

Dacă tot suntem la capitolul butoane, trebuie să vorbim despre modul în care pornești sau oprești mașina. Pe vremuri, piloții care luau startul în legendara cursă de 24 de ore de la Le Mans erau nevoiți să alerge spre mașini, să pornească rapid motorul și să plece în cursă.

Tocmai de aceea, Porsche avea contactul în stânga volanului. Ideea a fost preluată și de modele de stradă. Inițial, în stânga volanului exista un orificiu în care introduceai cheia. Apoi, aici și-a făcut apariția o "imitație" de cheie (odată cu introducerea sistemului de pornire fără cheie), pentru ca, în prezent, să regăsim aici un simplu buton.

Spațiile de depozitare din habitaclu nu sunt foarte generoase. Buzunarele din portiere sunt destul de limitate ca spațiu, în tunelul central ai un suport pentru pahare (și un al doilea în partea dreaptă a bordului), iar în cotiera centrală regăsești doar un spațiu de încărcare prin inducție pentru telefon și două porturi USB-C.

Noul 911 GTS poate fi comandat fără banchetă, dar bifarea acestei opțiuni este gratuită. Noi am avut-o, dar nu putem spune că ajută foarte mult, în sensul că spațiul aici este foarte limitat, pentru pasagerii adulți, cel puțin. Așadar, o poți utiliza ca un spațiu de depozitare suplimentar.

Pentru că motorul este montat în spate, portbagajul a fost mutat sub capotă. Are o capacitate de 135 de litri, adică îndeajuns pentru două rucsacuri sau un troler de dimensiuni medii.

Mercedes-AMG GT Coupe este ceva mai util, din acest punct de vedere, având un portbagaj de 321 de litri.

  • ///COR/// 33', luni, 23.06.2025 15:50

    Un model iconic care nu are defect. Cu generatia asta a atins perfectiunea ! Iar 200 de mii e un pret decent pt. ce ofera tinand cont ca sunt masini de 350 de mii plus si mai mult care nu ating perfectiunea lui 911.

  • Snow, luni, 23.06.2025 16:44

    7812 lei impozit anual (ca la o benzinara de 3,6 litri) sau ... ?