Renault Zoe

Renault Zoe R135 Z.E. 50

Tehnologie

4.5

Renault și-a făcut temele și când a venit vorba de tehnologie, așa că Zoe a luat tot ce e mai bun de la fratele convențional Clio. Mă refer aici la un instrumentar de bord complet digital, cu o dimensiune de 10 inch, oferit în standard.

Are o grafică foarte bună și e plin de informații cu care trebuie să te acomodezi. Nu e foarte personalizabil, dar îți poate afișa chiar și navigația în centru, întrea ceasurile digitale, dacă ai comandat așa ceva. Trebuie să te obișnuiești și cu operarea sa, pentru că funcțiile de pe volan nu sunt tocmai intuitive.

În centrul planșei de bord o să descoperi o tabletă uriașă, cu o dimensiune de 9.3 inch. Are și ea o grafică excepțională, la ani lumină de cea a vechiului Zoe. Nu mai vorbesc despre rapiditatea cu care se mișcă atât simțul tactil, cât și procesarea informației. E clar că acum există un procesor ceva mai rapid, care poate susține mai multe funcții în paralel. Spre exemplu, ecranul principal poate afișa telefonul mobil, navigația și sursa audio. O sursă audio care poate fi Bose, dacă bifați opționalul ocrect.

Singurele întârzieri ale sistemului multimedia, oarecum naturale, apar la pornirea mașinii și la selectarea imediată a navigației. Meniul este destul de intuitiv, însă nu chiar atât de simplu încât să te obișnuiești cu el de la prima utilizare.

Sistemul multimedia se mai laudă cu update wireless, cu harta punctelor de încărcare, cu informații live din trafic, cu suport Apple CarPlay și Android Auto, dar și cu o aplicație de mobil, My Renault, prin care șoferul poate porni climatizarea de la distanță, poate deschide mașina sau poate insera un traseu deja configurat.

  • Rudolf D., marţi, 08.10.2019 11:27

    O masina de oras de 1,5 tone care costa 30.000 Euro. Buna treaba. Merita? Autonomie declarata 386km, facut 200 si un pic. In conditii ideale (Sicilia ;) doar cu sofer. Ce-ar fi sa rulam iarna la noi la -10 grade. Cat am scoate? Merita? Incarcare la priza de acasa 36 de ore!!! Merita? Asta-i viitorul? Merita? M-au amuzat concluziile cu Ne-a placut si nu Ne-a placut: Grafica ecranelor - yoooo generatia facebook Materialele reciclate - he he he cool Autonomia - sic Nu ne-a placut: lipsa cotierei - intradevar de asta nu voi cumpara eu masina asta...

  • Kirotractor, marţi, 08.10.2019 13:02

    Hmm, versiunea asta de Zoe e mai scumpă-n Franţa cu vreo 2.500 euro decât noul e-208 (tot 136 CP, mai vioi dar cu "numai" 340 km autonomie WLTP.) ...Iar noua e+Corsa e şi ea mai ieftină tot cu vreo două mii jumate... decât fratele e-208. Concluzie: e-Joiţica n-o să mai aibă zile prea liniştite, ca până acum. P.S. Scriam anul trecut, la fel de nelămurit ca anul ăsta :-) (chiar dacă bateriile-s mai mărişoare) ...apropo de preţurile nesimţit de mari ale electricelor: "Să vezi și să nu crezi - bateriile costă 145 $/kWh pt Chevrolet Bolt, iar nemții cumpără p-alea de Audi e-Tron la... 114 coco/kWh - da, fiindcă-i mai scump, hehe. ...Iar Tesla vizează 100 $/kWh la finele lui 2019. https://electrek.co/2018/06/09/tesla-battery-energy-density-cost-breakthroughs/ Deci chiar plusînd cu TVA-uri sau alte accize / franșize aberante, tipice socialismului fascisto-corporatist UE (da-da, pot argumenta ce scriu) bateriile unei Zoe pot costa 6.000 euro - maxim maximorum. ...Restul mașinii (cu e-motor incomparabil mai ieftinache decît ICE + c.v.) ar face așadar 28.000 € ??!! Holy shit - cît două Clio. binișor echipate și .. fără piese lipsă?!" Rămâne deci cum am stabilit. :-p

  • Kirotractor, marţi, 08.10.2019 13:34

    P.S.1, pt mai multă claritate: Peugeot e-208 costă (în Franţa şi-n f-cţie de echipare) între 31.200 şi... 37.150 euro. Cei 30.000 euro pomeniţi de colegul Rudolf-D. se apropie deci mai mult de 40.000 pt Zoe. ...Care-i totuşi cumpărată la francezi în proporţie de 94% (!!) cu bateria "în locaţie", contra unei sume variabile, în funţie de rulajul anual. P.S.2: O cunoştinţă care vinde Dacii mi-a zis (râzând) nu demult că le stric biznisu" dacă mai postez p-aici cu detalii cum Duster e mai ieftină-n Vest ca la noi, c-au început clienţii să le ceară discount-uri. ...Urmează cred altu de la Renault. :-)

  • Kirotractor, marţi, 08.10.2019 13:44

    ...Ultim PS, c-am inversat nişte cifre (a doua coloană-i cu e-bonusul de 6.000 dedus) -- adăugaţi deci cca. 2.500 pt Zoe: e-208 Active 32.100 € 26.100 € e-208 Allure 33.300 € 27.300 € e-208 GT Line 35.600 € 29.600 € e-208 GT 37.150 € 31.150 €

  • Radu, marţi, 08.10.2019 13:49

    Acum 20 de ani Nokia 3310 merita, acum nu mai merita. Timpul le merita (rezolva) pe toate!

  • dan_grc, marţi, 08.10.2019 14:43

    Astept sa se mai ieftineasca, mai ales dupa eliminarea ajutorului de stat. Apai puteti sa interziceti dieselul si benzina chiar de la anul, ca altfel slabe sanse sa " decoloze " electricele, poate danezii si norvegienii sa puna umarul, mai ales ca sunt multi.

  • Gandalf, marţi, 08.10.2019 15:26

    De fapt ceeace nu se spune direct e faptul că prețurile mașinilor electrice nu țin chiar atâta de fandoseală (fiindcă în mod categoric costurile de producție sunt mai mici decât cele aferente producției mașinilor clasice cu motoare cu ardere internă) sau trendy cât de obligația de a ”proteja” petrodolarii... Imaginați-vă impactul pe care l-ar avea vânzarea unor mașini electrice care costă sub 10k euro, la care mai scazi și un eventual ecobonus !

  • Conspirator the 2nd, marţi, 08.10.2019 18:17

    Deci Gandalf, Tesla e mana in mana cu regii petrolului? De aia tin preturile sus?

  • PMC, marţi, 08.10.2019 20:57

    @Gandalf: te inteleg... oricum ai incerca s-o judeci logic, preturile alea nu se justifica. Rezultatul e ca nu poti decat s-o dai in teoria conspiratiei. Si nu te iau la misto. Cand omul nu mai gaseste nicio logica, o da in metafizica, conpiratii, OZN-uri samd samd. @Rudolf: bine-nteles ca nu merita. Nu merita nici jumatate din banii ceruti. Pentru ca nu livreaza pe masura nici macar unei sume de 15000 de iepuroi. De banii aia iei masina decenta de la Kia cu 7 ani garantie.

  • andrei, miercuri, 09.10.2019 10:45

    iei, dar in niciun caz la 15k cu cutie automata, cum au electricele. sigur, eletrice cu manuala nu exista, dar comparatia daca o faci manuala vs automata nu prea mai e comparatie. iar kia au cam sarit cu preturile la ultimele editii ale oricarui model al lor.

  • Rudolf D., miercuri, 09.10.2019 11:14

    Andrei tata, masinile electrice n-au cutie. Nici manuala nici automata. Poate Taycan, dar n-ai tu treaba cu astea. Taci naibii din gura ca te faci de ras. De unde tot iesiti frate?!

  • Snow, miercuri, 09.10.2019 16:05

    Cum ar fi sa larghezi electrica pe autostrada A2, incarcata 100%, cu 130 km/ora si aerul conditionat pornit, pana se opreste ? Asta as numi eu test de autonomie !

  • Sam93, joi, 10.10.2019 21:28

    Penibil. Nu pot spune altceva. Intradevar, o tehnologie inferioara.Vorbim de un Matiz de la Renault care in mod magic a ajuns sa coste 30k, care cantareste 1500 de kg, mai mult ca al meu Volvo break de 4,48 m lungime, care are nevoie de 30+ ore pentru o incarcare la o priza normala, care are autonomie sub 250 de km in orice mod de rulare iarna. Imi pare rau dar pur si simplu nu se merita. Sau mai vorbim ca la multe statii de incarcare care au aparut kw costa 1,5 lei?