
Consum
Consumul mediu declarat de Renault, pentru versiunea PHEV, este de 0.7-0.9 l/100 km, dar asta pentru momentele când ai bateria încărcată. Că tot am spus de baterie, aceasta are o capacitate de 22 kWh, iar la o stație publică, se poate încărca cu o putere de până la 7.4 kW.
Francezii declară că Rafale poate merge până la 105 kilometri în mod complet electric, iar combinat, Rafale are o autonomie de peste 1.000 kilometri.
Chiar și când se termină bateria, mașina se va comporta ca un hibrid normal. Astfel, în oraș am avut un consum de 2l/100 km, în timp ce în afara orașului, consumul a fost de 5.8 l/100 km. Pe autostradă, cu pilotul automat setat la 130 km/h, consumul afișat în bord a fost de 8.8 l/100 km. Astfel, consumul mediu pe toată durata testului a fost de puțin peste 6l/100 km.
Când am ridicat mașina, aveam o autonomie electrică de 53 de kilometri. Ei bine, autonomia a fost una reală, pentru că am parcurs 45 de kilometri în mod exclusiv electric. Totuși, menționez că aceștia au fost făcuți în proporție de 90% în mediul urban.
Cei de la Renault au spus că Rafale este mai mult într-o clasă în care regăsim modele precum Cupra Formentor sau Peugeot 408. Prin urmare, pe acestea le vom analiza, având în vedere că vin și ele cu versiuni PHEV, iar prețul este asemănător.
Astfel, Cupra Formentor, în versiunea PHEV, are un consum mediu WLTP de 0.5 l/100 km, o baterie de 25.8 kWh și poate parcurge 100 km în mod pur electric. Peugeot 408 are o baterie mai mică, de 12.4 kWh, iar autonomia în mod complet electric este de 62 kilometri. Consumul mediu oficial este de 1.5 l/100 km.
Complicaciunea dracului: trei motoare si un generator. Trei pistoane pe 1,2 l. Ce castigi in oras pierzi pe autostrada (auzi 8,8l la 130 km la ora). Si vreo 56 500 euro. O merita oare?