
Tehnologie
Instrumentarul de bord este complet digital și are 10 inch. Ai 3 moduri diferite de afișaj, pe care le selectezi de la butonul de pe volan. Practic, acestea îți minimizează informațiile până la strictul necesar. Totodată, în stânga și în dreapta ecranului, ai două zone în care pot fi afișate informațiile dorite, de la consumul instant la frecvența radioului pe care îl asculți.
Sincer, mi-ar fi plăcut să fie ceva mai configurabil, dar informația afișată este foarte bine organizată. Desigur, primești și un Head-Up Display care are un „mod zăpadă”. Practic, informațiile vor fi afișate cu albastru, lucru foarte bun când te afli într-un loc cu zăpadă.
În standard, sistemul multimedia are un ecran de 10 inch, dar opțional poți opta pentru cel de 13 inch, așa cum am avut noi. Grafica sistemului multimedia a fost mult îmbunătățită față de generația precedentă. Sistemul se mișcă bine, fluent și nu se blochează. Desigur, ai o mulțime de widget-uri care pot fi modificate și configurate în orice fel vrei. Exact ca pe un smartphone.
Totodată, Kodiaq are o pagină dedicată pentru off-road, unde vezi lucruri precum altitudine și unghiul de virare al roților față. Mai mult, dacă rămâi fără semnal GPS, ai și o busolă cu ajutorul căreia să te orientezi.
Probabil cel mai interesant și cel mai bun lucru pe care l-au făcut cehii a fost introducerea așa numitelor „Smart Dials”. Pe noua Skoda Kodiaq ai 3 asemenea rotițe „Smart Dials”. Cum climatizarea este pe două zone, cu ajutorul a două rotițe (unul pentru șofer și unul pentru pasager) poți regla temperatura.
Dacă apeși pe ecranul acestui „Smart Dial” (care are un diametru de 32 mm) poți trece la opțiunea de încălzire în scaune, iar dacă apeși din nou, ajungi la opțiunea de ventilație în scaune.
Rotița din mijloc se ocupă de cele mai multe funcții, până la 4. Desigur, dintr-un meniu dedicat, poți alege ce informații să apară pe acest „Smart Dial” central. De exemplu, eu am ales să pot schimba modurile de rulare, volumul sistemului multimedia, viteza ventilatorului și zonele unde să vină aerul.
Că tot am spus de volum, noi am avut de-a face cu sistemul audio Canton cu 13 incinte audio și un subwoofer. Tot ce pot spune este că se aude foarte bine, natural și ai o mulțime de parametri pe care îi poți modifica, pentru a obține cel mai bun sunet pentru tine.
Kodiaq a păstrat butoane fizice pentru funcția de degivrare maximă a parbrizului și lunetei, recircularea aerului și funcția Auto a climatizării. În față, primești două porturi USB-Type C și o zonă pentru încărcat telefonul prin inducție. Conectivitatea la Apple CarPlay și Android Auto se poate face atât prin fir, cât și wireless.
interesant.am vazut kodiaq si tygon. seat o lasa moarta ca taracco nu se mai face?