Interior
Odată ajuns în cabină, vei observa și mai mult diferențele față de modelul anterior, pentru că Porsche a decis să aducă Macan în rând cu celelalte oferte din gamă.
A fost odată o eră, în care modelele Porsche erau cunoscute pentru puzderia de butoane așezate meticulos în jurul șoferului. Fiecare funcție a mașinii avea un buton dedicat, ceea ce a dus la numeroase critici și glume pe seama producătorului din Stuttgart. Cu toate acestea, în ultimii ani, modelele Porsche au început să primească o abordare diferită, concentrată mai mult pe suprafețe tactile și ecrane. Macan era, însă, ultimul mohican din acest punct de vedere, foarte probabil din cauza platformei mai vechi pe care este bazat. Odată cu acest facelift, micul SUV a trecut în era tactilă.
Consola centrală este mult mai simplă, ordonată și tehnologizată. Aici, în jurul schimbătorului, care a rămas aproape neschimbat, găsești tot ce ai nevoie pentru a controla diversele funcții ale mașinii. Numai că, acum, nu mai există butoane fizice, ci doar zone sensibile la atingere. Toată această arie va fi, cu siguranță, un magnet pentru amprente și praf. Dar totul arată mult mai bine ca înainte.
Chiar și bordul a fost subtil modificat, butoanele fizice de pe el fiind reduse la doar două, rotative, cu rol de ajustare a volumului și a piesei/stației radio. Eu sunt fanul acestei abordări, preferând oricând un buton rotativ pentru volum, în fața unuia tactil, de orice fel.
În rest, ecranul sistemului multimedia a rămas la fel, asemenea instrumentarului de bord, care este în continuare parțial analog. Turometrul și vitezometrul au acele clasice, la pachet cu fontul faimos Porsche, în timp ce în partea dreaptă ai un ecran care afișează diferite informații utile cu privire la mașină.
Finisajele și materialele folosite rămân de referință în segment, Macan fiind departe de competiție în acest sens. Modelul nostru de test a fost îmbrăcat în piele roșie aproape complet, de la scaune, la panourile ușilor, pentru un contrast puternic cu exteriorul negru al mașinii. Calitatea pielii, a ornamentelor și a îmbinărilor sunt fără de cusur.
Scaunele oferă susținere exemplară, iar spațiul, cel puțin pentru cei din față, este îndestulător. Probleme din acest punct de vedere vor avea cei de pe locurile din spate, mai ales dacă vor călători alături de oameni de peste 1.8 metri înălțime, așezați pe locurile din față. Într-un astfel de scenariu, spațiul la picioare devine limitat. Din acest punct de vedere, modele precum X3 sau GLC oferă cu siguranță mai mult, în timp ce un E-Pace este la același nivel cu Macan.
Spațiul de depozitare este destul de limitat la interior, dar Macan compensează cu un portbagaj care însumează o valoare decentă: 488 de litri. E drept, este mai puțin decât oferă X3 sau GLC (550 litri), în timp ce E-Pace este liderul segmentului din acest punct de vedere, cu 600 de litri.
Porsche tinde către statutul de marcă low-cost al grupului Volkswagen.