Motor / Transmisie
Am spus deja că versiunea din aceste imagini este una „RS”. Dacă sunteți pasionați adevărați, știți că dacă vorbim de Skoda, Audi sau alte branduri, acest acronim este sinonim cu versiunile de performanță.
Spre deosebire de alternativele „civile” ale lui Enyaq, versiunea RS vine cu cel mai puternic tren de rulare pe care îl oferă platforma MEB în acest moment: 299 CP și 460 Nm cuplu, grație celor două motoare electrice folosite (unul pentru fiecare punte).
Vorbim, așadar, de o mașină cu aproape 300 CP și tracțiune integrală. Sună puțin pentru o electrică, dar este una dintre cele mai puternice mașini cu sigla Skoda făcute vreodată. Și, din moment ce totuși se folosesc electroni pentru deplasare, știam cam la ce să ne așteptăm. De exemplu, livrarea resurselor către asfalt se face instantaneu, fără nicio urmă de întârziere.
Nu putem vorbi despre schimburi de treaptă, modelul electric având o transmisie cu o singură viteză. Și, totuși, modelul din Cehia are câteva moduri de condus care modifică destul de mult comportamentul mașinii.
De exemplu, în cel mai economic mod de condus, Skoda Enyaq Coupe iV RS devine un model cu propulsie pur spate. Asta pentru că motorul de pe puntea față va fi dezactivat pentru a economisi resurse. Nu vei simți o mare diferență dinamică, pentru că, dacă apeși mai tare pe pedala de accelerație, motorul de pe puntea față e activat instantaneu. E interesant de notat că vorbim despre o mașină cu tracțiune integrală, care poate deveni una cu propulsie.
Mai mult, dacă alegi celelalte moduri de condus, mai ales cel „Sport”, Enyaq Coupe iV RS se simte agilă. Mult mai agilă decât te-ai aștepta de la un model care cântărește 2.25 tone la gol. Nivelul de putere este și el mai mult decât decent, mai ales pentru mediul urban și depășiri făcute din scurt. Chiar și pe autostradă. Vei atinge viteza maximă de 180 km/h, fără să îți dai seama.
O glumă de mașină. Urâtă cu craci și cu formă inutilă.