Consum

4.5

Consumul mediu declarat de Renault, pentru versiunea PHEV, este de 0.7-0.9 l/100 km, dar asta pentru momentele când ai bateria încărcată. Că tot am spus de baterie, aceasta are o capacitate de 22 kWh, iar la o stație publică, se poate încărca cu o putere de până la 7.4 kW.

Francezii declară că Rafale poate merge până la 105 kilometri în mod complet electric, iar combinat, Rafale are o autonomie de peste 1.000 kilometri.

Chiar și când se termină bateria, mașina se va comporta ca un hibrid normal. Astfel, în oraș am avut un consum de 2l/100 km, în timp ce în afara orașului, consumul a fost de 5.8 l/100 km. Pe autostradă, cu pilotul automat setat la 130 km/h, consumul afișat în bord a fost de 8.8 l/100 km. Astfel, consumul mediu pe toată durata testului a fost de puțin peste 6l/100 km.

Când am ridicat mașina, aveam o autonomie electrică de 53 de kilometri. Ei bine, autonomia a fost una reală, pentru că am parcurs 45 de kilometri în mod exclusiv electric. Totuși, menționez că aceștia au fost făcuți în proporție de 90% în mediul urban.

Cei de la Renault au spus că Rafale este mai mult într-o clasă în care regăsim modele precum Cupra Formentor sau Peugeot 408. Prin urmare, pe acestea le vom analiza, având în vedere că vin și ele cu versiuni PHEV, iar prețul este asemănător.

Astfel, Cupra Formentor, în versiunea PHEV, are un consum mediu WLTP de 0.5 l/100 km, o baterie de 25.8 kWh și poate parcurge 100 km în mod pur electric. Peugeot 408 are o baterie mai mică, de 12.4 kWh, iar autonomia în mod complet electric este de 62 kilometri. Consumul mediu oficial este de 1.5 l/100 km.

  • M, vineri, 30.05.2025 11:55

    Complicaciunea dracului: trei motoare si un generator. Trei pistoane pe 1,2 l. Ce castigi in oras pierzi pe autostrada (auzi 8,8l la 130 km la ora). Si vreo 56 500 euro. O merita oare?

  • Jian de la Calafat, vineri, 30.05.2025 12:02

    Jos palaria, d-le Irimia ! Adevarul n-are temperatura, tocmai de aceea merita rostit cu brutalitate. PLANOR. (dex) Aeronavă fără grup motor propulsor, a cărei deplasare este determinată de factori meteorologici (curenți de aer) sau de relief (zbor de pantă). Practic, pacostea de mai sus, prevazuta cu PATRU pseudomotoare, devine utila individului care-a achitat 60 000 Euro numai atunci cand mai bate vantul sau cand itinerariul are o abordare descendenta. In toate celelalte cazuri, proprietarul face cunostinta cu colapsul. Adica in majoritatea situatiilor. De Meo nu doar ca a avut neobrazarea să semene vânt in cadrul Renault Group, dar, cu adevarat iremisibil, broscarul are si insolenta de a obliga potentialii cumparatori sa venereze furtuna pentru ca acestia sa poata face uz de actualele produse Renault.

  • Adrian, vineri, 30.05.2025 13:35

    Vad ca noua cutie multimodala DB49 este ceva mai reactiva. Daca Renault crede ca va rupe vanzarile cu acest sistem f complex, se inseala.

  • aha, vineri, 30.05.2025 13:44

    Si daca tot a fost adus DEX-ul in discutie: Cuvântul practicalitate nu este în dicționar. Iată câteva sugestii: practicabilitate practicitate

  • Banditos, vineri, 30.05.2025 20:23

    @Jian Cu tot respectu'....tine-te decat de auto. PS Sa iti spun un secret: planorul zboara si in sus dar si cand "nu bate vantu". PS2 asocierea, din articol, automobil-planor e absolut nefericita. Din orice unghi ai privi lucrurile.

  • Limba noastra-i o comoara..., vineri, 30.05.2025 20:42

    ...de automarket înfundată! Numai ziariști calitativi, cu articole mai calitative decât cele necalitative de la... Va doboară practicalitatea bai calitativilor! Știu că este tot mai greu să găsești jurnaliști care au cunoștințe "calitative" de limba romana, dar luați unul mai în vârstă, care a trecut cu folos prin școală, sa prevină violul repetat al limbii romane!

  • Matei_cel_nou, vineri, 30.05.2025 23:47

    Diferența dintre inexorabil și jenică e ca inexo a citit ceva la viata lui. Jenică aberează despre planoare deși habar nu are ce sunt alea.

  • @Matei, luni, 02.06.2025 10:44

    abereaza si despre masini desi habar nu are de ele

  • Jian de la Calafat, luni, 02.06.2025 11:01

    @Banditos, Cu toata consideratia, Rafale PHEV300 certifica pe zi ce trece faptul ca-i un produs beteag. Tolerez viciul ascuns de fabricatie, dar n-am cum sa ofer vreun gram de compasiune atunci cand carentele unui produs sunt facil identifcabile (si) de pe Luna.... Silvian Irimia: "Rafale este nava amiral a celor de la Renault" In situatia asta, Rafale avand nobila datorie sa reprezinte varful de lance al Renault, n-ai cum sa recurgi la lupinguri la adresa consumatorului, fiindca acrobatia este ancorata in incompatibilitate deplina pentru un astfel de produs. ...Si atunci, ce mai ramane ? Doar lipsa crasa a deferentei minimale, asta ca sa ma feresc s-o cataloghezez calomnie la adresa potentialului client.

  • Banditos, luni, 02.06.2025 12:52

    Si legatura cu planorul care e? Ca dupa tine planorul ar fi un avion beteag? :))) Daca asta e concluzia ta inseamna ca ce am zis io mai sus se confirma si sfatul ramane in picioare: ramai la auto. Inca o data spun, in afara de nume (acum Rafale e un avion de lupta cu reactie) nu exista nicio legatura intre masina si domeniul aviatic. Iar daca vrei sa spui ca SUV-ul din articol nu e masina, nu poti sa ii asociezi starea inferioara cu un planor.

  • Jian de la Calafat, luni, 02.06.2025 14:05

    Renault tre' sa apara cu explicatiile, nu eu. De ce ? Tocmai d-asta.... Renault s-a aventurat acolo unde nici reveria nu trebuia sa-i fie permisa, realii parametri ai produsului (+ 1900 kg. urniti de un tricilindru rahitic de 1.2L) impuneau sa poarte denumirea de Escargot, nicidecum Rafale. ....Iar aceasta cutezanta in persiflare, Renault cu siguranta ca o resimte, cifrele de vanzari vorbesc de la sine. P.S. Oare defazatul acela de De Meo cunoaste faptul ca BMW Motorrad ofera si-n prezent motoare de 1.6L cu SASE cilindri ? Mai elocvent n-am cum sa fiu, toata buna mea intentie am oferit-o neconditionat, tragand un binemeritat semnal de alarma.