Motor / Transmisie

5.0

Așadar, ce presupune mai exact un model care are o denumire precum „Porsche Cayenne Turbo S e-Hybrid Coupe”? Dacă ești un fan al companiei germane, probabil știi deja ce se ascunde sub capotă. Pentru că producătorul din Stuttgart folosește un singur motor electric pentru toate modelele sale hibride.

Este vorba de un propulsor care poate produce 136 de cai putere, montat între cutia de viteze și motorul termic, gata să contribuie cu 400 de Nm, cuplu motor disponibil instantaneu. Acest motor este, practic, adăugat peste cel pe care l-ai regăsi în mod normal într-un Cayenne Turbo, respectiv un V8 de 4 litri care dezvoltă 550 CP și 770 Nm cuplu. Combinate, cele două surse de putere pot oferi piciorului tău drept un total de 680 CP și 900 Nm cuplu. De ajuns? Da. Pentru oricine.

Aceste resurse sunt transmise către cele patru roți ale mașinii (vorbim, evident, de o mașină cu transmisie integrală) prin intermediul unei cutii de viteze cu 8 rapoarte, de proveniență ZF. Astfel, ai la dispoziție tot cuplul mașinii încă de la 1.500 RPM, iar puterea maximă este livrată până la 6.000 RPM. Cum se simte asta de la volan? Intoxicant!

Sigur, unii ar putea pretinde că acest model plug-in hybrid este creat pentru a te ajuta să nu poluezi, dar nu ai cum să reziști și să folosești doar acel motoraș de 136 CP, când știi că mai ai sub tine o rezervă de 550. Accelerațiile sunt instantanee, iar livrarea puterii de către acest mix este făcută ultra-liniar și cu o rapiditate care te poate surprinde de multe ori.

Chiar dacă nu avem o transmisie PDK, nici cu cea oferită de ZF nu mi-e rușine și pot să raportez că nu am simțit sincope în modul în care a funcționat. Sigur, nu are același feedback mecanic ca o transmisie PDK, dar nici nu am simțit nevoia de mai mult.

Din fericire, ai la dispoziție sunetul gutural al motorului V8 de sub capotă, care te avertizează subtil în momentul în care începi să întinzi coarda. Problema e că, în momentul în care urechile tale sunt la un nivel înalt de încântare, vei avea deja, probabil, o viteză atât de mare încât permisul tău își poate lua liber cel puțin 30 de zile.

  • Alfy, joi, 02.03.2023 11:15

    Asadar avem un Porsche Hybrid 'Eco' de 2.6 tone. Bine ai venit in secolul 21...

  • Banditos, joi, 02.03.2023 13:17

    Tehnologia hibrid de pe modelul asta nu are nicio legatura cu ecologia, asa cum scrie si in articol motorul electric aduce un plus de putere si cuplu. E doar o imbunatatire a unor performante deja extrem de ridicate.

  • adi_10, joi, 02.03.2023 13:49

    N-as cumpara masina asta ca deh...sunt acrii strugurii :))) dar mi-ar placea la nebunie sa plec intr-un road trip de vreo 2 saptamani prin Europa cu ea. Cred ca este o incantare sa o conduci pe drumuri ca lumea unde ai spatiu si loc sa ii activezi toate pistoanele :))

  • Snow, joi, 02.03.2023 15:19

    Ar trebui clarificat daca masina are o greutate 'la gol de 2,6 tone' cum scrie in articol sau 2275 kg ca in fisa tehnica. Diferenta de 325 kg e semnificativa. Deasemenea as vrea sa inteleg cum minunea asta a luat abia nota 4,6 iar pick up-ul Ford 4,8 ... ?

  • Andrei, joi, 02.03.2023 21:25

    Catre autor: la tinuta de drum, asteptarile legate de ruliul simtitor au fost infirmate, nu depasite. Nimic eco la monstrul asta, doar o chichita prin care producatorul a oferit si mai multa putere. Nu ca mi-as permite vreodata asa ceva, insa un 911 sau 718 sunt Porsche, asta e o strutocamila.