Design
Da, 911 Speedster are un design bazat pe vechea generație 911, care tocmai a fost înlocuită. Doar că dacă alții nu-și permit "artificii" de genul ăsta, în timp ce Porsche 911 își permite. Și-o face fără probleme. Ba chiar o face excepțional de bine.
Există însă o explicație cât se poate de corectă pentru acest amalgam de generații: conceptul din care a rezultat această mașină a fost prezentat anul trecut, la 70 de ani de Porsche, când vechiul 911 era încă alive and kicking, iar versiunea de serie a preluat (logic) liniile acestuia.
Dar 911 Speedster este mai mult decât o dungă LED între stopuri. Este capacul din fibră de carbon al plafonului, cu cele două "cocoașe" atât de reprezentative. Este bara posterioară care integrează evacuarea centrală dublă ale cărei țevi au un diametru de 9 centimetri fiecare. Este partea frontală agresivă preluată de la GT3. Este jantele de 20 de inch pe care inginerii le-au ales în fața celor de 21 de inch propuse de designeri "pentru ca mașina să poată fi condusă", după cum ne-au spus la prezentare. Este parbrizul cu un unghi mult mai înclinat decât în cazul unui 911 Cabrio, artificiu care a dus la o muncă de peste un an pentru integrarea corectă a montanților în structura mașinii. Chestie pe care, dacă nu o cunoști, o ignori cu desăvârșire.
Dar mașina asta este mai ales despre sentimentul pe care-l ai când vezi vara pe un drum de munte un 911 fără plafon în care cel de la volan se bucură de viață. Înmulțiți asta cu 1948 și dă fix 911 Speedster. Ecuație auto plină de emoție, ce să-i faci?
Cine ti-a cerut să împarți această experiență cu noi ? :).