SEAT Leon ST Cupra

2.0 TSI 290CP Aut

Interior

3.5

Altădată un model plin de viață, Leon s-a transformat la interior odată cu apariția noii generații și a devenit ceva mai serios. Dacă la exterior își păstrează cumva spiritul latin și rămâne cea mai frumoasă și atletică compactă a Grupului Volkswagen (sorry, Golf!), interiorul a preluat puțin cam mult de la vărul german și e destul de sobru. Și chiar dacă mă așteptam ca versiunea Cupra să înveselească puțin atmosfera, aparițiile suplimentare precum scaunele și volanul sport sau luminile LED ambientale - toate disponibile standard pe versiunea de performanță - nu reușesc să inspire și să aducă factorul Wow în peisaj. E ceva mai bine, dar se poate mai mult. 

Cu toate astea, dacă mă gândesc bine, s-ar putea însă ca Leon ST Cupra să fie pe gustul celor taților care nu vor ca familia să-și amintească în fiecare secundă că se află într-o mașină care bate la poarta simbolică a celor 300 de cai. 

Partea interesantă este dată însă de caracterul practic al mașinii. Este foarte reconfortant atunci când, după ce tocmai ai tras de mașina asta pe viraje și ai simțit plăcerea pe care ți-o induc cei 280 de cai de sub capotă, să deschizi portbagajul și să vezi că poți pleca oricând într-un concediu cu familia, fără să duci lipsă de spațiu pentru bagaje. Spațiul posterior este și el foarte bun, demn de un break care nu trebuie să taie din spațiul vertical al pasagerilor doar de dragul designului.

  • hazard, luni, 23.02.2015 14:03

    Un monstru caraus pentru tatici grabiti!!!

  • @Automarket, luni, 23.02.2015 14:37

    "Leon Cupra era deja una dintre cele mai puternice compacte cu tracțiune de pe piață, "

  • mog, luni, 23.02.2015 14:50

    "a-ți anunșa"

  • Alinescu, luni, 23.02.2015 15:43

    Bun si acuma spuneti-mi si mie de ce dracu isi cumpara lumea Golf cand exista masina asta care arata mai bine, are aceeasi platforma si are motoare identice. Ca eu nu ma prind.

  • mishazaitev, luni, 23.02.2015 16:49

    Te-ai gandit vreodata ca unii chiar s-ar putea sa prefere design-ul mai neutru al Golfului? Stiai ca Scirocco (produs in Spania) este unuil dintre putinele modele VW care a avut probleme cu rugina?

  • rapt, luni, 23.02.2015 19:15

    o reusita deosebita cuvantul "obstinenta", o corcitura de obstinatie si abstinenta. :)) "Dacă ești unul dintre cei care au evitat cu obstinență break-urile, considerându-le cutii pe roți, o să te rog să intri într-un showroom Seat și să ceri o întâlnire cu Leon ST Cupra"

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 23.02.2015 19:22

    Imi place, tractiune fata + cutie manuala la puterea asta fac senzatie :). Sunt cam greu de controlat si cam pierzi aderenta daca nu esti atent cred. Daca il tunam putin la vreo 400cp deja... e din alt film. O intrebare pentru Automarket. Ati zis ca nu ati reusit nici cum sa coborati sub 7% consumul. Spuneti ce consum real ati avut. 20% ? Eu as fi interesat de un G5 GTI ed30 si as vrea sa imi fac o idee, chiar daca respectivul va consuma cu vreo2% mai mult.

  • mircea, luni, 23.02.2015 19:24

    @Suleyman Undeva pe la 11.5 a fost consumul cu de toate: tras pirn munţi, trecut pe autostradă, traversat oraşe. Dar dacă mergi liniştit, scade serios.

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 23.02.2015 20:29

    Il consider un consum foarte bun 11.5, eu consumam cu fosta dacie pe carburatie acu multi ani (,,reglata" de mecanici) cel putin 8%, chiar si 12% :))) si aveam 45cp.

  • LauCalin, luni, 23.02.2015 21:28

    Masina asta e cam naspa, ca e facuta de VW. De ce? De ce nu ar fi?!

  • LUCCI, vineri, 16.10.2015 00:47

    Azi am vazut la Pex auto in Ploiesti un Cupra 280 negru, cu frane Brembo, jante OZ Superlegera si proprietarul mi-a spus ca a dat 38000 pe ea(tocmai schimba placutele cu nr. provizorii cu cele definitive). 10.000 in plus fata de pretul de lista....mi se pare cam mult pt. niste optionale, mai ales ca nu vine ,,cheala,, din fabrica...