Calitate / Pret
Unul dintre motivele pentru care Macan este un model atât de popular este, fără îndoială, prețul. În România, acesta pornește de la 67.500 de euro și face din Macan al doilea cel mai ieftin produs cu sigla Porsche de pe piață, imediat în spatele lui Cayman. Și, deși pentru multă lume această sumă ar putea fi considerată foarte ușor prohibitivă, pentru un Porsche este puțin.
Sigur, de acești bani primești aproape doar patru roți și un volan, în spiritul clasic Porsche. Tot ce vrei să adaugi extra pe un Macan vine cu un cost, iar cei din Stuttgart sunt experți în a cere bani pentru aproape orice. De la capacele roților care pot avea sigle color sau alb-negru, până la căpăcelele de la ventil, totul poate fi configurat cum îți place ție, contra cost. De aceea modelul nostru de test a costat aproape 90.000 de euro.
Asta pentru că, pe lista de dotări am găsit lucruri precum: pachetul de piele extins (3.753 euro), suspensia pneumatică adaptivă (2.737 euro), Jante RS pe 21 inch (3.171 euro), scaune sport față (1.858 euro), trapă panoramică (1.715 euro), sistemul audio Bose (1.226 euro), culoarea exterioară Jet Black (991 euro) și multe altele.
Rivalii săi sunt, în general, mai ieftini și vin în standard cu mai multe dotări. Prețul pentru un BMW X3 xDrive30i începe de la 57.000 de euro, un Mercedes-Benz GLC 300 4Matic de la 58.000 de euro, în timp ce Jaguar E-Pace P250 pornește de la 48.400 de euro.
Porsche tinde către statutul de marcă low-cost al grupului Volkswagen.