
Simbioză
În ultimii ani am observat că tot mai mulți producători fac o „curățenie de primăvară” în gama lor de modele. Acest lucru se întâmplă în mare parte din cauza migrației către SUV-uri, deoarece din ce în ce mai mulți oameni vor mașini mai înalte, mai practice și cu o gardă la sol mai mare.
De asta au dispărut sau vor dispărea anul acesta o mulțime de modele simbolice, iar cele care nu dispar, se transformă în variante SUV sau crossover. De exemplu, Mercedes-Benz avea în gamă, acum ceva ani, și Clasa C Coupe și Clasa E Coupe.
Producătorul german a ales să renunțe la ele, iar, în schimb, a lansat CLE. O nouă mașină care să înlocuiască cele două modele. Vedem o dispariție treptată a variantelor decapotabile, sedan, coupe, hot-hatch. În schimb, accentul se pune pe tot ce este din familia lexicală SUV.
Ei bine, Renault a înțeles foarte bine accest lucru, iar în ultimii 2-3 ani s-a pus serios pe treabă. Dacă ne uităm acum la gama de SUV-uri vom vedea un număr mare de modele, precum: Arkana, Captur, Austral, Megane E-Tech, Scenic E-Tech și Rafale.
La prima vedere, par destule modele. Nu și pentru Renault, care a văzut un loc liber în segmentul C, adică fix spațiul liber dintre Captur și Austral. Așa că a venit cu ceva nou, ceva numit Symbioz.
Așa cum v-ați dat seama, Symbioz vine de la cuvântul „symbiosis” din limba greacă, adică simbioză. Dacă aruncăm o privire rapidă în DEX, vedem că definiția pentru simbioză sună așa: „formă de conviețuire reciproc avantajoasă între două specii diferite de organisme”.
Deoarece am avut mașina pe mână 3 săptămâni, chiar am putut să văd dacă pot crea o simbioză adevărată cu noul model al francezilor sau dacă doar ne vom suporta reciproc în această perioadă. Ca de obicei, ți-am pregătit și o prezentare video.
PREZENTAREA VIDEO PENTRU NOUL RENAULT SYMBIOZ
Interesanta masina. Dar nu inteleg de ce modelele de volum trebuie sa fie oferite doar cu puteri mici. Strica cumva sa existe si o motorizare care sa faca suta in vreo 8 secunde si nu in 10,6? Chiar nu mai are nimeni nevoie de putere si dinamica, ci doar de eficienta si dotari multe? Si daca la Renault e asa, la Dacia e nenorocire. Acolo, in afara de sitemele hibride de pe Duster si Bigster (la fel de anemice si alea, bineinteles) mai vezi doar benzinare mici in 3 cilindri si nu numai turbo, ci chiar ASPIRATE!!! In curand motoarele de drujba puse pe masini o sa fie la ordinea zilei :-(