Tinuta de drum
911 Speedster este o mașină construită pentru a fi condusă. Oricât de neplăcut ar suna pentru cei care o vor ține în garaje și colecții.
Iar asta înseamnă că, în ciuda originilor sale inspirate din motorsport, mașina este una cât se poate de maleabilă și de personalizabilă în funcție de stilul de condus al fiecăruia. Da, în spatele scaunelor dorm latent 510 cai putere, dar suspensiile nu te vor deranja în orașe, zgomotul pe care-l generează acestea este minim, iar direcția este fabuloasă și ușor de înțeles chiar și pentru începători.
Imediat ce ieși din jungla orașului și ajungi pe șoselele de munte, 911 Speedster se dezlănțuie dansând pe viraje, dezvăluindu-și personalitatea. Mașina este dotată standard cu roți directoare spate, ceea ce oferă un plus de agilitate pe viraje, iar șasiul are la bază versiunea GT3 (sau R, dacă vreți) a lui 911. Tot în versiunea standard vin și frânele ceramice care îți permit jonglerii altfel imposibile pe decelerare atunci când mașina s-a încălzit și e gata de spectacol.
Bineînțeles că 911 Speedster beneficiază de întregul know-how Porsche când vine vorba de sistemele electronice de asistență activă. Pachetul PSM (Porsche Stability Management) are setări asortate cu funcția sportivă intrinsecă a mașinii, iar pachetul PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus) vine cu un diferențial mecanic blocant asimetric pe puntea spate, element care îmbunătățește stabilitatea și aderența în viraje.
Trecând peste toate aceste elemente "listabile", mașina este o impecabilă demonstrație de măiestrie la nivel dinamic. Ajutați de garda la sol coborâtă cu 2.5 centometri, de elemente de caroserie din fibră de carbon și de artificii low-weight care au dus la scăderea cu 10 kilograme a masei sistemului de evacuare în ciuda integrării a două filtre de particule și a implementării unui plafon textil cu mecanism manual de rectractare, 911 Speedster este mai ușor decât modelele din care este inspirat. Iar cele doar 1465 de kilograme se traduc printr-o mașină care se agață de banda de rulare în viraje, limitele extreme ale aderenței fiind greu de atins dacă nu-ți propui cu adevărat asta. Chiar dacă roțile care-ți învârt mințile sunt cele din spate.
În ceea ce privește direcția, inginerii care s-au ocupat de acest aspect ar putea fi angajați fără probleme la calibrarea roboților cu ajutorul cărora chirurgii fac operații pe cord deschis.
Cine ti-a cerut să împarți această experiență cu noi ? :).