Motor / Transmisie

4.5

Am spus deja că versiunea din aceste imagini este una „RS”. Dacă sunteți pasionați adevărați, știți că dacă vorbim de Skoda, Audi sau alte branduri, acest acronim este sinonim cu versiunile de performanță.

Spre deosebire de alternativele „civile” ale lui Enyaq, versiunea RS vine cu cel mai puternic tren de rulare pe care îl oferă platforma MEB în acest moment: 299 CP și 460 Nm cuplu, grație celor două motoare electrice folosite (unul pentru fiecare punte).

Vorbim, așadar, de o mașină cu aproape 300 CP și tracțiune integrală. Sună puțin pentru o electrică, dar este una dintre cele mai puternice mașini cu sigla Skoda făcute vreodată. Și, din moment ce totuși se folosesc electroni pentru deplasare, știam cam la ce să ne așteptăm. De exemplu, livrarea resurselor către asfalt se face instantaneu, fără nicio urmă de întârziere.

Nu putem vorbi despre schimburi de treaptă, modelul electric având o transmisie cu o singură viteză. Și, totuși, modelul din Cehia are câteva moduri de condus care modifică destul de mult comportamentul mașinii.

De exemplu, în cel mai economic mod de condus, Skoda Enyaq Coupe iV RS devine un model cu propulsie pur spate. Asta pentru că motorul de pe puntea față va fi dezactivat pentru a economisi resurse. Nu vei simți o mare diferență dinamică, pentru că, dacă apeși mai tare pe pedala de accelerație, motorul de pe puntea față e activat instantaneu. E interesant de notat că vorbim despre o mașină cu tracțiune integrală, care poate deveni una cu propulsie.

Mai mult, dacă alegi celelalte moduri de condus, mai ales cel „Sport”, Enyaq Coupe iV RS se simte agilă. Mult mai agilă decât te-ai aștepta de la un model care cântărește 2.25 tone la gol. Nivelul de putere este și el mai mult decât decent, mai ales pentru mediul urban și depășiri făcute din scurt. Chiar și pe autostradă. Vei atinge viteza maximă de 180 km/h, fără să îți dai seama.

  • Matei, marţi, 12.09.2023 12:44

    O glumă de mașină. Urâtă cu craci și cu formă inutilă.

  • ACE - Craiova, marţi, 12.09.2023 13:20

    Volumul portbagajului Enyaq Coupe: 570 litri, cu 15 litri mai putin decat varianta Enyaq standard. Cei 299 CP sunt disponibili cand stadiul incarcarii acumulatorului este peste 80%. Altfel ramai cu 265 CP - ccea ce nu e putin. Ar merita, ca pret, varianta Enyaq Coupe 80X care beneficiaza permanent de 265 CP (nedisponibila inca in Romania). Cel mai frumos coupe electric din Grupul VW!

  • 63000!!!, marţi, 12.09.2023 13:54

    pentru o skoda cu care nu poti face un citi break la mare fara sa cauti o statie de incarcare?!?! Mentionez ca stau in Bucuresti.

  • Alx, marţi, 12.09.2023 14:03

    Ati cautat alte masini asemanatoare cu care sa o comparati, suv electric cu forma coupe, dar Tesla Model Y nu va venit in minte? Cea mai vanduta masina de orice fel in primele 3 trimestre, din lume. Eu cred ca problema sta in faptul ca Tesla nu plateste jurnalisti pentru review-uri. Va fac eu un rezumat scurt la cum ar fi o comparatie intre cele 2. Model Y in varianta Dual Motor Long Range, mai rapida cu 1.5 sau 2 secunde (daca se cumpara Acceleration Boost din aplicatie) pana la 100, viteza maxima mai mare cu 37 km/h, se incarca la max 250kw fata de 175kw, consum ceva mai mic. Enyak RS Coupe cu optiunile adaugate pentru a putea fi comparata cu ce vine din stock Model Y, ajunge la 68000 Eur, cu 14000 de euro mai mult decat Model Y, ca sa nu mai mentionam ca tesla livreaza intr-o luna de zile masina, Skoda in 8 - 12 luni. Pacat, pentru ca Skoda este o masina mai frumoasa decat Model Y.

  • Fast_and_Curious, marţi, 12.09.2023 15:45

    Eu nu inteleg modalitatea de notare: - Motor / Transmisie: 4,5/5 - Consum: 4/5 - Performante: 4,5/5 - Interior: 5/5 - Pret de achizitie: 4,5/5 - Siguranta: 5/5 - Tinuta de drum: 4,5/5 - Vizibilitate: 4/5 - Tehnologie: 4,5/5 - Design: 5/5 Nota finala: 4,7 ---> CUM!? Cel putin dpdv matematic nu se poate. Ar dori autorul sa ne lumineze cum se poate ca o Skoda Eniaq sa aiba nota finala mai mare ca un BMW i7 notat cu 4,6?

  • Gabriel.Nica, marţi, 12.09.2023 16:21

    @Fast_and_Curious, nu pot sa te luminez. E un algoritm al sistemului de notare pe care nici eu nu il stiu... Nu e medie aritmetica, e medie ponderata, unele criterii avand o pondere mai mare in nota finala decat altele.

  • Andrei, marţi, 12.09.2023 18:11

    Skoda asta e mai scumpa, mai lenta și cu autonomie mai mică decât Model Y? Bravo! Cumva au reușit sa o facă și mai urâtă decât Model Y, ceea ce cred ca a fost destul de greu. Grila aia, după ce ca e complet inutilă, mai arată și precum un gard de închisoare.

  • Banditos, marţi, 12.09.2023 20:15

    Fata de Y, interiorul Skodei este absolut OK. Ca design mi se pare la cote f inalte. Exteriorul este mai digerabil in realitate decat in poze. Daca autonomia ar fi fost identica cu cea a lui Y, Tesla nu ar fi avut nicio sansa. Skoda compenseaza prin design.

  • Fast_and_Curious, miercuri, 13.09.2023 15:37

    @Gabriel.Nica multumesc de raspuns Dar recunosti ca e ciudat ca o Skoda sa aiba nota mai mare decat un BMW de lux :)

  • bogdanm, joi, 14.09.2023 00:23

    @Fast_and_curious Pe lângă explicația algoritmului oferită de Gabi, cred că cel mai important lucru de reținut este următorul: noi acordăm notele uitându-ne în segment. Deci, notele pe care le primește mașina sunt raportate la rivalii săi. BMW i7 are alți rivali decât acest Enyaq. Nu putem compara notele a două mașini care nu sunt în același segment.

  • alex_cu_a_mic, joi, 14.09.2023 12:14

    2.25 tone un suv coupe mediu? Asta-i greutate de Dodge RAM. Oare chiar asa sa arate viitorul? Masini de 2 tone care fac 3-400 km dupa care dau emotii? Si pe care dai 40-50k?

  • ironR, vineri, 22.09.2023 12:59

    La ce e buna aceasta masina? Daca au ajuns sa poarte sigla RS masinile cu viteza maxima 180km/h, am ajuns rau de tot, rad si aia cu logan 0.9