Motor / Transmisie
Skoda oferă pe Kodiaq câte o motorizare pentru orice pretențios. Bine, aici mă refer la versiuni termice, pentru că încă nu s-a anunțat vreun Kodiaq electric. Intrarea în gamă se face cu un motor pe benzină mild hybrid de 1.5 litri, care dezvoltă 150 de cai putere. Dacă vrei aceeași putere, dar totuși ești un fan mai mare al propulsoarelor diesel, atunci te poți orienta către un 2.0 TDI.
Același 2.0 TDI poate fi oferit și cu 193 de cai putere, adică exact varianta pe care am testat-o noi și care reprezintă cea mai puternică versiune diesel. Mai avem 2 motorizări de 204 cai fiecare, doar că obținuți în moduri diferite. În colțul din stânga, regăsim un 2.0 benzină, neelectrificat, în timp ce în colțul din dreapta regăsim propulsorul de 1.5 litri benzină, care dezvoltă 150 de cai.
Dar acesta este un PHEV, adică un Plug-in Hybrid, iar motorul electric vine cu 75 de cai putere în plus. Totuși, la versiuni PHEV, cifrele nu se adună după legile clasice ale matematicii, așa că 150 plus 75, în cazul de față, este egal cu 204.
Acum, cred că ar fi corect să vă spun că am lăsat deoparte versiunea de performanță RS, pentru că acolo este altă mâncare de pește. Dar vă spun, pe repede înainte, că folosește același motor 2.0 TSI menționat mai sus. Totuși, puterea a fost mărită la 265 de cai putere. Apropo, de menționat faptul că doar versiunea 2.0 TSI de 204 CP, 2.0 TDI de 193 CP și RS primesc tracțiune integrală. Restul se mulțumesc cu roți motrice doar pe puntea față.
Acum că am trecut prin numeroasele opțiuni de motorizare din care clienții pot alege, haideți să discutăm despre versiunea noastră. Cum spuneam, este un 2.0 TDI de 193 de cai, cu tracțiune integrală și transmisie automată DSG.
Din păcate, transmisia manuală a dispărut din gama Kodiaq, fiind înlocuită de cea automată DSG cu 7 rapoarte, oferită standard pe orice versiune. Pot spune că acest 2.0 TDI este perfect pentru Kodiaq și este de departe motorizarea pe care aș alege-o la orice oră din zi. Este echilibrul perfect între performanță, dinamică, confort și eficiență.
Mașina se simte foarte bine pe urcare și coborâre, iar tot bagajul de resurse este suficient pentru o asemenea caroserie. Dansul dintre motor și transmisie este delicios. Mașina se simte foarte liniară, treptele se schimbă repede, fără sincope și fără ezitări.
Dacă pui selectorul transmisiei în modul S (Sport), atunci vei fi surprins, într-un mod plăcut, că transmisia devine intuitivă și retrogradează bine, fix așa cum ți-ai dori. Sincer, parcă nici nu simți vreodată nevoia să te folosești de padelele din spatele volanului.
Desigur, comportamentul lui Kodiaq poate fi influențat și de modurile diferite de condus, de la cel Sport, la Comfort sau la Eco. Toate acestea modifică răspunsul motorului, cutiei și al direcției.
interesant.am vazut kodiaq si tygon. seat o lasa moarta ca taracco nu se mai face?