Consum
O parte bună a faptului că vorbim despre un tren de rulare hibrid ar trebui să fie consumul redus de combustibil, nu? Mai mult, fiind vorba de un model PHEV, acesta ar trebui să fie capabil de cel puțin câțiva kilometri pur electrici, nu?
Ei bine, conform estimărilor celor de la Porsche, Cayenne Turbo S e-Hybrid ar trebui să poată oferi o autonomie electrică de până la 40 de kilometri. Eu am reușit 25. Un efort de apreciat, dar cred că nu așa ar trebui condus modelul.
Per total, după circa 100 de kilometri parcurși printr-un București foarte aglomerat, consumul s-a stabilizat în jurul a circa 15 litri/100 kilometri, ceea ce nu e rău deloc, având în vedere dimensiunile și puterea acestui model. Am văzut mașini cu jumătate din resursele lui Cayenne Turbo S e-Hybrid și motoare de 2 litri care consumă mai mult.
Bineînțeles, la acest consum de benzină se adaugă consumul de electricitate, bateria de 14.3 kWh din portbagaj fiind decisivă în acest sens. Încărcarea ei durează maxim 2 ore dacă folosești un încărcător de 7.4 kW.
Rivalii tradiționali ai lui Porsche Cayenne Coupe nu se pot lăuda cu soluții hibridizate de tip plug-in în acest moment. Practic, brandul de performanță din acest segment este și cel care oferă cea mai „verde” versiune per total.
Aici putem lista BMW X6, Mercedes-Benz GLE Coupe sau Maserati Levante. Iar ca să păstrăm proporțiile, va trebui să vorbim despre cele mai puternice versiuni ale lor în comparație cu acest Porsche, chiar dacă nu sunt PHEV.
Astfel, în cazul lui BMW X6 vorbim despre consumul versiunii M, adică un neverosimil 12.5 litri/100 kilometri. În cazul lui Mercedes-AMG GLE 63 S Coupe, producătorul listează un consum de 12.7 litri/100 kilometri, în timp ce Maserati Levante urcă la 13.5 litri/100 kilometri. Teoretic, cifra din dreptul lui Cayenne ar trebui să fie 4.1 litri/100 kilometri, dar asta doar în condițiile ideale ale testului WLTP.
Asadar avem un Porsche Hybrid 'Eco' de 2.6 tone. Bine ai venit in secolul 21...