Consum
Încă de la introducerea bateriei de 41 kWh, Renault a reușit să convingă din ce în ce mai mulți clienți că mașinile electrice pot face cu ușurință drumuri și în afara orașelor fără pauze pentru reîncărcarea acumulatorilor.
Dar odată cu lansarea noii generații, francezii plusează cu o baterie și mai mare cu o capacitate netă de 52 kWh. În cazul versiunii cu motor de 110 CP, acumulatorul va asigura o autonomie de până la 395 de kilometri, în timp ce pentru varianta cu motor de 135 CP, bateria promite 386 de kilometri fără pauze pentru alimentare.
În cadrul testului din România am parcurs 450 de kilometri împreună cu noul Zoe. 250 dintre aceștia i-am rulat în oraș, iar restul pe drumuri naționale și autostrăzi. Mai mult decât atât, am avut parte de un trafic infernal într-un București proaspăt ieșit din starea de urgență și de o vreme caniculară cu 35 de grade Celsius afișate de termometre pentru aproape o săptămână. În aceste condiții, consumul mediu afișat de computerul de bord a fost de 15.8 kWh/100 de kilometri, iar cu un singur plin, hatchback-ul francez a putut rula 330 de kilometri.
Poate reușeam să ating o valoare mai apropiată de cea comunicată de francezi, însă nu am abuzat de modul Eco, iar pe alocuri, am forțat nota pentru a mă bucura de accelerațiile plăcute ale micuțului francez.
În ultimul an, segmentul în care activează Renault Zoe a început să se aglomereze, iar rivalii tradiționali de la Peugeot și Opel vin cu o ofertă care să te pună pe gânduri. Atât noul e-208, cât și Corsa-e propun o baterie cu o capacitate de 50 kWh și o autonomie de 340 de kilometri, respectiv 330 de kilometri. Pentru moment, Zoe câștigă setul.
În jocul europenilor intră și Honda cu modelul de oraș Honda-e, însă niponul promite o autonomie de până la 211 kilometri. În același segment cu Zoe se află și BMW i3 și Mini Cooper SE, dar ambele modele gestionate de grupul german activează în zona premium, motiv pentru care le vom exclude din viitoarele comparații.
Cât despre reîncărcarea acumulatorilor, Renault Zoe vine cu o ofertă generoasă. Odată cu noua generație, Zoe poate fi încărcat și la stații rapide cu puteri de 50 kW. Conform oficialilor francezi, pentru o reîncărcare de la 0 la 80%, Zoe aer nevoie de doar o oră și 10 minute la o astfel de priză rapidă.
Hatchback-ul francez rămâne la fel de bun și atunci când în jurul casei ai doar terminale AC. La o priză de 22 kW, Zoe poate fi reîncărcat complet (0-100%) în trei ore, în timp ce la prize de 11 kW, "un plin al bateriei" durează șase ore.
Pentru cei care au acasă un wallbox de 7.4 kW, cel mai întâlnit terminal casnic pentru mașinile electrice, Zoe promite o încărcare completă în 9 ore și 25 de minute. Dacă totuși nu reușești să găsești niciun tip de priză dintre cele enumerate mai sus, hatchback-ul francez poate fi cuplat și la o priză domestică. Nu este cea mai atractivă soluție întrucât încărcarea completă durează 34 de ore și jumătate.
Un adevarat pionier al masinilor pur electrice, a primit de aceasta data maximum posibil din aceasta caroserie dpdv al autonomiei.... Interiorul este unul modern, cu tableta mult-hulita, gen TESLA... Bravos RENAULT, asteptam si modelele cu peste 500-600 km autonomie WLTP