Renault Zoe
Ambiția primului născut
Mai contează atât de mult să fii primul în societatea de azi? Sau contează doar să fii special, să vii cu ceva inedit, să le dovedești tuturor că tu ai o personalitate unică?
Dacă spiritul de competiție nu a trezit niciodată în tine dorința de a fi primul, atunci e clar că o să îți dorești să te afirmi altfel. Însă, dacă n-ar mai fi spiritul ăsta de competiție, ce s-ar alege de toate sporturile de pe planetă? Ce s-ar face amatorii de clasamente?
Contează să fii primul. Sau măcar printre primii. Mai ales în lumea automobilului. Să nu uităm de faptul că Mercedes a furat startul în 1886 și, în prezent, e liderul segmentului premium. Și Renault a furat startul în cursa înarmării cu electrice. Acum vreo 10 ani. A început cu o serie de concepte și apoi a scos rapid o gamă completă: Kangoo ZE, Fluence ZE, Twizy și Zoe.
E drept, nu toate au confirmat. Ba chiar au fost voci care au aruncat cuvinte grele asupra nebuniei franceze de a investi într-un segment care se afirma timid. Și e adevărat că Fluence ZE nu a prins așa cum se așteptau francezii, însă Zoe a rupt orice barieră ridicată de mentalități învechite. Fără să realizeze, Renault avea o primă naștere de succes în gama ZE.
Zoe ne-a dovedit nouă, tuturor, că e bine să te grăbești, să furi startul, să fii primul, pentru că vei scrie istorie și vei deveni etalonul la care se raportează toți noii veniți: Opel Corsa-e, Peugeot e-208.
În 2013, Renault vindea numai 8863 de exemplare Zoe. În 2018 însă, electrica de oraș ajungea la 39.469 de clienți. Iar previziunile pentru 2019 anunță vânzări cu 50% mai mari. Cu o asemenea evoluție, era imposibil să nu devină cea mai iubită electrică a Europei.
Chiar și în țări mai grele de cap când vine vorba de propulsie alternativă, cum este România, Zoe a prins imediat. A îmbrăcat uniforma poliției, a rețelelor de livrare și chiar a celor de car-sharing. Trendul ascendent a fost încurajat și de îmbunătățirea constantă a bateriei și a autonomiei.
Totuși, Zoe are deja șapte ani pe piață. Așa că se simțea nevoia unei noi generații. Iar Renault nu a stat pe gânduri.
Am mers în Sardinia să facem cunoștință cu un Zoe care promite să perfecționeze rețeta pe care o cunoaștem deja foarte bine.
O masina de oras de 1,5 tone care costa 30.000 Euro. Buna treaba. Merita? Autonomie declarata 386km, facut 200 si un pic. In conditii ideale (Sicilia ;) doar cu sofer. Ce-ar fi sa rulam iarna la noi la -10 grade. Cat am scoate? Merita? Incarcare la priza de acasa 36 de ore!!! Merita? Asta-i viitorul? Merita? M-au amuzat concluziile cu Ne-a placut si nu Ne-a placut: Grafica ecranelor - yoooo generatia facebook Materialele reciclate - he he he cool Autonomia - sic Nu ne-a placut: lipsa cotierei - intradevar de asta nu voi cumpara eu masina asta...