Tinuta de drum
Probabil că cea mai mare surpriză a fost marcată fix în acest capitol. Performanțele motorului erau de așteptat, fiind familiarizat de ceva timp cu propulsorul N63 de la BMW. La fel, nu am fost surprins de cât de rafinată a fost transmisia. Cu toate acestea, nu mă așteptam ca noul Range Rover să ajungă atât de aproape de Rolls-Royce Cullinan în ceea ce privește ținuta de drum.
Suspensia pneumatică, inclusă standard pe modelele Autobiography, la pachet cu sistemul electromecanic anti-ruliu și puntea viratoare spate, duc lucrurile la un alt nivel. A spune că te simți de parcă plutești, in ciuda jantelor de 22 de inch, pare să fie insuficient.
Absolut orice denivelare din asfalt a fost absorbită impecabil, indiferent de formă sau dimensiune. Mai mult, izolarea fonică s-a ridicat la cel mai înalt nivel, grație atât măsurilor luate pe sub caroserie, cât și geamurilor tratate special în acest sens.
Mai mult, noul Range Rover folosește și sistemul audio al mașinii pentru a ajuta în acest departament, cu o tehnologie noise cancelation. Practic, difuzoarele mașinii emit unde sonore menite să contrabalanseze orice fel de zgomot neplăcut, cauzat de rularea la viteze mai mari. Și funcționează absolut impecabil.
Mai mult, dacă Range Rover e impresionant pe asfalt, ei bine în afara lui este și mai bun. Poți rula cu acest monstru la viteze de peste 80 km/h pe macadam și tot ce resimți la interior sunt niște minuscule vibrații și, ocazional, câte o pocnitură în contraaripi, de la pietrele aruncate de cauciucuri.
Range Rover poate să abordeze trasee de off-road și ceva mai serioase. Suspensia independentă are o cursă de până la 50 de centimetri pe fiecare roată și poate fi ridicată până la 75 de milimetri pentru a putea aborda zone mai accidentate. De altfel, noul Range Rover poate trece printr-un vad de apă adânc de 90 de centimetri, are un unghi de atac de 26.1 grade, iar unghiul de degajare este de 24.5 grade.
Alături de sistemul inteligent de tracțiune integrală, acestea ar trebui să facă din noul SUV britanic o armă redutabilă în off-road. Însă, cel mai probabil, foarte puțini proprietari vor ieși de pe drumurile asfaltate cu mașinile lor.
O privire peste specificațiile tehnice ale noului Range Rover îți va spune instinctiv și că nu ai cum să conduci sportiv. Vorbim despre o mașină (în acest caz) de peste 2.5 tone, cu o lungime de 5.25 metri și o poziție de condus foarte înaltă. Cu siguranță nu ai cum să mergi dinamic cu ea, nu? Greșit!
Acest monstru își menține echilibrul mai bine decât un acrobat pe sârma Cirque du Soleil. Suspensia pneumatică este ajutată de sistemul electromecanic, gata să livreze până la 1.400 de Nm pentru estomparea ruliului.
În modul Dynamic, Range Rover este o bestie care va face cauciucurile să urle de fiecare dată când mergi „alert”. Practic, aceasta e singura limitare a mașinii, care are o aderență excelentă pe toate roțile, un diferențial cu alunecare limitată pe puntea spate, punte care mai și virează până la 7.3 grade, pentru și mai multă agilitate. Este incredibil cum își păstrează „calmul” acest SUV în curbe, la viteze mari.
@AM, asta nu mai polueaza, ca doar de poluare vorbiti de cativa ani, misto cu V8 nu?