Motor / Transmisie

4.5

Skoda oferă pe Kodiaq câte o motorizare pentru orice pretențios. Bine, aici mă refer la versiuni termice, pentru că încă nu s-a anunțat vreun Kodiaq electric. Intrarea în gamă se face cu un motor pe benzină mild hybrid de 1.5 litri, care dezvoltă 150 de cai putere. Dacă vrei aceeași putere, dar totuși ești un fan mai mare al propulsoarelor diesel, atunci te poți orienta către un 2.0 TDI.

Același 2.0 TDI poate fi oferit și cu 193 de cai putere, adică exact varianta pe care am testat-o noi și care reprezintă cea mai puternică versiune diesel. Mai avem 2 motorizări de 204 cai fiecare, doar că obținuți în moduri diferite. În colțul din stânga, regăsim un 2.0 benzină, neelectrificat, în timp ce în colțul din dreapta regăsim propulsorul de 1.5 litri benzină, care dezvoltă 150 de cai.

Dar acesta este un PHEV, adică un Plug-in Hybrid, iar motorul electric vine cu 75 de cai putere în plus. Totuși, la versiuni PHEV, cifrele nu se adună după legile clasice ale matematicii, așa că 150 plus 75, în cazul de față, este egal cu 204.

Acum, cred că ar fi corect să vă spun că am lăsat deoparte versiunea de performanță RS, pentru că acolo este altă mâncare de pește. Dar vă spun, pe repede înainte, că folosește același motor 2.0 TSI menționat mai sus. Totuși, puterea a fost mărită la 265 de cai putere. Apropo, de menționat faptul că doar versiunea 2.0 TSI de 204 CP, 2.0 TDI de 193 CP și RS primesc tracțiune integrală. Restul se mulțumesc cu roți motrice doar pe puntea față.

Acum că am trecut prin numeroasele opțiuni de motorizare din care clienții pot alege, haideți să discutăm despre versiunea noastră. Cum spuneam, este un 2.0 TDI de 193 de cai, cu tracțiune integrală și transmisie automată DSG.

Din păcate, transmisia manuală a dispărut din gama Kodiaq, fiind înlocuită de cea automată DSG cu 7 rapoarte, oferită standard pe orice versiune. Pot spune că acest 2.0 TDI este perfect pentru Kodiaq și este de departe motorizarea pe care aș alege-o la orice oră din zi. Este echilibrul perfect între performanță, dinamică, confort și eficiență.

Mașina se simte foarte bine pe urcare și coborâre, iar tot bagajul de resurse este suficient pentru o asemenea caroserie. Dansul dintre motor și transmisie este delicios. Mașina se simte foarte liniară, treptele se schimbă repede, fără sincope și fără ezitări.

Dacă pui selectorul transmisiei în modul S (Sport), atunci vei fi surprins, într-un mod plăcut, că transmisia devine intuitivă și retrogradează bine, fix așa cum ți-ai dori. Sincer, parcă nici nu simți vreodată nevoia să te folosești de padelele din spatele volanului.

Desigur, comportamentul lui Kodiaq poate fi influențat și de modurile diferite de condus, de la cel Sport, la Comfort sau la Eco. Toate acestea modifică răspunsul motorului, cutiei și al direcției.

  • quest, vineri, 24.01.2025 14:08

    interesant.am vazut kodiaq si tygon. seat o lasa moarta ca taracco nu se mai face?

  • Nsrei, vineri, 24.01.2025 20:24

    Văleleu măiculiță 57 de mii de euro , așa ceva ? Pe o scoda ? Asta i mașină de 25, hai 27 de mii macsim. Barem Ford are kuga unde cu 37 de mii iei una automata, full hibrida și 4x4. Cu ceva tehnologie Mazda Toyota. La doresc succes la ăștia cu scoda. au nevoie mult de tot

  • cum, vineri, 24.01.2025 21:55

    Kodiaq 2.0 benzina 4x4 are pret de pornire de 41.9k. Iar GLB 2.0 benzina 4x4 are pret de pornire de 48.9k. Mi se pare uimitor.

  • Elektrikkk, sâmbătă, 25.01.2025 07:33

    Curat murdar de poluantă. Plus extrem de scumpă, deja îţi iei o electrică şi îţi rămân bani şi de garaj

  • Nsrei, sâmbătă, 25.01.2025 08:14

    De data asta edikk sunt de acord cu tine. De banii ăștia îți iei fara probleme un KIA ev3 sau kona electric sau orice altă mașină de vreo 30 de mii și îți mai rămân în mod lejer încă jumate din suma sa faceți ce vrei cu ei, garaj, piscina, bani de zile negre că tocmai ce a scăzut nu știu ce agenție ratingul de țară din nou

  • Ho-ho, sâmbătă, 25.01.2025 22:01

    Sunt de acord că este prea scumpă, dar să compari o mașină de drumuri lungi cu niște electrice cu care să stai o oră la încărcat la fiecare trei ore de mers este de o prostie peste limite. Îmi plac electricele dar cine nu vede limitele lor înseamnă că deja a fost sterilizat.

  • Kap, sâmbătă, 25.01.2025 22:51

    Kodiaq pleacă de sub 38.000. Kia EV3 la ”vreo 30 de mii” pleacă de fapt tot de la vreo 38.000. Dar să compari Kodiaqul cu EV3 e ca și cum ai compara Tuaregul cu Tezla Y, deși greutatea ar fi aceeași cu versiunea diesel. Oricum, aș vrea să văd și eu electricele alea multe sub 38.000 pe care se găsesc unii să le compare cu vaporul ăsta de 7 locuri. Pentru care ar trebui admirat dacă reușește consum sub 5 în extraurban. Acesta este un exemplu de eficiență PRACTICĂ, nu teorii electrice îngropate în zeci de mii de euro cărora li se topește autonomia greu plătită în ore de încărcare.

  • Gg, sâmbătă, 25.01.2025 23:44

    N-am sa înțeleg niciodată obsesia unora pentru SUV-uri. In afara de oraș, pe autostrada unde contează aerodinamica mașinii la 130 km/h scot consumuri mai bune cu Fordul meu focus care e pe benzină și nici nu simt ruliu ca la bărcile astea mari

  • parere, duminică, 26.01.2025 04:44

    Tristete maxima, ca la orice model VAG de generatie noua...

  • MarS, duminică, 26.01.2025 20:47

    Si cand te gandesti ca aceasta masina costa sub 30k noua in 2019 ... lucrurile au luat-o evident crazy, dar stai ca sunt chinezii competitivi ... pai sunt in plm la preturile astea penibile

  • M, luni, 27.01.2025 09:42

    Pura curiozitate. Stie cineva pe ce platforma e construit acest minunat...2.0 TDI ?

  • alex_cu_a_mic, luni, 27.01.2025 10:47

    Iata ca hulitul si inghesuitul diesel nu se preda si continua sa livreze pentru cine are intr-adevar nevoie de el.

  • @alex, luni, 27.01.2025 13:17

    asa e, dar realmente, cati au nevoie de el? iti spun eu, extrem de putini, mult mai putini decat numarul celor care efectiv aleg diesel, fara a lua in calcul toate situatiile. insa sa-ti iei o asa masina doar cu gandul ca e buna de mers o data pe an, vara intr-un concediu in italia si inca o data iarna pana in austria este, cum bine zicea @ds daca nu confund persoanele, ca si cum ti-ai lua o vaca pentru o cana cu lapte :)) insumam traseele, pune in medie 2500 km pe segment x 4 (ca e tur-retur) = 10000 km inclusiv fataiala locala acolo. cu asta ai sa zicem 6 consum mediu in cel mai optimist caz, cu o phev ai spre 8, deci 2 litri x 100 sute de km = 200 litri economie totala in avantajul dieselului x zicem 8 lei/litru = 1600 lei. merita deci dieselul? in timp ce in restul anului il distrugi folosindu-l in oras pe distante scurte, pe care altfel le acoperi aproape gratis pe curent folosind un phev, caruia nu-i produci niciun fel de uzura intr-un astfel de regim? eu zic ca nu, in ziua de azi dieselul nu mai are efectiv nicio justificare, chiar nici macar la drum lung. in cazul kodiaq, ca sa ramanem pe subiect, phev-ul cu 204 cp e ceva mai scump fata de versiunea diesel de 150 cp, dar nesemnificativ, +8% din pretul de pornire, adica 3500 euro. sau daca vrei, este la pret identic cu versiunea diesel de 190 cp ca cea din test, care vine si cu 4x4 si putere totala apropiata de cei 204 cp ai phev-ului. asta e parerea mea, fiecare isi face calculele si alege in consecinta.

  • Robert, miercuri, 29.01.2025 00:52

    Alex - cred ca argumentele tale sunt foarte corecte. Eu unul am totusi o frica legata de PHEV: in scemariul de utilizare propus de tine, daca il foloesti asa cum se presupune ca e cel mai eficient , asta inseamna sa-l incarci aproape in fiecare zi. Presupunand ca ai unde sa faci asta , la un cost rezonabil, si ignorand deranjul, tot ramane problema deteriorarii bateriei:la un calcul simplist. o autonomie electrica reala de 50 km , inseamna ca la 10000 km/an folosesti 200 de cicluri de incarcare . Viata unei baterii de cam de 1000 de cicluri. Deci in 50000 km , sau 5 ani , bateria e terminata. Dupa care mergi mai mult pe benzina, cu un consum crescut ca tragi dupa tine greutatea moarta a bateriei. O masina pur electrica care are 300 km autonomie in mod real, face 1000 de cicluri in 300,000 km. Intr-un astfel de scenariu , as inclina mai degrabă spre o electrica full, decat un PHEV. Daca nu, eu as inclina tot spre diesel ( su benzina , in functie de preferinte/ costuri). PHEV mi se pare ca aduna inconvenientele celor doua moduri de propulsie, mau mult decat avantajele.