Consum
Pentru că vorbim despre un model electric, cifrele de consum se vor dovedi foarte importante. Nu neapărat pentru că vrei să faci economie, ci pentru că, spre deosebire de un model termic, vei fi foarte dependent de autonomie și timpii de încărcare.
Deși ai crede că avem de-a face cu un alt acumulator în podeaua lui Enyaq RS, grație puterii crescute, se pare că cei din Mlada Boleslav consideră că nu e nevoie. Așadar, vorbim în continuare de bateria de 82 kWh brut, cu 77 kWh utili. Conform cifrelor oficiale, autonomia estimată, maximă, ar trebui să fie de 487 de kilometri „cu un plin”.
Ei bine, testul nostru ne-a arătat cifre mai aproape de 400 de kilometri, cu un consum mediu de 19-20 kWh/100 kilometri, după trei zile. Nu e rău deloc, dar am avut și condiții ideale de exploatare, cu temperaturi de aproximativ 20 de grade Celsius.
Cât despre rivalii lui Enyaq Coupe iV RS, lucrurile sunt complicate. Asta pentru că ar trebui să căutăm SUV-urile compacte electrice, cu formă de Coupe. Primul rival care îți vine în minte este chiar fratele de platformă: Volkswagen iD.5 GTX, cu fix aceleași specificații tehnice, dar un design diferit.
Alt rival ar putea fi considerat Ford Mustang Mach-E ER RWD, cu 294 CP și o baterie de 91 kWh utili. Acesta, predictibil, are o autonomie estimată, maximă, de 600 de kilometri.
În ceea ce privește puterea de încărcare, Skoda i-a oferit lui Enyaq Coupe o putere maximă de 175 kW la o stație CCS, la fel ca pe iD.5 GTX. Ford Mustang Mach-E se oprește la 107 kW. Practic, timpul de încărcare pe modelul ceh este mai rapid, iar astfel poți compensa dimensiunea mai mică a acumulatorului.
O glumă de mașină. Urâtă cu craci și cu formă inutilă.