SEAT Leon facelift

1.4 Benzina Turbo (TSI) 150CP Man6 FR

Consum

4.5

În gama actuală, dieselul rămâne cea mai eficientă alternativă. Însă nu și cea mai rafinată, după cum ziceam. Dar nu toți clienții români sunt obsedați de consum. Sunt și oameni care vor să meargă împotriva curentului și țin cu dinții de ideea de motor pe benzină. Seat a căutat să aibă grijă și de buzunarul lor.

Cea mai bună dovadă a efortului depus este sistemul de dezactivare al cilindrilor, despre care aminteam și mai sus. Motorul poate trece de la rularea în patru cilindri la rularea cu doi cilindri. Pe nesimțite. E drept, că aceste momente sunt la fel de sensibile ca rularea pur electrică a unui hibrid. Trebuie să fii foarte atent cu pedala de accelerație și să accelerezi extrem de încet și gradual. Cum o faci atunci când atingi 130 km/h pe autostradă, de exemplu, și menții piciorul constant pe pedală. Pe lângă acest sistem există și o funcție start-stop, care oprește motorul la semafor.

Astfel, prin folosirea acestor tehnologii, Leon FR ajunge să consume în oraș între 9 și 10 litri/100 de kilometri. O valoare decentă pentru o mașină de 150 de cai putere. La drum lung, totul depinde de stilul de condus. Puteți obține o valoare de 6.5 litri/100 de kilometri, dar puteți ajunge și la 10 litri/100 de km. Capacitatea asta de a fi la extreme este o caracteristica a motoarelor turbo.

Dacă ne uităm în fișa tehnică, vedem că Leon FR promite 4.7 litri/100 de km. Raportat la consumul mediu al rivalilor din segment, Leon FR este un lider detașat. Este mult mai eficient decât Ford Focus, Hyundai i30, Mazda3, Opel Astra și chiar fratele Volkswagen Golf.

Modele precum Honda Civic și Renault Megane, deși au cu 20 de cai putere în minus, consumă mai mult.

  • dan_grc, marţi, 15.05.2018 11:07

    Când vezi un preț de 20.000 euro, după ultimele teste făcute de AM, ai impresia că e pomană mașina asta. Leon arată foarte bine la exterior, cu toate că are o vechime, au gândit bine strategia, interior sub Golf, prețuri ceva mai mici, exterior atrăgător.

  • adi_10, marţi, 15.05.2018 11:12

    interesanta...si nici pretul nu e exagerat. Daca mai prinzi si un discount de la dealer o scoti chiar bine.

  • kid, marţi, 15.05.2018 11:14

    Sa nu cumva sa pomeniti de Kia Cee'd GT ca va strica toata mustaria. Cee'd GT 1.6 T-GDI MT, 204 CP, 19,016 € echipare de TOP 204 CP = 19.000 si nu mai vorbesc de design si garantie. Doar VAG domle'.....

  • Kirotractor, marţi, 15.05.2018 11:40

    @dan_grc: Așa-i, scăderea cu un ordin de mărime a prețului mașinilor testate (de la 200.000 euro - v. Lambo Urus, Bentley Conti etc - la 20.000 SEAT) e reflectată psihologic în senzația de chilipir. De acord și cu atuul designului exterior al Leon-ului vs. sobrietatea VW (preferată însă de unii.) Totuși, spațiul pt pasagerii de pe banchetă e ceva mai mic ca-n Golf (pe măsuratele !) @kid: Oferta Kia e într-adevăr tentantă (Inclusiv garanția extinsă și fiabilitatea probată), dar nu trebuie uitat că noua Ceed e ...pe vine, iar motorișca 1.6 T-GDI e cam setoasă. Nu mai zic că și la ținuta de drum mai au/aveau cîte ceva de-nvățat coreenii (vb. de vechea Ceed, că noua pare a fi la standarde actuale după testele prototipului.) &bogdanm: După testele cu Urus ș.a., mi-e clar de ce 150 CP îți par cam anemici. :-) Sau Touareg-ul - cam leneș la peste 160 km/h. Serios acu, dincolo de contrastele senzoriale explicabile,215 km/h și 8 s pt 0-100 km/h cred că-s suficient de dinamice - pt România cel puțin.

  • pipo, marţi, 15.05.2018 13:26

    @bogdanm : ma intreb ca si Kirotractor mai sus cum o fi sa treci de la W12 biturbo la 4L de 150 cai ? Pai normal ca nu mai pare prea sportiv. Eu personal am tot testat recent diverse modele compacte cu motorizari de 1.4 benzina in jurul la 150 cai si de departe motorul de pe Seat mi-a parut cel mai potent dintre toate, chiar pare sportiv pe linga coreence sau Opel de exemplu. Dar ma rog , aici depinde si de transmisie/cutie si cum o folosesti. Dar ceea ce ma uimeste/deranjeaza (fara suparare) si nu inteleg de ce tratati astfel de detalii superficial este afirmatia :"Pe locurile din spate există spațiu suficient la picioare și la nivelul capului. Sunt cam aceleași dimensiuni pe care le găsești și în Golf." NU , nu este asa, spatiul este vizibil/sensibil mai mare la Golf. Le-am vizitat/testat pe amandoua in aceeasi zi impreuna cu familia si deci nu e doar o parere personala. In rest , testul este obiectiv , desi personal as fi fost interesat de "noul" motor de 1.5 chiar daca pe hartie "arata la fel".

  • I.M., marţi, 15.05.2018 19:46

    Leonul din testul vostru consuma dublu fata de fisa tehnica, iar voi ii dati 4,5 la consum ?

  • Tatraurs, marţi, 15.05.2018 22:21

    Vechiul Leon avea rezervorul de 64l si daca te straduiai intrau chiar mai multi litri,asta are aprx.50.Nu inteleg,am observat asta la noile masini,parca fac din adins rezervoarele atat de mici,zici ca vor sa aiba autonomia reala mai mica ca o electrica.

  • Dragos, miercuri, 16.05.2018 16:49

    Nu inteleg cum ati ajuns la pretul de 19.700. Pe site-ul Seat un Leon FR 1.4 TSI 150 CP MT6 pleaca de la 21.351 EUR fara nicio optiune. Cu optiuni probabil se duce la 25.000 lejer. Sunt tare curios cum s-a ajuns la pretul prezentat.

  • bogdanm, joi, 17.05.2018 01:49

    @pipo @kirotractor „Pe locurile din spate există spațiu suficient la picioare și la nivelul capului. Sunt CAM ACELEAȘI dimensiuni pe care le găsești și în Golf." Deci nu e ACELAȘI SPAȚIU. Există niște diferențe. În favoarea lui Golf. Și o spun din perspectiva unui posesor de Golf. Dar diferențele nu sunt așa de mari. Leon este acolo și dimensiunile sunt mai mult decât decente pentru segmentul compact. Cât privește „voioșia” celor 150 de cai putere, nu cred că are legătură cu cei 650 de cai ai lui Urus :) N-am spus că sunt insuficiente, n-am zis că mașina e submotorizată, am zis că nu e o explozie demnă de un logo sportiv. Recitiți, vă rog, pasajul acesta: „Pachetul de resurse este bun, este livrat fix atunci când ai nevoie de el, însă parcă nu se ridică la înălțimea logo-ului FR, transformat între timp din versiune sport în echipare cu iz sportiv. Parcă mi-aș fi dorit ceva mai mult, o explozie ceva mai puternică venită de sub capotă. MAI ALES LA VITEZE MARI, când Leon FR nu mai dă dovadă de același dinamism.” Mulțumesc tuturor pentru comentarii. Mă bucur că citiți de fiecare dată cu interes și se nasc astfel de discuții.