Motor / Transmisie
Mai sus vă spuneam că Renault Koleos poate fi comandat pe piața din România doar în compania motorului diesel de 2.0 litri. Motorul pregătit de francezi dezvoltă 175 de cai putere la 3.750 rpm și 380 Nm la 2.000 rpm.
Imediat după ce apeși butonul care comandă pornirea motorului, sunetul generat de cei patru cilindri își face loc la nivelul habitaclului. Motorul este ușor gălăgios, iar zgomotul clasic al unui diesel își face din ce în ce mai mult simțită prezența odată ce acul turometrul se înalță.
Cei 175 CP sunt suficienți pentru a te mișca cu lejeritate atât în oraș, cât și pe drumurile naționale. Însă la viteze mari, apropiate de cele de autostradă, zgomotul care pătrunde la nivelul habitaclului s-ar putea să-ți strice dispoziția. Cu toate acestea, la nivel dinamic Koleos stă bine: resursele motorului diesel te vor ajuta chiar și atunci când încerci un ritm de mers ceva mai susținut.
Pentru gestionarea resurselor motorului, Renault a pregătit o transmisie X-Tronic (CVT). Cutia gândită de francezi este capabilă să simuleze 7 trepte de viteză, iar acțiunea se întâmplă fluid. Deși o cutie CVT rămâne una comodă și practică în oraș, sunt șanse ca aceasta să nu fie pe placul celor care caută un ansamblu motor-transmisie ceva mai rafinat și mai delicat.
Exemplarul testat a fost echipat și cu un sistem de tracțiune integrală care permite rularea în modurile 2WD, Auto (4x4 cu transmiterea cuplului în funcție de aderența roților de pe fiecare punte) și 4WD Lock. În modul 4x2 apare și fenomenul de torque-steer, dar nu aveți niciun motiv de îngrijorare: uriașul francez nu dispune de resurse atât de generoase încât să devină un SUV incontrolabil. În restul modurilor, Koleos devine un model docil care îți ascultă comenzile fără să te surprindă neplăcut.
Vedeti ca in text este trecut 538 litti si in fisa de dupa textul review-ului este trecu 498 litri la volumul portbagajului. Sau nu e totuna cu "volumul de incarcare"?