Renault Zoe

Renault Zoe R135 Z.E. 50

Consum

5.0

Încă de la introducerea bateriei de 41 kWh, Renault a reușit să convingă din ce în ce mai mulți clienți că mașinile electrice pot face cu ușurință drumuri și în afara orașelor fără pauze pentru reîncărcarea acumulatorilor.

Dar odată cu lansarea noii generații, francezii plusează cu o baterie și mai mare cu o capacitate netă de 52 kWh. În cazul versiunii cu motor de 110 CP, acumulatorul va asigura o autonomie de până la 395 de kilometri, în timp ce pentru varianta cu motor de 135 CP, bateria promite 386 de kilometri fără pauze pentru alimentare.

În cadrul testului din România am parcurs 450 de kilometri împreună cu noul Zoe. 250 dintre aceștia i-am rulat în oraș, iar restul pe drumuri naționale și autostrăzi. Mai mult decât atât, am avut parte de un trafic infernal într-un București proaspăt ieșit din starea de urgență și de o vreme caniculară cu 35 de grade Celsius afișate de termometre pentru aproape o săptămână. În aceste condiții, consumul mediu afișat de computerul de bord a fost de 15.8 kWh/100 de kilometri, iar cu un singur plin, hatchback-ul francez a putut rula 330 de kilometri.

Poate reușeam să ating o valoare mai apropiată de cea comunicată de francezi, însă nu am abuzat de modul Eco, iar pe alocuri, am forțat nota pentru a mă bucura de accelerațiile plăcute ale micuțului francez.

În ultimul an, segmentul în care activează Renault Zoe a început să se aglomereze, iar rivalii tradiționali de la Peugeot și Opel vin cu o ofertă care să te pună pe gânduri. Atât noul e-208, cât și Corsa-e propun o baterie cu o capacitate de 50 kWh și o autonomie de 340 de kilometri, respectiv 330 de kilometri. Pentru moment, Zoe câștigă setul.

În jocul europenilor intră și Honda cu modelul de oraș Honda-e, însă niponul promite o autonomie de până la 211 kilometri. În același segment cu Zoe se află și BMW i3 și Mini Cooper SE, dar ambele modele gestionate de grupul german activează în zona premium, motiv pentru care le vom exclude din viitoarele comparații.

Cât despre reîncărcarea acumulatorilor, Renault Zoe vine cu o ofertă generoasă. Odată cu noua generație, Zoe poate fi încărcat și la stații rapide cu puteri de 50 kW. Conform oficialilor francezi, pentru o reîncărcare de la 0 la 80%, Zoe aer nevoie de doar o oră și 10 minute la o astfel de priză rapidă.

Hatchback-ul francez rămâne la fel de bun și atunci când în jurul casei ai doar terminale AC. La o priză de 22 kW, Zoe poate fi reîncărcat complet (0-100%) în trei ore, în timp ce la prize de 11 kW, "un plin al bateriei" durează șase ore.

Pentru cei care au acasă un wallbox de 7.4 kW, cel mai întâlnit terminal casnic pentru mașinile electrice, Zoe promite o încărcare completă în 9 ore și 25 de minute. Dacă totuși nu reușești să găsești niciun tip de priză dintre cele enumerate mai sus, hatchback-ul francez poate fi cuplat și la o priză domestică. Nu este cea mai atractivă soluție întrucât încărcarea completă durează 34 de ore și jumătate.

  • ACE - Craiova, marţi, 11.08.2020 10:52

    Un adevarat pionier al masinilor pur electrice, a primit de aceasta data maximum posibil din aceasta caroserie dpdv al autonomiei.... Interiorul este unul modern, cu tableta mult-hulita, gen TESLA... Bravos RENAULT, asteptam si modelele cu peste 500-600 km autonomie WLTP

  • aha, marţi, 11.08.2020 11:53

    Exact ce spuneam ieri, de ce ai da 33.500 pe Mazda MX 30 cu autonomie la, aproape, jumatate, cînd ai putea lua Zoe. Si mai ramai și cu 3000 de euro. Bine, vorbind strict de electrice, ca la banii ăștia iti poti lua ceva cu motor termic mai mult decît decent...

  • Kirotractor, marţi, 11.08.2020 20:08

    @aha: Achtung! -- Zoe testată e cu 2.060 € mai scumpă decât MX30 de bază... mai bine echipată. Și mai încăpătoare totuși (L= +30 cm.). Plus cu garanția bacteriilor 8 ani/160.000 km vs. 5 ani / 100.000 km la Renault. Asta nu înseamnă că franțuzoaica n-a progresat mult ca dinamică+autonomie, dar tot n-aș cumpăra-o. Fiindcă nu-mi surâde nicio electrică de nicio culoare -- deocamdată.

  • dan_grc, marţi, 11.08.2020 20:34

    Ei, un Taycan te-ar coafa, doar pretul nu-ti surade :).

  • Kirotractor, marţi, 11.08.2020 20:40

    @dan_grc: Un Cybertruck poate m-ar coafa, dar n-am permis de camion. :-)

  • aha, miercuri, 12.08.2020 08:26

    @kirotractor, am zis așa... grosso modo, că deocamdată nu mă bate gîndul spre o pur electrică. Hybrid, poate, poate. Dar aș renunța la + 30 cm în favoarea autonomiei, iar garanția, da, e un avantaj.

  • PMC, miercuri, 12.08.2020 09:42

    Trucul ieftin facut de francezi cu limitarea cuplului si a vitezei maxime se pare ca are ceva rezultate si reuseste sa prosteasca lume destul de naiva sa uite de Diesel. La fel, autonomia are o crestere modesta data de ingramadirea mai multor chimicale in portbagaj. Dar adevarul ramane, l-am spus aici de prea multe ori ca sa-l mai repet. Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!

  • Chiuloasa_bengoasa, duminică, 16.08.2020 11:43

    Salutare la toata lumea si bine v-am gasit! Revolutionara masina, datorita lui Zoe am fost convins sa imi iau si o masina electrica. Din cate se pare generatia noua rezolva problemele de la prima varianta. In curand fac 3 ani de cand detin o masina electrica + o masina pe benzina. Ca o concluzie, cine foloseste masina exclusiv in oras nu are niciun motiv sa circule cu altceva in afara de masina electrica.Si va rog, nu incepeti cu range anxiety! Nu exista asa ceva acum 3 ani, nu va mai exista vreodata. Doar la mine in cartier sunt peste 10 statii de incarcare. Nu am avut niciodata nici macar cea mai mica emotie legata de asa ceva. Toti propietarii de electrice cu care am vorbit au scapat de frica asta dupa primele saptamani de utilizare, cand au vazut cum sta treaba de fapt. All in all, welcome new Zoe!

  • Chiuloasa_bengoasa, duminică, 16.08.2020 11:53

    @PMC, judecand dupa comentariul tau si fara sa te jignesc, presupun ca ai pe la 22 de ani, un diesel SH luat cu ceva eforturi si de care o sa tragi vreo 10 ani. Nici sa citesti nu prea iti place,d-asta scrii aberatii. Pe scurt: - daca nu s-ar limita cuplul si v. max. la electrice ai decola de pe planeta. Nu iti explic principiul, fii baiat destept si descopera singur. - autonomia are o crestere spectaculoasa, avand in vedere ca a crescut cu 25% fara sa mareasca dimensiunea bateriei (!!!) - explica-ne cum sta treaba cu chimicalele din portbagaj :)))) Esti absolut penibil cu afirmatia cu zi de zi :)))) n-are niciun sens.

  • PMC, luni, 17.08.2020 11:32

    @chiulasa-bengaza: ai presupus gresit tot ce ai presupus. Masinutzele cu baterii sunt OK pentru oras, pentru facut piatza. Daca preturile practicate ar fi sub cele de la Otto si Diesel pentru asemenea produse cu o utilizare foarte limitativa, totul ar fi ok. Daca un Reno de-asta cu baterii ar costa maxim 8000 de eur, atunci da, n-as avea nimic de comentat. Dar in conditiile in care costa cat un C-Klasse nou, mi se pare usor inept sa iti dai banii pe asa ceva. E parerea mea, si vreau sa cred ca esti destul de matur s-o poti accepta, chiar daca nu esti de acord. Totusi, daca e sa ma refer la tine, mi se pare foarte tare ca spre deosebire de tot felul de chibitzi de pe forumuri si de curajosi inflamati de bere pe terase, tu ai pus banu' jos, ai facut pasul si ai luat-o. Foarte tare! Bravo! Ai crezut in solutia cu diverse materiale chimice ingramadite in portbagaj, ai luat-o, excelent! Si nu o spun la misto. Pe bune, bravo! M-as bucura sa fie mai multi indivizi ca tine, care nu dau numai din clantza, ci chiar trec la actiune. E usor ipocrit sa povestesti ce fantastice sunt masinutzele cu baterii, dar sa umbli tot cu un Diesel canceros. Cat despre afirmatia mea, din pacate sau din fericire, e cat se poate de adevarata. Dieselul e calul de bataie al intregii economii mondiale, ca va place sau nu. Si daca prin absurd s-ar opri toate Dieselurile de maine, am cam pune lacatul si ne-am duce toti acasa. Cu consecintele de rigoare. Ceea ce nu cred ca vrei, nici tu si nici istericii care-s toata ziua cu planeta-n gura. Pana cand vom vedea zorii solutiilor revolutionare, Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor! :)

  • xxx, marţi, 18.08.2020 19:02

    @Chiuloasa_bengoasa Am condus de vreo 10 ori cu Zoe in București, senzația este plăcută, chiar îmi place. O data am fost București/Alexandria dus întors 220km fără emoții dar nu mai mult de 80km/h. Dar 35000€ doar sa o folosești doar in oraș si drumuri scurte este un pic cam mult! Ești norocos ca ai in zona 10 puncte de încărcare! Sigur locuiești in Romania?

  • Chiuloasa_bengoasa, joi, 10.09.2020 15:04

    @PMC ai dreptate. Plus ca fiecare face ce vrea cu banii lui, so who am I to judge? Ca orice tehnologie noua este scumpa la inceput dar incet incet o sa devina mai accesibil. Si da, am riscat cand mi-am cumparat masina dar nu regret. Daca regretam o vindeam pana acum :)) Toate bune Am vazut ca a aparut Skoda Citygo Electric, cu tot cu bonusul de la stat o poti cumpara cu putin peste 10k euro.

  • Chiuloasa_bengoasa, joi, 10.09.2020 15:05

    @xxx, da, locuiesc in zona de Nord a Bucurestiului. Instaleaza-ti E-charge sau Plugshare si iti arata toate statiile de incarcare din Europa, si nu numai.