Tinuta de drum
Dacă ești unul dintre cei care au evitat cu obstinență break-urile, considerându-le cutii pe roți, o să te rog să intri într-un showroom Seat și să ceri o întâlnire cu Leon ST Cupra. Bine, s-ar putea să nu găsești mașina acolo, pentru că tocmai devine unul dintre cele mai scumpe produse ale mărcii, dar în cazul ăsta va trebui să ai încredere în ce-ți povestesc aici.
Mașina asta stă mai bine pe șosea decât mulți dintre concurenții săi cu caroserie cu cinci uși. Nu am simțit că mă aflu într-un break decât atunci când am apăsat pe frână cu toată greutatea înainte de virajele de pe circuit, moment în care spatele "joacă" ușor din cauza forțelor care apasă asupra mașinii. În rest, virajele de șosea sunt abordate absolut perfect, fără probleme. Am dat la un moment dat de un sens giratoriu pe o porțiune părăsită a unei șosele, iar primul break Cupra din istoria celor de la Seat a lăsat spatele în urmă doar când ESP-ul a fost dezactivat de la butonul de pe bord. În orice alt caz, trebuie să fii curat inconștient pentru a trece de limitele de aderență pe care ți-l oferă suspensiile, jantele de 19 inch, controlul dinamic al șasiului (îl găsiți sub numele DCC în lista de opțiuni de pe Cupra) și mai ales diferențialul față care nu lasă roțile să fie depășite de situație.
Un mare plus pentru direcție, exactă ca un bisturiu cu laser, și pentru suspensiile care păstrează mașina pe trasă în viraje și reușesc în acealași timp să nu-ți opereze rinichii la trecerea peste imperfecțiunile șoselelor.
Un monstru caraus pentru tatici grabiti!!!