Porsche 911 Speedster

4.0 510CP

Tehnologie

4.5

Porsche a concentrat această mașină pe o nișă în care diagonala ecranului e mult mai puțin importantă decât cursa și alezajul motorului boxer cu 6 cilindri. Altfel spus, vorbim de o "ligă" specială în care prioritățile sunt răsturnate și logicile lumii actuale sunt frânte.

Cu toate astea, bineînțeles că toate cele 1948 de mașini se vor vinde ca pâinea caldă, dacă asta era problema. 

Vă spuneam că sistemul PCM (Porsche Communication Management), care integrează display-ul central cu navigație și conexiune cu telefonul este înlocuit în versiunea standard de un bord care seamănă mai degrabă cu cele pe care le vedem în motorsport: butoane, plastic și cam atât. Mai mult, nici sistemul audio de 150W cu 8 incinte acustice sau pachetul Connect Plus nu sunt integrate în ceea ce am putea numi "versiune de bază" a lui 911 Speedster. Dar nu o numim așa, pentru că toate aceste elemente de confort sunt de fapt opționale gratuite pe această mașină. Altfel spus, le comanzi doar dacă vrei, fără să plătești nimic pentru ele.

Pachetul tehnologic "palpabil" este însă doar o parte infimă din tehnologia integrată de mașină. De exemplu, inginerii Porsche sunt gata să-ți explice o seară întreagă (s-a întâmplat asta) despre cum tijele și arcurile supapelor au fost programate special pentru acest motor, cum procesul de lubrifiere este identic cu cel al motoarelor din motorsport, cum injecția la 250 de bari este construită pe un tipar de spray care crește eficiența și cum au ajuns să utilizeze o soluție cu perete dublu pentru sistemul de evacuare. Paradis pentru pasionați.

Dar da, nu are Apple CarPlay și Android Auto. Probabil pentru că mașina asta va funcționa mulți ani după ce Apple CarPlay și Android Auto vor fi înlocuite de noi invenții tehnologice superioare. Nu de alta, dar 911 a cam trecut cu brio testul timpului de vreo 56 de ani încoace.

 

  • dan_grc, miercuri, 22.05.2019 09:47

    Cine ti-a cerut să împarți această experiență cu noi ? :).

  • ignis, miercuri, 22.05.2019 10:43

    La banii ăia îți poți lua vreo 15 Dustere. (și nici măcar nu s-au obosit să monteze un radio acolo) Na, c-am zis-o :) Asta e ca sticla de vin de 50.000 dolari, numai pentru connoisseurs. Parcă am fost spectatori la o degustare de vinuri fine. Îi vedem pe ăia cum plimbă vinul prin gură și-și dau ochii peste cap de plăcere și noi înghițim în sec. Hai să ne întoarcem la zaibărul nostru,

  • Kirotractor, miercuri, 22.05.2019 10:46

    Acesta nu este un comentariu. :-) Fiindcă orice am scrie n-ar putea completa descrierea senzațiilor trăite de Mircea pe bune. Și atât de plastic redate (btw,, sper să fie pe terminate munca ta / voastră cu faceliftul site-ului, ca să te citim mai des.) Nici nu se pun deci cele câteva glitch-uri (= litere sau cuvinte schimbate/uitate, autorul fiind probabil încă *în transă* - ex.: parbrizul este mai PUȚIN înclinat ca al coupe-ului). Mai important e că scopul testului a fost atins -- pt. mine cel puțin: să nu-mi mai doresc neapărat ceva ture cu Speedsterul. :-) Fiindcă să-l cumpăr chiar nu mi-aș dori, sincer. Din simplul motiv c-ar trebui să fac întâi cel puțin de 5-6x mai mulți bani decât prețul (multi-task fezabil, dar care m-ar face de 50-60x mai egoist-egocentric decât permis de lege... aia karmică, evident. :-)) Nu mai zic că m-aș gândi obsesiv la ce-ar face așa-zisul Stat cu TVA-ul care, spre deosebire de profitul Porsche echivalent, nu-mi pare deloc meritat. Adică vreo 60.000 euro -- egal plata vreunei mega-pensii speciale pe 5-6 luni?! Ori a vreunui micuț contract fără licitație de max. 40K efectiv cheltuiți la 20K șpagă ?! Gata cu politichia însă -- hidoșenia ei nu dă bine, fie și-n subsolul unui asemenea articol... oniric aproape.

  • adi_10, miercuri, 22.05.2019 11:08

    8400 rpm:))))...uh lala....stiti ce mi se pare amuzant?!...faptul ca masina asta in timp...arata aproximativ la fel. Ca forma si aspect ma refer evident. Nu vezi diferente mari intre un model de acum 20 de ani si acesta din testul vostru. Dar nu o zic in sens rau, e doar o precizare. Sunt convins ca este o adevarata placere pt orice om sa conduca o asa masina. Dar totusi pretul putea fi un pic mai mic, nu credeti?

  • Laura, miercuri, 22.05.2019 11:50

    asta nu e un test-drive la fel cum, judecand dupa limbajul folosit, asta nu e un articol jurnalistic, e un comentariu de blogger ...

  • Andrei, miercuri, 22.05.2019 12:22

    911- ele asta, e unul din motivele pt. care iti doresti sa fi bogat ! Si cica banii nu aduc fericirea :)) ce gogomanie de vorba :)).

  • zamaraii, miercuri, 22.05.2019 13:59

    Ahh, ultimele doua poze mi-au amintit de NFS Porsche 2000. As vrea sa conduc modelul nou macar intr-o reeditare a jocului care sa includa toate modele noi, dar nici macar acolo nu se intrevad sanse...:((

  • zarnesteanu, miercuri, 22.05.2019 15:28

    Un clasic in viata. Mai ales decapotabil :):):) Porsche si italiencele cred ca sunt singurele care m-ar face sa trec vreodata de partea cealalta a baricadei. Sper ca macar odata in viata sa pun mana pe unul macar vreo cateva luni.