
Tehnologie
Instrumentarul de bord este complet digital și are 10.3 inch. Personal, apreciez grafica și modul de afișaj alese de Renault, care este foarte configurabil. Practic ai o linie diagonală care îți desparte informația.
Culoarea instrumentarului se schimbă când modifici culoarea luminii ambientale. În stânga ai viteza, în mijloc îți poți pune hărțile Google Maps, iar în dreapta poți avea informații precum consum, radio și altele.
Sistemul multimedia are 10.4 inch. Acesta are la bază sistemul OpenR Link, bazat pe Android Automotive. Pe lângă faptul că are o grafică bună, acesta se mișcă excelent. În plus, ai la îndemână cam orice aplicație vrei, deoarece le poți instala din Play Store, exact ca pe un smartphone Android.
Desigur, dacă nu vrei să folosești sistemul nativ al mașinii, îți poți conecta telefonul la Apple CarPlay și Android Auto wireless sau prin intermediul unui cablu USB Type-C. Din păcate, pe Symbioz nu poți avea o zonă de încărcare prin inducție pentru telefon.
Pe echiparea Esprit Alpine am primit stopuri și faruri full LED, cele din urmă fiind și adaptive. Am uitat să menționez faptul că te puteai folosi și de asistentul vocal Google, care îți răspunde în mare parte la orice întrebare și îți face viața mai ușoară în habitaclu.
Interesanta masina. Dar nu inteleg de ce modelele de volum trebuie sa fie oferite doar cu puteri mici. Strica cumva sa existe si o motorizare care sa faca suta in vreo 8 secunde si nu in 10,6? Chiar nu mai are nimeni nevoie de putere si dinamica, ci doar de eficienta si dotari multe? Si daca la Renault e asa, la Dacia e nenorocire. Acolo, in afara de sitemele hibride de pe Duster si Bigster (la fel de anemice si alea, bineinteles) mai vezi doar benzinare mici in 3 cilindri si nu numai turbo, ci chiar ASPIRATE!!! In curand motoarele de drujba puse pe masini o sa fie la ordinea zilei :-(