Porsche Cayenne Coupe

Cayenne Turbo Coupe V8 4.0 litri 550 CP Aut8

Tinuta de drum

5.0

Cine a condus un Cayenne nu va avea surprize majore atunci când se va instala la volanul unui Cayenne Coupe. Cine nu, va fi plăcut impresionat. Nu am avut ocazia să mergem cu varianta de bază de 340 CP, dar Cayenne S Coupe cu motorul V6 de 2.9 litri și 440 CP este o alegere excelentă pentru o mașină de zi cu zi care la apăsarea pedalei devine una de performanță. Mai ales că Porsche nu mai oferă alternativă diesel în gama Cayenne.

Am petrecut cel mai mult timp alături de versiunea Turbo a modelului Cayenne Coupe. Iar pentru cine vrea să meargă până la capăt, un Cayenne Coupe Turbo cu Lightweight Sports Package este alegerea ideală. Cu jante superbe GT Design pe 22 inch, plafon de carbon și eventual spectaculoasa culoare portocalie numită Lava Orange.

Pachetul mai include un difuzor de carbon, fuste laterale și un sistem de evacuare sport cu patru țevi.

Cei 550 CP sunt mulți pentru SUV de dimensiunile lui Cayenne Coupe, dar îl face o jucărie pentru oameni mari. În combinație cu direcția extrem de precisă și sistemul de suspensie pneumatică cu bare anti-ruliu active, Cayenne Turbo Coupe stă pe viraje ca o stâncă. Nu se înclină niciun milimetru, oricât ai exagera cu volanul în limitele fizicii. La precizia pe viraje contribuie și puntea spate directoare, oferită opțional, care le permite roților spate să vireze cu trei grade.

Totul este acompaniat de schimbări extrem de precise ale cutiei automate cu opt trepte și de sunetul bolborosit al celor patru evacuări. Pare ireal, dar Cayenne Turbo Coupe este mai agil pe viraje față de multe alte modele de dimensiuni mai reduse și cu pretenții sportive.

  • Kirotractor, miercuri, 17.07.2019 12:05

    Cu așa ceva trebuia să înceapă Porsche marea SUV-izare-n 2002. N-au avut totuși curajul unei duble blasfemii -- a doua ar fi fost asta, adică mastodontizarea :-) lui 911. Pe scurt, mașina e perfectă -- dar numai evaluată-n izolare și cu maximă eco-detașare. Ba și c-un grad de socio-ignorare a (non)calității umane incluse-n targetul de clientelă vizat. N-o să mai cârcotesc iar pe tema inutilității mega-SUVurilor, indiferent de marcă. Dar, oricât de *zen* încerc să fiu (și)n trafic, nu rezist să nu-mi descarc 3-4 kW de iritări. Cauzate, evident, de 90% din șoferii de mamuto-suvuri (poate 80%? -- în fine, nu generalizez totuși.) ...Deși majoritatea conduc EXACT AȘA CUM TRĂIESC. Adică: - fură (startul la semafoare-i normal, dar prioritatea?!...) - presează *frăierimea* prin pseudo-intimidare = rulând, dar și frânând la o palmă de stopurile altora - amenință = băgând semne obscene, simultan cu flash-uri + claxoane-n zone cu viteză limitată - practică nonșalant arbitrariul nesimțit = nesemnalizând nici când încalecă liniile de tramvai - se p.șă cu boltă pe nevoile altora = parcând tot la o palmă... de ușa mea, clar. :-) Și tot așa până s-ar însera aș putea continua... dacă ar merita.

  • adi_10, miercuri, 17.07.2019 14:44

    geniala masina la interior, insa la exterior nu imi pot face nici o idee din cauza culorii...groaznica culoare!!!

  • Question, miercuri, 01.04.2020 21:52

    So...nu v-a placut pretul, dar totusi a luat 4 stele la categoria pret de achizitie. Care e logica? Fiind cel mai scump, n-ar trebui sa aibe o stea sau 2? Apropo, nu uitati de Stelvio. Sau ati uitat ca sa ia Porsche punctajul maxim? Sorry, dar nu sunteti impartiali si ar trebui.