Tinuta de drum

5.0

Probabil că cea mai mare surpriză a fost marcată fix în acest capitol. Performanțele motorului erau de așteptat, fiind familiarizat de ceva timp cu propulsorul N63 de la BMW. La fel, nu am fost surprins de cât de rafinată a fost transmisia. Cu toate acestea, nu mă așteptam ca noul Range Rover să ajungă atât de aproape de Rolls-Royce Cullinan în ceea ce privește ținuta de drum.

Suspensia pneumatică, inclusă standard pe modelele Autobiography, la pachet cu sistemul electromecanic anti-ruliu și puntea viratoare spate, duc lucrurile la un alt nivel. A spune că te simți de parcă plutești, in ciuda jantelor de 22 de inch, pare să fie insuficient.

Absolut orice denivelare din asfalt a fost absorbită impecabil, indiferent de formă sau dimensiune. Mai mult, izolarea fonică s-a ridicat la cel mai înalt nivel, grație atât măsurilor luate pe sub caroserie, cât și geamurilor tratate special în acest sens.

Mai mult, noul Range Rover folosește și sistemul audio al mașinii pentru a ajuta în acest departament, cu o tehnologie noise cancelation. Practic, difuzoarele mașinii emit unde sonore menite să contrabalanseze orice fel de zgomot neplăcut, cauzat de rularea la viteze mai mari. Și funcționează absolut impecabil.

Mai mult, dacă Range Rover e impresionant pe asfalt, ei bine în afara lui este și mai bun. Poți rula cu acest monstru la viteze de peste 80 km/h pe macadam și tot ce resimți la interior sunt niște minuscule vibrații și, ocazional, câte o pocnitură în contraaripi, de la pietrele aruncate de cauciucuri.

Range Rover poate să abordeze trasee de off-road și ceva mai serioase. Suspensia independentă are o cursă de până la 50 de centimetri pe fiecare roată și poate fi ridicată până la 75 de milimetri pentru a putea aborda zone mai accidentate. De altfel, noul Range Rover poate trece printr-un vad de apă adânc de 90 de centimetri, are un unghi de atac de 26.1 grade, iar unghiul de degajare este de 24.5 grade. 

Alături de sistemul inteligent de tracțiune integrală, acestea ar trebui să facă din noul SUV britanic o armă redutabilă în off-road. Însă, cel mai probabil, foarte puțini proprietari vor ieși de pe drumurile asfaltate cu mașinile lor.

O privire peste specificațiile tehnice ale noului Range Rover îți va spune instinctiv și că nu ai cum să conduci sportiv. Vorbim despre o mașină (în acest caz) de peste 2.5 tone, cu o lungime de 5.25 metri și o poziție de condus foarte înaltă. Cu siguranță nu ai cum să mergi dinamic cu ea, nu? Greșit!

Acest monstru își menține echilibrul mai bine decât un acrobat pe sârma Cirque du Soleil. Suspensia pneumatică este ajutată de sistemul electromecanic, gata să livreze până la 1.400 de Nm pentru estomparea ruliului.

În modul Dynamic, Range Rover este o bestie care va face cauciucurile să urle de fiecare dată când mergi „alert”. Practic, aceasta e singura limitare a mașinii, care are o aderență excelentă pe toate roțile, un diferențial cu alunecare limitată pe puntea spate, punte care mai și virează până la 7.3 grade, pentru și mai multă agilitate. Este incredibil cum își păstrează „calmul” acest SUV în curbe, la viteze mari.

  • Seriff, joi, 03.11.2022 09:54

    @AM, asta nu mai polueaza, ca doar de poluare vorbiti de cativa ani, misto cu V8 nu?

  • arhitect, joi, 03.11.2022 09:56

    binevenite la DATE TEHNICE masuratorile legate de spatiu interior! ar trebui sa devina un standard pt. orice prezentare

  • dan_grc, joi, 03.11.2022 10:04

    Lăsând prețul la o parte, arată foarte bine pentru un SUV, are tot ce trebuie, știu, nu este fiabil, de evitat la mana a doua cu mulți km, dar cine își permite așa ceva cu zero km, probabil este o experiență unică. Pentru evitarea discuțiilor inutile, Volvo XC90, viitorul model, NU concurează în această clasă, chiar dacă dimensiunile sunt apropiate .

  • DanG, joi, 03.11.2022 10:48

    Eu unul nu am nimic de comentat in privinta design-ului, mi se pare ca si Range Rover ar trebui sa gandesca la fel ca Porsche cu al lor 911. Evolutie nu revolutie. Un mare wow la interior. Acuma legat de afirmatia producatorului ca pretul trebuie sa reflecte calitatea, nu stiu cum isi permit sa spuna asa ceva avand in vedere ca de 30 de ani sunt pe ultimul loc in ceea ce priveste fiabilitatea si satisfactia clientilor. Masina de vis acum, cat e in teste sau in garantie.

  • ds, joi, 03.11.2022 10:58

    Consumul de combustibil cred că este ultima grijă a unui proprietar de V8.

  • @dan_grc, joi, 03.11.2022 11:26

    Motorul asta V8 de la noua generatie ar trebui sa fie fiabil, pentru ca provine de la BMW, adica oricum indiscutabil va fi mai fiabil decat catastrofa aia veche de motor. Legendarul si permanent actualizatul 4,4 V8 de BMW a fost mereu un motor solid, rafinat si performant. La fel, exceptionala cutie de viteze ZF nu ar trebui sa puna probleme, e o piesa reusita si fiabila, cu conditia respectarii intervalelor de service. Dar in rest, ai dreptate, va trebui evitat la mana a doua, pentru ca restul subansamblelor s-au dovedit mereu fragile si stricacioase, facand masinile Land Rover sau Jaguar extrem de sacaitoare. Le pun pe piata neterminate si insuficient testate, pe spinarea cumparatorilor, care fie vorba intre noi, au bani si ii intereseaza mai degraba nuanta lemnului din bord si confortul fotoliilor din piele decat ca vor da ulterior carute de bani la service pe interventii de mecanica si electronica.

  • @dan_grc, joi, 03.11.2022 22:44

    Te-ai bagat si tu in seama si iar aduci Volvo in discutie. Depinde cine si ce vrea: eu voi alege mereu un Volvo XC90 in loc de Landover sau BMW X7, GLS, Q8. Asa sunt eu mai putin pretentios si nu cu figuri asa multe. Chiar daca nu se incadreaza in clasa asta, sunt convins ca vor fi destui care vor avea peste 200000€ sa dea pe o masina si nu vor alege JLR, BMW X7 sau X8, Mercedes GLSsau Audi Q8. Volvo are clienti deosebiti, cauta altceva. Voi sunteti multi si cand vedeti avceleratii de 4,6 secunde va umeziti repede. Nu ma intereseaza V8, W16 si alte quad turbo, abureli. Voi sunteti fani putere pana va infingeti in stalpi si va sar motoarele. Atat va duce pe voi capul. Revenind la masina asta: nefiabila, ca orice masina cu motor de BMW. Dar cine are 200000€, nu-si face probleme ca masina sta mai mult in service decat pe sosea, deci e ok.

  • ^^^, vineri, 04.11.2022 10:19

    adica alegi mereu o chinezarie!!!

  • Varză, vineri, 04.11.2022 11:42

    deloc binevenita in tabele, titlu si continut dle arhitect, pai cand are 4,4 l si 530 cp V8-ul, cand 5 l si 565 cp etc etc.