Tinuta de drum
Așa cum am spus deja, în cazul lui Renault Koleos nu s-a dorit creionarea unui SUV sportiv ci a unui model pe care te poți baza, confortabil și spațios. Iar în aceste domenii, Koleos livrează.
Suspensia reușește să absoarbă cu ușurință denivelările din asfalt, chiar și cele de dimensiuni mari. Jantele și dimensiunea anvelopelor, cu o înălțime destul de mare, fac față majorității situațiilor pe care le vei întâlni pe drum. Mai mult decât atât, chiar și în momentul în care dai de o secțiune ceva mai problematică, articulațiile mașinii rămân silențioase în mare parte a timpului. O excepție o reprezintă, ocazional, puntea spate, de unde mai ajung uneori anumite vibrații și sunete în cabină. Dar numai pe suprafețe cu denivelări scurte.
Altfel, dacă vrei să faci pe sportivul de la volanul lui Koleos ar fi bine să îți revizuiești atitudinea. Ruliul, subvirarea, dar mai ales cutia de viteze CVT care nu vrea să se grăbească în niciul fel te vor readuce cu picioarele pe pământ.
Direcția, deși este foarte ușoară (caracteristică modelelelor Renault), nu oferă feedback. În schimb, va face navigarea pe străduțele înguste ale orașelor destul de facilă. Garda la sol de 19 centimetri va ajuta, de asemenea, în jungla urbană.
Koleos vine echipat în standard și cu un sistem de tracțiune integrală. Acesta permite rularea în modurile 2WD, Auto (4x4 cu transmiterea cuplului în funcție de aderența roților de pe fiecare punte) și 4WD Lock. Ultimul mod distribuie egal puterea și cuplul mașinii între puntea față și cea din spate, la viteze de până la 40 km/h.
O fi el depășit ca design dar l-aș prefera struțo-cămilelor suv coupe. Este unul dintre ultimii mohicani ai genulu suv clasic. Și ma refer inclusiv la motor, adică un diesel de 2.0 l (după părerea mea suficient) pentru că mașina asta se adresează unei anumite categorii de cumpărători. Iar aceștia nu cred că o cumpără pentru liniuțe. De remarcat poziția ecranului multimedia care cred că se încadrează la fix, adică fără a-l atașa de parcă ar fi after market.