Performante
Atunci când un test internațional se termină pe un circuit, am un prim indiciu al faptului că marca are încredere deplină în capacitățile dnamice ale noului său model. Pentru că există momente în care îți dorești să vezi limitele mașinii într-un context care-ți oferă siguranță perfectă. Iar cu Leon ST Cupra am ajuns pe circuitul Castelloli, undeva la 30 de kilometri de Barcelona, o pistă de încercare extrem de tehnică pe care vezi exact dacă mașina convinge sau nu.
Iar Seat ST Cupra m-a lăsat pe alocuri cu gura căscată. În cartea tehnică avem 6.0 secunde pentru 0-100 km/h și o viteză maximă de 250 de kilometri pe oră, însă este absolut fermecător să simți o repriză 80-120 km/h la volanul acestei mașini. Modul în care motorul urcă în turații pe modul de rulare Cupra (celelalte sunt Comfort, Sport și Individual), indiferent de viteza cu care rulezi, îți arată că mașina asta poate fi folosită la fel de ușor în oraș sau pe circuit în aceeași zi. În aceeași configurație. Mai mult, după câteva ture în condiții extreme pe circuit, frânele și anvelopele Michelin de performanță nu au dat semne de oboseală, deci probabil că pe șosea nu veți avea niciodată probleme din acest punct de vedere.
Într-o comparație directă cu break-urile de performanță din segment, Leon ST Cupra este depășit doar de Golf R, însă reușește să treacă clar, fără probleme, de ceilalți doi concurenți apropiați care au puteri mai mici.
Un monstru caraus pentru tatici grabiti!!!