Consum
În gama actuală, dieselul rămâne cea mai eficientă alternativă. Însă nu și cea mai rafinată, după cum ziceam. Dar nu toți clienții români sunt obsedați de consum. Sunt și oameni care vor să meargă împotriva curentului și țin cu dinții de ideea de motor pe benzină. Seat a căutat să aibă grijă și de buzunarul lor.
Cea mai bună dovadă a efortului depus este sistemul de dezactivare al cilindrilor, despre care aminteam și mai sus. Motorul poate trece de la rularea în patru cilindri la rularea cu doi cilindri. Pe nesimțite. E drept, că aceste momente sunt la fel de sensibile ca rularea pur electrică a unui hibrid. Trebuie să fii foarte atent cu pedala de accelerație și să accelerezi extrem de încet și gradual. Cum o faci atunci când atingi 130 km/h pe autostradă, de exemplu, și menții piciorul constant pe pedală. Pe lângă acest sistem există și o funcție start-stop, care oprește motorul la semafor.
Astfel, prin folosirea acestor tehnologii, Leon FR ajunge să consume în oraș între 9 și 10 litri/100 de kilometri. O valoare decentă pentru o mașină de 150 de cai putere. La drum lung, totul depinde de stilul de condus. Puteți obține o valoare de 6.5 litri/100 de kilometri, dar puteți ajunge și la 10 litri/100 de km. Capacitatea asta de a fi la extreme este o caracteristica a motoarelor turbo.
Dacă ne uităm în fișa tehnică, vedem că Leon FR promite 4.7 litri/100 de km. Raportat la consumul mediu al rivalilor din segment, Leon FR este un lider detașat. Este mult mai eficient decât Ford Focus, Hyundai i30, Mazda3, Opel Astra și chiar fratele Volkswagen Golf.
Modele precum Honda Civic și Renault Megane, deși au cu 20 de cai putere în minus, consumă mai mult.
Când vezi un preț de 20.000 euro, după ultimele teste făcute de AM, ai impresia că e pomană mașina asta. Leon arată foarte bine la exterior, cu toate că are o vechime, au gândit bine strategia, interior sub Golf, prețuri ceva mai mici, exterior atrăgător.